Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 8169
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Jeg vil gjerne få drive litt reklame for en nettside jeg dumpet over.

Snutt.no heter siden, og er det nærmeste jeg har sett en norsk konkurrent til Youtube.

Snutt.no er teknisk overlegen Snutter.no, Klipps.no og de andre norske videositene - og har et bra, klassisk og konseptuellt perfekt design som underbygger budskapet.

Det er mange, mange ting jeg vil få rose ved siden, men først og fremst syntes jeg at åpningsvideoen informerer om hvordan nettsiden fungerer på en svært god - og hittil helt usett - måte...

http://www.snutt.no

Hva syntes dere?

PS: jeg fant ut at siden er drevet av "Fagerstrand-Reidar", hvis det sier dere noe.. Jeg så aldri på fagerstrand selv, men etter å ha sett åpningsvideoen angrer jeg veldig på det
Sist endret av Stormen; 22. mai 2007 kl. 13:57.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av Stormen
PS: jeg fant ut at siden er drevet av "Fagerstrand-Reidar", hvis det sier dere noe.. Jeg så aldri på fagerstrand selv, men etter å ha sett åpningsvideoen angrer jeg veldig på det
Vis hele sitatet...

Jeg var tenkt å klikke på url'en her, helt til jeg leste at det var Reidar i "Fagerstrand" som står bak. (Jeg så på Fagerstrand)
Jeg klarer ikke trynet på den mannen, eller burugla hans. Ble fysisk dårlig av å høre gurglinga deres på tv..
Sist endret av Rakkern; 22. mai 2007 kl. 14:09.
hahaha! Reidar EIDE jo hele showet! Fy søren. Han fyren er jo bare SPINN GAL!
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Siden benytter seg vel av silverlight i motsetning til alle andre sider som bruker flash. Er enda alt for mange bugs og bogus som må ferdiggjøres i silverlight før det blir et godt produkt IMHO.
Lazywriter
Gisse's Avatar
Vel, jeg tror denne ideen var med i skaperen og lagt frem av denne Reidar personen. Han kom ikke videre though. Siden så ikke så bra ut... Den så veldig amatørmessig ut, men konseptet er sikkert bra. Ikke en side jeg kommer til å besøke mye, tror jeg.
håhå. Elsker Reidar og den grinete dama hans. "At RRRRRReidar skal få skylden for at han skal være noko muldvarp? Han ekkje noko muldvarp i det heile". Noen som husker den fra fagerstrand? Fantastisk sitat.
Epleplukker
Siden kan bli bra den når de får flere filmer inn, selv så fant jeg et par filmer som kan være greie å ha etterhvert (slipsknuter feks).
kreativ nerd
devotio's Avatar
Siden funket i alle fall ikke bra på min Mac med Camino, er totalt virvar akkurat slik VGTV er... Videoen i begynnelsen ville jo ikke spille av ordentlig heller...
Videoen spilte fint, men resten av siden var litt så som så i camino..
http://bildr.no/view/67946
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Dårligste siden jeg noen gang har sett. Veldig uprofesjonelt. Håper det var en spøk?
Det kommer hele tiden opp ett vindu med den enkle teksten;
"snutt.no" når jeg forsøker å gå inn på undermenyer.
Dermed er den eneste videoen jeg får se den første
(og midlt sagt irriterende) "snutten".

Bruker Mac/Safari.

Edit: Slik som siden er nå, er den definitivt ikke en
seriøs konkurent til youtube.
Stormen, pulling of teeh leggz?
Sist endret av miles; 22. mai 2007 kl. 15:12.
o shit waddup
Konseptet funker. Designets oppbygning funker. Desverre er ting gjennomført på en veldig lite.. gjennomført måte. Logoen og slagordet appelerer ikke. Designet er dårlig gjennomført, selv om det i utgangspunktet er ett bra layout. Både snutter.no og klipps.no har den fordelen at de er grafisk overlegne, er mer åpne og luftige, og appelerer lettere til mengden.

Når jeg ser både biip og biiptv, så er designet deres overlegent det og. Helt fra starten tror jeg biip har etablert seg som "fresht" mye grunnet deres bra design. Denne siden gjør det stikk motsatte.

Åpningsvideoen er nok en gang et bra konsept, men det funker ikke gjennomført på denne måten.
Jeg ser de positive sidene, men det er så mange grunner til at dette aldri vil slå an hos massene.
MINST 12år
tore-'s Avatar
Å herregud, for et grælt design! Og den liker seg ikke i Safari
Bah. Det siste jeg vil gjøre er å laste opp filmer til en side som er laget for å gjøre den bleien rik på reklamepenger. Dessuten så kræsjer Opera til stadighet når jeg gjør et skarve forsøk på å navigere rundt på den.
Sist endret av grudgE; 22. mai 2007 kl. 15:22.
Haha, den siden var jo trasig!
Prøvde og bruke adblock og da funket ikke siden lenger.
Sitat av grudgE
Dessuten så kræsjer Opera til stadighet når jeg gjør et skarve forsøk på å navigere rundt på den.
Vis hele sitatet...
Den gjør det samme i FF as well
Sitat av PureOwnage
Dårligste siden jeg noen gang har sett. Veldig uprofesjonelt. Håper det var en spøk?
Vis hele sitatet...
Word!
Sist endret av Ynah; 22. mai 2007 kl. 15:27.
Når skal youtube eller noe nettsted starte med widescreen? Widescreen er framtiden, jo. Det selges nesten bare widescreen TV og dataskjerm for tiden, så bør youtube eller noen følger med. Til og med de billige videokameraene begynner å få widescreen.
Sist endret av marsboer; 22. mai 2007 kl. 15:28.
Må være den minst brukervennelige video-siden jeg har sett. Navigere rundt på den i 1024x768 oppløsning er et herk. Man ser ikke filmene lastes inn når en trykker på undermenyene. Mangler jo totalt grafikk som viser at noe lastes! Trodde ikke lenken fungerte i menyen

Useriøs konkurrent, begynner å bli oppbrukt konsept, sugen gjennomføring.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Denne blir nok kjøpt opp av sesam for 17 millioner fortere enn du kan si "Husk å spekuler i aksjene!"
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Eh.... Hallo???

Youtube ble nettopp solgt for $1,6 milliarder Dollar! Det er ca 11 milliarder NOK... Og før salget av Youtube, så var det mange som sa at Youtube bare var tull og at det aldri kom til å fungere. Nå skjer akkurat det samme med Snutt.no jo! Har dere hørt om web2.0 eller? The long tail? The new economy?

Snutt.no er kvintessensen av en god videoside, og dere som sier noe annet har ikke peil!
One of the good guys
2rs1's Avatar
humm.. var det denna idéen som ble ikke kom videre i skaperen?

..og siden trenger jo et redesign.
o shit waddup
Stormen, jeg håper at dette er en "spøk" for å få folk til å legge merke til http://www.biiptv.no/ som du har i signaturen din?

Å si at det er kvintessensen av en god videoside er å dra den litt langt, særlig når man ser at du selv har et liknende prosjekt på gang, som ser langt bedre ut.
Sist endret av ulldott; 22. mai 2007 kl. 15:41.
Han intro fyren var sinnsykt morsomt XD Lol!
Sitat av Stormen
Youtube ble nettopp solgt for $1,6 milliarder Dollar! Det er ca 11 milliarder NOK... Og før salget av Youtube, så var det mange som sa at Youtube bare var tull og at det aldri kom til å fungere. Nå skjer akkurat det samme med Snutt.no jo!
Vis hele sitatet...
Joda, men nå skal det nå også være sakt at youtube hadde betydelig flere brukere og mer trafikk en snutt.no sannsynligvis noen gang kommer til å få. Vel, med mindre de faktisk kommer med noe nyskapende isteden for "bare enda en videoside"
Dessuten så satset youtube på en internasjonal målgruppe, mens vi her snakker om et Norsk nettsted som er grunnlagt på at folk skal lære seg å knyte slips og bake brød på nettet.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Skjer med deg'a stormen? Vi vet alle sammen hvordan smak du har når det gjelder design og konsept.. Også sier du at dette kan bli en bra side?

www.kuleste.net da har den siden det 5 ganger så stort potensiale til å bli stor.

Snutt.no er det dårligste jeg noen gang har sett. Utrolig stygt design, rotete, lite brukervennlig, en tulling som prater når jeg åpner siden i en fane bak den jeg bruker (så alt jeg gjør blir forstyrra av han. den burde ikke starte på play automatisk).

Så.
www.snutt.no
www.kuleste.net

Jeg ville gått for kuleste hvis jeg ville valgt en av dem. Igjen: Utrolig stygg og dårlig side, snutt.no
Sist endret av Kekurikekaka; 22. mai 2007 kl. 15:53.
Tidenes vits, og Stormen mente nok dette som en spøk.. Ingen poeng i å diskutere denne siden, det er jo ingenting som er bra med den.
Sitat av ulldott
Stormen, jeg håper at dette er en "spøk" for å få folk til å legge merke til http://www.biiptv.no/ som du har i signaturen din?

Å si at det er kvintessensen av en god videoside er å dra den litt langt, særlig når man ser at du selv har et liknende prosjekt på gang, som ser langt bedre ut.
Vis hele sitatet...
Ja, litt rart at du ikke har reklamert for biiptv, mens du reklamerer for "snutt" et proskjekt som ser helt håpløst ut. Fortell oss heler om biibtv, det ser ut som et mye mer lovende proskjekt.
Vet ikke om dette har blitt sakt men, snutt.no er så vidt jeg veit et prosjekt Reidar og kona hans brukte når de meldte seg på skaperen.
Snutt.no er et aksjeselskap registert i Brønnøysundregisteret.
Daglig leder og grunder er Reidar Helliesen.

Snutt.no er en av verdens første webportaler som har et filmbibliotek med ulike hovedkategorier som utelukkkende leverer filmsnutter med et kunnskaps-, tips- og nytteverdi innhold.

Snutt.no har fått mye positiv PR i rikspressen og spesialister og rådgivere har gitt konseptet mange lovord. Selskapet opererer sin hovedvirksomhet fra Stavanger-regionen.

Visjon
Vi skal skape et nøkkelverktøy til fremtidens forbrukerbehov. Snutt.no skal formidle kunnskap, spare folk for tid, gi større trygghet, forbedre folks resultater og ha en nytte- og nyhetsverdi for folk flest.

Snutt.no er et konsept som samler filmsnutter på web. Vi spesialiserer oss på å formidle kunnskap, tips, råd og veiledning.

Snutt.no skal ha et tiltrekkende brukervennlig design.


Med vennlig hilsen
Snutt.no
Vis hele sitatet...
Likte spesielt den siste. Snutt.no skal ha en tiltrekkende design. Jasså. Get on it!
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Hehe, ok - jeg innrømmer; det var mest kødd. Men seriøst, den videoen av Reidar, den er virkelig seer-verdig!

Minner meg sinnsykt om den episoden av Bundy hvor Al Bundy pantsetter huset for å kjøpe 20.000 par damesko - også finner ut at de er ødelagte eller noe. Så bruker han enda mer penger på å kjøpe reklametid på TV for å reklamere for skoene - i et håpløst forsøk på å redde huset. Han kisen på Snutt.no snakker med noe av samme desperasjonen i stemmen ;-)
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Som konkurrent til Youtube har ikke den dritten her en snømanns sjans i helvete.
Jeg følte meg fanget i det designet der.. jeg MÅ scrolle for å føle meg fri!!


Dette er som planningwiki bare med filmer...

nei jeg går for wikipedia når jeg vil lære og youtube når jeg vil scrolle.
Designet så crappy ut.
"Vis Din Hobbiiii!!!1" <- Makan til desperat engasjement på han fyren ;p
Sist endret av Unreal143; 3. juni 2007 kl. 01:55.
Sitat av Rakkern
Jeg klarer ikke trynet på den mannen, eller burugla hans. Ble fysisk dårlig av å høre gurglinga deres på tv..
Vis hele sitatet...
Hadde jeg hatt et kp skulle du fått det! Fyyy f jeg klarer ikke trynet på den mannen..UFF jeg fikk gåsehud av den skapningen!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Selve siden var like grell som Reidar selv, sorry ;P
YouTube <3
Snutt.no må være det værste designet jeg har sett i dette århundret. Rammer, tabeller, javascript og wmv:S I tillegg er videoene så dårlige at de er til å grine av.

De har lagt ut en video på hvordan du skal skrive tekstmelding med EN nokia telefon? Hvor mange får brukt for det? Målgruppen er helt sikker "eldre" mennesker, men jeg måtte jo se filmen 3-4 ganger for å få den med meg, pga. all rulleteksten. Tror neppe min far hadde skjønt noen ting om jeg har vist han den videoen og gitt han en nokia telefon.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Nå syntes jeg dere er nådeløse altså! Se på den fine rød-fargen da... Den er sweeeeeet. Fuck, nå smeltet irisen min vekk. Hater når det skjer.