Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 4793
Hello!

Jeg lager denne posten på vegne av to kompiser av meg. Han ene ble nylig tatt for å ha røyket cannabis. De tok telefonen hans, og kommer til å sjekke den for eventuelle meldinger og telefonsamtaler (sa de).
Det er her den andre kompisen min kommer inn i i bildet; Det er ikke umulig at han har hatt noen "rare" samtaler med vedkommende over telefon for en stund siden, er dette noe de vil finne, og trolig gå nermere inn på?
Det skal sies at ingen av personene er myndige.
definer "rare samtaler"
hvis ord eller betegnelser som hasj, bønne, weed eller noen ord som sier seg sjøl, i sammenheng med røyking eller salg så vil de gi en bot og rulleblad til begge parter.
Det skjedde med oss hvertfall når det var shakedown, stor aksjon
Sitat av Highness Vis innlegg
Hello!

Jeg lager denne posten på vegne av to kompiser av meg. Han ene ble nylig tatt for å ha røyket cannabis. De tok telefonen hans, og kommer til å sjekke den for eventuelle meldinger og telefonsamtaler (sa de).
Det er her den andre kompisen min kommer inn i i bildet; Det er ikke umulig at han har hatt noen "rare" samtaler med vedkommende over telefon for en stund siden, er dette noe de vil finne, og trolig gå nermere inn på?
Det skal sies at ingen av personene er myndige.
Vis hele sitatet...
Er disse samtalene over telefonen muntlig? for det lagres jo ikke opptak av telefonsamtaler på telefonen din. Eneste de kan finne er at dere har snakket sammen utifra samtaleloggen, men ikke om hva. Er samtalene gjort over sms, derimot.
Kompis hadde razzia hvor de tok tlf og fant sms fra meg hvor jeg skreiv jeg ikke gadd bli me på fylla pga "jeg er i pipa" ga dem tydeligvis nok grunn til og komme til meg og. Bodde i blokk på den tia og hadde adresse hos mor,noe som resulterte i at de kom der først,takker ste-søster som var hjemme for å tipse meg der,for døra blei aldri åpna når dem ringte/hamra på og sparte meg for et par mnd i kasjotten.. Blei riktignok innkallt til avhør 2uker etterpå hvor jeg pissa positivt og fikk bot.. Slett alt av logger på pc/mobil og gjem stashet ute så bør han være trygg vil jeg tro.
Så lenge kompisen din ikke har tatt opp denne "rare" telefonsamtalen på bånd, kan han være trygg. Innholdet i tekstmeldinger kommer derimot frem.
sier seg vell selv, men ikke gjem det i hekken din. Få det noen kilometer vekk.
Tviler på de vil grave opp hagen hans og slå ned veggene pga en sms(med mindre det er snakk om store parti) så og gjemme det kilometervis unna tror jeg ikke blir nødvendig
Tror ikke de har hatt noen samtaler over sms, nei. Hvertfall ikke hvor konkrete ord er brukt. Et annet problem er dog at kompisen min som ble tatt, har samtaler med en annen fyr, hvor konkrete ord er brukt. Kompis nr 2 har også dette med denne tredjepersonen, vil det da si at hvis de kjører samme prosess på tredjeperson, er kompis nr 2 fucked?
Et annet spørsmål også; Hvor lang tid vil politiet evnt bruke fra de tok mobilen til kompisen min, til han andre kompisen min evnt blir kontaktet?
Det er umulig og si hvor lang tid,kan komme i morgen tidlig eller neste uke,hadde vi vist det hadde mange problem vært løst,her jeg bor har de kun razzia på torsdager virker det som. Men jeg ville bedt kompisen din informere ALLE det gjelder om hva som har skjedd og hvilke sms han har på tlf,så er de hvertfall forberedt.
Javel.
Er det egentlig sånn at politiet finner gamle sms-er på telefonen din som du har slettet for lenge siden?
Tror ikke det blir stor razzia ut av saken, men de vil nok ta de inn til avhør. Politiet hos oss tar seg veeeldig god tid. Man har noia i ukevis før det skjer noe som helst etter at noen er tatt. hos meg tok det 2 mnd.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
hva mener du med "samtaler"? om det ikke er snakk om SMS så er dette en ikke-diskusjon.
telefonen din tar ikke opp samtaler.
Samtale, Nei. Meldinger, Tvilsomt. Så lenge kompisen som har fått fratatt telefonen ikke er dealer har han lite å frykte.
Sitat av Staggere Vis innlegg
Samtale, Nei. Meldinger, Tvilsomt. Så lenge kompisen som har fått fratatt telefonen ikke er dealer har han lite å frykte.
Vis hele sitatet...
Med mindre han har meldinger fra sin dealer og røper han uten og gi beskjed :P
Okei.

Denne topicen er spot-on for hva "røykegjengen" min gjennomgår for øyeblikket.
For en del måneder siden ble mobilen til ei venninne tatt av politiet som bevis i en narkotika sak.

Alle hadde glemte dette inntil nylig da en bekjent ble innkalt til avhør for et bilde på mobilen.
Omtrent 2 uker senere, altså i dag ble en annen kamerat innkalt til avhør.

Dum som han er erkjente han straffskyld for en melding som ble sendt til denne mobilen, hvor det var snakk om en 3'er som han skulle kjøpe.
Dette var altså for en veldig god stund tilbake.

Du må heller ikke tro politiet gir mildere straff selv om det skjedde for lenge siden,
5000kr fattigere er kamerat min nå.

Har flere venner som egentlig bare sitter å venter på at politiet skal banke på døren/slå av en prat på telefonen fordi de har sendt samme type melding til denne mobilen.

Kan også legge til at politiet hadde rassia hos kameraten min,
hvor de ikke fant en dritt av stashe han hadde :P
"Thank god for that".

PS:
De kommer ikke til å sjekke samtaler, bare meldinger, med mindre personen er overvåket.
Sist endret av Edited; 20. oktober 2011 kl. 05:38.
Sitat av Edited Vis innlegg
Okei.

Denne topicen er spot-on for hva "røykegjengen" min gjennomgår for øyeblikket.
For en del måneder siden ble mobilen til ei venninne tatt av politiet som bevis i en narkotika sak.

Alle hadde glemte dette inntil nylig da en bekjent ble innkalt til avhør for et bilde på mobilen.
Omtrent 2 uker senere, altså i dag ble en annen kamerat innkalt til avhør.

Dum som han er erkjente han straffskyld for en melding som ble sendt til denne mobilen, hvor det var snakk om en 3'er som han skulle kjøpe.
Dette var altså for en veldig god stund tilbake.

Du må heller ikke tro politiet gir mildere straff selv om det skjedde for lenge siden,
5000kr fattigere er kamerat min nå.

Har flere venner som egentlig bare sitter å venter på at politiet skal banke på døren/slå av en prat på telefonen fordi de har sendt samme type melding til denne mobilen.

Kan også legge til at politiet hadde rassia hos kameraten min,
hvor de ikke fant en dritt av stashe han hadde :P
"Thank god for that".

PS:
De kommer ikke til å sjekke samtaler, bare meldinger, med mindre personen er overvåket.
Vis hele sitatet...
Hvor gammel er dere? Om dere er over 18, vil jeg si politiet bruker ressursene sin utrolig "fornuftig".

Makan.
Sitat av Staggere Vis innlegg
Hvor gammel er dere? Om dere er over 18, vil jeg si politiet bruker ressursene sin utrolig "fornuftig".

Makan.
Vis hele sitatet...
Vi er av aldersgruppen 17-19, de som er tatt til nå er 17.
Sitat av Highness Vis innlegg
Javel.
Er det egentlig sånn at politiet finner gamle sms-er på telefonen din som du har slettet for lenge siden?
Vis hele sitatet...
Det er da vel slik at teleopperatøren lagres SMS'er over en kortere eller lengre periode på 6 måneder eller noe? Mener Telenor har et arkiv for sånt i det minste.
usertitle import
bleh's Avatar
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Det er da vel slik at teleopperatøren lagres SMS'er over en kortere eller lengre periode på 6 måneder eller noe? Mener Telenor har et arkiv for sånt i det minste.
Vis hele sitatet...
Korrekt, sånn ca.

Fra stoppdld.no
Dagens lagringstid er opptil fem måneder for trafikkdata knyttet til mobil/telefoni og opptil tre uker for trafikkdata knyttet til internettbruk. Med datalagringsdirektivet vil lagringstiden for alle type trafikkdata utvides til mellom 6 og 24 måneder.
Vis hele sitatet...
Det hjelper altså ikke å slette SMS, det er bare tiden som kan få de til å forsvinne.

PS: Noen som vet om politiet er avhengig av simkort når de skal finne sms/samtaletrafikk?
Sist endret av bleh; 20. oktober 2011 kl. 17:45.
Kompisen min begynner å noie en god del. Han har fått vite at han sannsynligvis vil bli kontaktet. Hvor lang tid vil det ta han å bli clean på pissings? Han røyket senest på forrige lørdag, og på sitt meste røyker han 1 gang i uka. Er det noe han gjøre så han blir fortere clean enn vanlig?
Sitat av Edited Vis innlegg
Vi er av aldersgruppen 17-19, de som er tatt til nå er 17.
Vis hele sitatet...
Da stiller det seg litt annerledes, kan forsåvidt forstå det.
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Sitat av Staggere Vis innlegg
Hvor gammel er dere? Om dere er over 18, vil jeg si politiet bruker ressursene sin utrolig "fornuftig".

Makan.
Vis hele sitatet...
Har det noensinne vært noen tvil om at svina bruker ressursene sine "fornuftig"?
Sitat av Bravehammer Vis innlegg
Har det noensinne vært noen tvil om at svina bruker ressursene sine "fornuftig"?
Vis hele sitatet...
Den diskusjonen kan bli lang, så det gidder jeg ikke ta i tråden her. Men da de er under 18, så vil politiet prioritere det. Mtp på at det kan være forebyggende.
Sitat av Highness Vis innlegg
Kompisen min begynner å noie en god del. Han har fått vite at han sannsynligvis vil bli kontaktet. Hvor lang tid vil det ta han å bli clean på pissings? Han røyket senest på forrige lørdag, og på sitt meste røyker han 1 gang i uka. Er det noe han gjøre så han blir fortere clean enn vanlig?
Vis hele sitatet...
Drikk vann, tren. Så et tips om at man kunne drikke jævlig mye vann samtidig som man tok 2 paracet for å dekke over thc-metabolittene. Men er ikke sikker på om det funker gitt. Om han ikke røyker hver dag, så skal han klare seg fint om han drikker mye vann.

Finnes forøvrig mange tråder om dette på forumet. SØK!

Og for guds skyld, ikke la guttungen drikke zalo el.
Hvis man blir besøkt av politiet i denne typen tilfeller, der de har lest dine smser til dealer, har de nok å ta deg på bare ved å finne feks rullepapir og papir til roaches?
Jeg vet ikke om de vil kontakte ham, men et lite tips jeg kan gi deg er å bare ta "privat" snakk over muntlige telefon samtaler. Telefon samtaler lagrer seg ikke, men sms og mms gjør. Du kan jo selvfølgelig slette alle meldingene dine og samtaleloggen, men smsene blir lagret online hos din operatør. Håper alt går bra, og lykke til! Sykt at noen skal bli straffet for å nyte livets urte

- Serenity
Takk for tipset!
Har ikke skjedd noe med han enda, men sånt kan jo kanskje ta litt tid?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Bumper med å si at han ikke har blitr kontakter enda, og det begynner vel å bli 3 uker siden.. Tror dere de venter så lenge med å kontakte han for en sånn liten filleting?
Ett spørsmål; Kan snuten hacke/ komme seg inn på tlfen min når jeg har kodelås? Har iPhone 4 og etter et visst antall fails på koden resetter hele greia seg, å jeg mister alt som er på den =0
Har bilder og filmer som kan få veldig mange i veeeldig mye trøbbel

Edit: Har også massevis av meldinger som snuten hadde likt å sett
Sist endret av Munchies; 4. november 2011 kl. 01:35.
Sitat av Munchies Vis innlegg
Ett spørsmål; Kan snuten hacke/ komme seg inn på tlfen min når jeg har kodelås? Har iPhone 4 og etter et visst antall fails på koden resetter hele greia seg, å jeg mister alt som er på den =0
Har bilder og filmer som kan få veldig mange i veeeldig mye trøbbel

Edit: Har også massevis av meldinger som snuten hadde likt å sett
Vis hele sitatet...
Munchies. Det er ikke slik det fungerer. Har politi tilatelse til å inndra mobilen din, så har de også rett på koden. Skjønner? I tillegg så er det ikke noe problem å fjerne den koden. Alle kan gjøre det

Mitt råd til deg er å slette alt "bevis" om du kommer i en liten konflikt med onkel blå. Sikkert gøyt å ha, men ikke vits i å risikere pissings i 12 mnd eller lignende.... :P

- Serenity
Sitat av SeReNiiTy Vis innlegg
Munchies. Det er ikke slik det fungerer. Har politi tilatelse til å inndra mobilen din, så har de også rett på koden. Skjønner? I tillegg så er det ikke noe problem å fjerne den koden. Alle kan gjøre det

Mitt råd til deg er å slette alt "bevis" om du kommer i en liten konflikt med onkel blå. Sikkert gøyt å ha, men ikke vits i å risikere pissings i 12 mnd eller lignende.... :P

- Serenity
Vis hele sitatet...
Takker for svar =D Skal huske på det
En bekjent ble tatt og han "glemte" koden og ble sluppet ut noen timer senere
Sitat av Merenliare Vis innlegg
Hvis man blir besøkt av politiet i denne typen tilfeller, der de har lest dine smser til dealer, har de nok å ta deg på bare ved å finne feks rullepapir og papir til roaches?
Vis hele sitatet...
Det er ikke ulovlig å være i besittelse av papir, så nei.
Sitat av Merenliare Vis innlegg
Hvis man blir besøkt av politiet i denne typen tilfeller, der de har lest dine smser til dealer, har de nok å ta deg på bare ved å finne feks rullepapir og papir til roaches?
Vis hele sitatet...
Slike produkter er jo i salg for folk som røyker rullings, så selvsagt er det lovlig å ha på seg.
Jeg bruker rullepapir til bokmerker o.l.
Sitat av Munchies Vis innlegg
Ett spørsmål; Kan snuten hacke/ komme seg inn på tlfen min når jeg har kodelås? Har iPhone 4 og etter et visst antall fails på koden resetter hele greia seg, å jeg mister alt som er på den =0
Har bilder og filmer som kan få veldig mange i veeeldig mye trøbbel

Edit: Har også massevis av meldinger som snuten hadde likt å sett
Vis hele sitatet...
La oss gjøre et lite eksperiment, siden dette spørsmålet jevnlig dukker opp i denne typen diskusjoner. Sett av en kveld til å se om du finner en oppskrift på "Hack iphone lock" så har du svaret ditt...

Men sånn generelt, det finnes mye kompetente folk i politiet også. Jeg har selv søkt på jobb hos Økokrim for noen år tilbake, og ville fint greid å finne ut av dette...
For å fjerne kode på htc desire, holder du inne "lyd-ned" knappen når du skrur på tlf, så kan du resette alt med en knapp. Regner med det er noe lignende på iPhone også.
Noe lignende har skjedd noen jeg kjenner. Og jeg vet at jeg har sent meldinger til flere av dem som konkret omhandler bruk av marihuana. Noen over her skriver "da er det bot og prikk med engang", uten pissings? Jeg har nemlig ikke rørt weed på 5 uker, kan dette få noen konsekvenser for meg? Er ganske sikker på at dette er ute av systemet mitt!
Sitat av Highness Vis innlegg
Hello!

Jeg lager denne posten på vegne av to kompiser av meg. Han ene ble nylig tatt for å ha røyket cannabis. De tok telefonen hans, og kommer til å sjekke den for eventuelle meldinger og telefonsamtaler (sa de).
Det er her den andre kompisen min kommer inn i i bildet; Det er ikke umulig at han har hatt noen "rare" samtaler med vedkommende over telefon for en stund siden, er dette noe de vil finne, og trolig gå nermere inn på?
Det skal sies at ingen av personene er myndige.
Vis hele sitatet...
En kompis av meg hadde razzia. De sjekket telefonen hans og såg han hadde sendt melding til meg og spurt om jeg ville ha "ball". Dette var god nok grunn til at de tok razzia hos meg òg, da politiet trodde "ball" var kallenavn for amfetamin.

Så ja, om de finner tvilsomme meldinger på telefonen er det stor sjangs de vil gå nærmere inn på det.
Sist endret av antiloop; 6. november 2011 kl. 17:17.