Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2317
Jeg er på utkikk etter en film som omhandler/har noe med første verdenskrig å gjøre.
Noen som har noen forslag til film? (Utenom den engelsk pasient)
Kanskje dette kan hjelpe: http://www.imdb.com/keyword/wwi/
Det kom mange fra WWII også, men du får bare lete deg frem.
Det er en film som heter All Quiet on the Western Front som skal være veldig bra. Husker jeg leste om den i en bok om film en gang.
Sitat av xcv
Det er en film som heter All Quiet on the Western Front som skal være veldig bra. Husker jeg leste om den i en bok om film en gang.
Vis hele sitatet...
Det er vel den mest kjente ja. Har ikke sett den selv, men den skal visst være dugelig bra.
Er du ut etter en handlingsfilm eller mer en dokumenterende film?
All Quiet on the Western Front er en klassiker ja. Men ha i tankene at den er lagt i 1930 så for noen kan den bli litt for spesiell.
oink's Avatar
Trådstarter
Starra: Jeg har letet gjennom IMDB uten særlig hell.

Takk for tips om "All quiet on the western front". Tviler derimot at de har den på videosjappa :/
Deathwatch er fra 1.verdenskrig. Men det er ikke en ren krigsfilm, det er også en grøsser med litt overnaturlig innhold.
Får jo nesten foreslå Hells Angels da. Filmen Howard Hughes ( Leonardo DiCaprio ) jobber med i The Aviator. Den er jo laga i 1930 den også, så det er jo ikke sikkert du liker den. Kunne tenkt meg å sett den thou
oink's Avatar
Trådstarter
ap4: Var innom videosjappa isted å leide den, i tillegg til The Lost Battalion.

Takk for hjelpa. Har det jeg trenger nå
Sitat av oink
ap4: Var innom videosjappa isted å leide den, i tillegg til The Lost Battalion.
Vis hele sitatet...
Er The Lost Battalion en bra w.1 film?
oink's Avatar
Trådstarter
Dunno, har ikke sett den enda. Det var hovedsakelig dama som skulle ha den til historietimen.

The Lost Battalion fikk forresten 7.1/10 på IMDB. Ikke så værst det.
Deathwatch derimot: 5.7/10
Sist endret av oink; 25. september 2005 kl. 15:23.
Saved private ryan? Handler ikke den om første verdenskrig?
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Sitat av Bob_marley
Saved private ryan? Handler ikke den om første verdenskrig?
Vis hele sitatet...
Nei. «Saving Privat Ryan» handler om 2. verdenskrig.
Sitat av Kakcoo
Nei. «Saving Privat Ryan» handler om 2. verdenskrig.
Vis hele sitatet...
OKi da tok jeg feil. Var litt usikker på om det va første eller andre.
▼ ... over et år senere ... ▼
All quiet on the western front er vel den mest kjente fra 1.verdenskrig. En annen film som omhandler 1.verdenskrig er ''Gallipoli''. Mel Gibson i en av hovedrollene. Handler om to australske soldaters vennskap og eventyr i 1915. De skal delta på Gallipoli slaget i Egypt... Ronan Atkinson (Rollefiguren Mr.Bean) spiller i den kjente serien Black Adder hvor han latterligjør forskjellige tidsaldre sefølgelig også 1.verdenskrig.. '' Oh!. What a Lovely War'' er også fra 1.verdenskrig.