Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 3976
Har ikke tatt meg tid til å se den enda.
Men har hørt både posetivt og negativt om den.
Anbefaler dere den? Er den verdt å betale kino biletten til eller burde jeg vente og laste den ned når den har kommet ut i bedre format?
Kort sagt, verdt å se?
I følge noen venner av meg var det en helt genial film som man bør se på kino. Har ikke sett den selv, men er 100% sikker på at jeg skal se den på kino.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Jeg går utfra du mener den siste som er kommet, forøvrig Pirates of the Caribbean: At World's End. likte du de to tidligere filmene i serien ville jeg anbefale 3-eren og. Jeg liker dem, men vil skille dem i en egen klasse som sterkt fiktive.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Hvis du er fan av homsete pirater, så er den til å anbefale. Jeg likte ihvertfall ikke enern. Jeg har ingen planer om å bruke opp 75 kr på den nye heller xD
Sitat av PureOwnage
Hvis du er fan av homsete pirater, så er den til å anbefale. Jeg likte ihvertfall ikke enern. Jeg har ingen planer om å bruke opp 75 kr på den nye heller xD
Vis hele sitatet...
Det var da også en mening.

Så den igår faktisk, flott og fin film. Anbefales
Sitat av PureOwnage
Hvis du er fan av homsete pirater, så er den til å anbefale. Jeg likte ihvertfall ikke enern. Jeg har ingen planer om å bruke opp 75 kr på den nye heller xD
Vis hele sitatet...
Homsete pirater? Captain Jack Sparrow kunne fått meg til å snudd fra hetro til homofil på null komma niks. Skal se den i kveld, liker veldig godt de 2 første!
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Sitat av PureOwnage
Hvis du er fan av homsete pirater, så er den til å anbefale.
Vis hele sitatet...
Nemmen, har du komplekser du da? Staaaaaakar liten.
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Jeg så den på lørdag, likte den veldig godt. Fikk 3 av lokalavisa her, men jeg synest den ihvertfall fortjener 5. Verd å se på kino. Jeg likte ikke 2'en så veldig godt, men da jeg så den etter jeg såg den nyeste gidde den mye mer mening.
Sitat av PureOwnage
Hvis du er fan av homsete pirater, så er den til å anbefale. Jeg likte ihvertfall ikke enern. Jeg har ingen planer om å bruke opp 75 kr på den nye heller xD
Vis hele sitatet...
Ja, du må passe på å ikke se filmer som du syns inneholder homofile, du kan jo bli homofil selv. Skumle saker
Jeg anbefaler den. Har sett alle tre, og av de to siste (jeg husker ikke den første) så liker jeg den nyeste best. Masse action og få øyeblikk hvor det ikke skjer noe. Kanskje en smule for lang, noen ting kunne vært kuttet, men greit nok.
Blir ikke for mye overnaturlige ting da?
Tenker blant annet på denne virvelvinnen i vannet man ser i traileren.
God kvalitet på disse effektene?
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Hvis du har sett de to foregående filmene, med udødelige pirater og et skip bemannet av sjøuhyrer, så har du vel gjerne fått med deg allerede at disse filmene spiller på nettopp overnaturlige virkemidler. Tar du det som god underholdning, så vil du nok gi filmen innpass. Etterstreber du realistisk film er det nok ikke filmen for deg. Vil uansett anbefale deg å se de to foregående dersom du ikke har sett dem, karakterer og deres forhold til hverandre er allerede etablert i de filmene.
Den dårligste av de 3, uten tvil. Alt for lang, og alt for overdreven. Man Jack var jo søt da.
3'eren var i lengste laget ja. og historien fenger ikke så mye. og det var ikke så skrekkelig morsomt heller. Jeg syns den var helt grei, men klart den dårligste av de tre.
Sitat av Rakkern
Den dårligste av de 3, uten tvil. Alt for lang, og alt for overdreven. Man Jack var jo søt da.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i at det er den dårligste av de 3 filmene der 1'ern er den beste, men jeg er ikke enig i at den var for lang eller overdreven.

Syns filmen var knall jeg! Gleder meg til den kommer på dvd slik at jeg får sett den igjen.
Sist endret av RayMonk; 30. mai 2007 kl. 16:05.
jaG
Produktutvikler
Hørte at den var trist å greier jeg?

veninne av meg sier hu gråt å greier
De første 30 minuttene gir solid actionfylt komedie av god kvalitet som bygger opp til en solid underholdningsfilm, deretter møter man et bedritent vripunkt, og 2 drøye timer CGI, dårlig komedie og en latterlig spenningsløs historie.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Det var ikke den beste filmen nei. Hadde dette vært eneren tviler jeg på at det hadde blitt to oppfølgere. Jeg moret meg likevell. Den var tidvis morsomt, og den var vellaget. Absolutt en bra produksjon, problemet er at temaet begynner å bli oppbrukt. Det går i de samme greiene hele tiden. Jeg ble også litt skuffet over at de ikke avsluttet historien skikkelig, men laget en planke videre til en firer. Om det kommer en firer kommer jeg nok ikke til å se den på kino, om den ikke får meget god kritikk.
Jeg mener 1ern var klart best (genial film), deretter 2ern og så til slutt 3ern. Den siste filmen var langt ifra must-see, var mye søppel scener og ubetydelige elementer. Selv satt jeg hvertfall iblant og bare "what?". Ellers spiller de videre på Johnny Depps karakter og humoren er vel igrunn ganske lik i oppfølgeren som ellers. Hadde du bare sett 3ern ville den nok virket som en kul nok film, men om du har sett 1ern og 2ern vil du nok bli temmelig skuffet.

Vanskelig å si om den er verd å se på kino, er da underholdning, men om du er gira på kino anbefaller jeg heller Shooter (Mark Wahlberg).
At the Worlds End er alt for lang og med en del dødtid, innimellom er det noen morsomme scener men det blir for lenge mellom hver, er også mange gøyale personer med. Det blir oppklart noe fra tidligere filmer, så det er jo noe du bør se hvis du er fan av historien, men er du det hadde du vel vært på premièren
Filmen var uten tvil verdt gratisbilletten og bensinen, men hadde ikke betalt for å se den.
Den beste av de 3 ville jeg påstå. Jack leker med alle andre . Plottet var solid, få løse tråder til å være siste i en triologi, og masse action og humor, og en utrolig bra slutt. Underholdning fra start til slutt. Men den var litt lang.. Kinoen vår tok en pause idet rullene ble skifta, hjalp litt .

Selvsagt hadde filmen vært helt elendig hvis de ikke hadde gitt ut 3'ern.. Ville heller kalle de to siste filmene en film i to deler.
filmen var bra den og jeg så den ikke på kino engang
Så den hjemme foran pcen med utrolig bra kvalitet til cam å være.
Kan nesten tro at det var dvd. Så dere som venter på dvden - hva med å laste ned?
Jeg syns den var bra. Enkelt å greit. Hva er det med folk å høre på kritikere? De gir alltid dårlige filmer (Dvs drama, og romantiske klissklass filmer) 5 og 6, mens bra filmer gir de 1-3. Jeg ser alltid filmer som har fått 1-3, og får igjen mye for penga. Ikke stol på de!
Jeg elsker disse filmene, hvor 1'eren var best, så den 3 ganger på kino og sikker 20 ganger på dvd, 2eren var og bra og 3'eren helt grei, likte spesiellt twisten hele greia fikk på slutten med det som skjedde meg will turner.
Men jeg har litt problemer med å forstå de hallusinasjonene Jack Sparrow hadde da han var død.
det med at de var flere av han, og krabbene ..
noen lyst å forklare `?
Synes også At Worlds End har for mye dødtid og blir for lang. Enern er en klassiker, mens denne får 3.5 på terningen. Og ja, det går ann.
Jeg har ikke personlig sett filmen, men jeg har fryktet hvordan kvaliteten på filmen kom til å bli etter jeg hørte at de laget toern og treern temmelig samtidig.
Jeg må si det finnes store kontraster når det kommer til meninger om filmen, noen i klassen min likte den ikke, så jeg vart nesten litt skuffet, fori de to andre filmene likte jeg veldig godt. Men jeg skal nå revurdere mitt valg, og heller se den på kino nå når jeg har endelig fått høre noen positive meninger.

Den har jo fått ganske ok rating på imdb: 7.6 , noe som er enda bedre enn toern med sine 7.4
bcdo: Skjønner ikke imdb ratingen selv. Er mye der som er sykt rart, og en person som igrunn blir bygget opp gjennom hele filmen plutselig viser sitt sanne jeg, og deretter bare forsvinner uten noen spesiell virkning.

Norrington var også en person som etter min mening forsvant helt i 3ern. Er ikke så mye man kan si uten å spoile filmen, men kan umulig bare ha vært meg som ble skuffa over flere scener i filmen. Ser uansett allerede for meg en 4er, "Pirates of the Caribbean - Fountain of Youth" har enda mye å utforske, håper bare de skjerper seg litt i så fall

zub_zer0: Han ble vel bare psykisk syk av å være ute i varmen på øya alene. Krabbene skjønte jeg ikke selv, men kan umulig ha vært hallusinasjon ettersom resten av gjengen så det samme. Var for meg enda et fint "wtf?" moment ;p
Sist endret av Zepplin; 1. juni 2007 kl. 02:58.
hehe I guess^^
var vell sånn det var i sjørøver helvette? ingen vind til å hjelpe deg, men "landkrabber" (som pirater hater) som lot båten gå fremover?
Jeg så den i går, og må si meg litt skuffet.
Det eneste som gjorde den bra var Jonny Depp som også i de andre filmene spilte fantastisk.
Vet at mye av filmen blir spilt på hans humor, men i denne syntes jeg det bare var den som hadde en underholdningsverdi.
Det ble alt for mange historier og alt for mye å sette tankene på syntes jeg, ble litt forvirrende.
verdt å se. 75 spenn, se den. liker du den ikke blir det ikke verdens undergang
Har selv sett den og for meg, og mange andre var den litt for inviklet med for mye historie og filmen var litt for lang. men allers var jo ekkektene flotte men du hadde for mange usvarte spørsmål på slutten av filmen
Sitat av Meeger
men du hadde for mange usvarte spørsmål på slutten av filmen
Vis hele sitatet...
Hvilke? Jeg hadde ingen. Og jeg må si storyen er mindre innviklet enn f.eks Pulp Fiction.
jeg var på kino og så den, det er en bra film men jeg ville ikke si at den var bedre en de 2 andre.
Jeg har også fått sett filmen nå, og jeg må si jeg vart positivt overasket. Flere har sagt at den var dårlig, men denne filmen var slettes ikke dårlig likte den jeg, og de som ikke skjønner alt som skjer, det følger nok ikke godt nok med
Jeg syntes filmen er helt uten stil. Det er etter min mening en reproduksjon av de 2 tidligere filmene, både med tanke på filmens lengde (den varer nesten i 3 timer) og på den måten at den mangler originalitet. Virket som om jeg hadde sett alt før i 1 og 2. Manuskriptet kunne vært MYE bedre, og performance av enkelte av skuespillerne var så bæd at jeg til tider satt og stønna av frustrasjon. Allerede 90 min. ut i filmen begynte jeg å spørre Sinister om vi ikke bare skulle dra.
Sist endret av nilsern; 6. juni 2007 kl. 22:36.
og performance av enkelte av skuespillerne var så bæd at jeg til tider satt og stønna av frustrasjon. [/quote]



SYntes ikke skuespiller prestajonene var så dårlig! Noe eksempler på dette eller?
Men alt for lang og alt for mange historier
Enkelte av skuespillerne? Orlando Bloom og Keira Knightley utmerket seg. Husker ikke eksakt situasjonene, var en smule skev.
Sitat av nilsern
Enkelte av skuespillerne? Orlando Bloom og Keira Knightley utmerket seg. Husker ikke eksakt situasjonene, var en smule skev.
Vis hele sitatet...
Bloom syntes jeg faktisk gjorde en god jobb, men det er min mening
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
nilsern: Ikke så rart du ville dra, du hadde munchies og var lite int. i film. Right?

Personlig så digga jeg filmen. Synes ikke disse filmene kan bli lange NOK jeg, de er konge! Skal ta ett maraton når den kommer ut på bluray så blir det alle filmene etterhverandre i hd format
etter at jeg fikk høre at elizabeth ikke døde, ble alvorlig skadd eller kraftig ydmykt, mer tvert imot, så jeg ikke vitsen i å se den. kan hun ikke bare døøø
En ting jeg reagerte på, var at kansje hun Elisabeth ble litt for "sterk" i dennen filmen. Det vart litt for mye mann ut av henne, og det ble litt mye når hun vart kongen over piratene. Ellers så synes jeg denne filmen leverer.
Syntes det var en kongefilm jeg. Beste hittil.
Sitat av zipp
Syntes det var en kongefilm jeg. Beste hittil.
Vis hele sitatet...
Jeg syntes nok det er den dårligste hittil dessverre, men kanskje fordi jeg hadde ganske høye forventniger til den.

Har hørt rykter om enda en oppfølger. Noen som vet noe om dette?
Sitat av C.Hendrix085
Jeg syntes nok det er den dårligste hittil dessverre, men kanskje fordi jeg hadde ganske høye forventniger til den.

Har hørt rykter om enda en oppfølger. Noen som vet noe om dette?
Vis hele sitatet...
Har hørt andre rykter, at det skal komme flere filmer rundt samme setting og story, men som ikke har noe med hovedhistorien fra trilogien å gjøre.
Slutten på den tredje filmen viser til at det kan komme en oppfølger, men slutten er også slik at man slipper en oppfølger, vist dere forstår. Denne var ikke bedre enn den første filmen, men det gjør den heller ikke dårlig
Sitat av Rakkern
Den dårligste av de 3, uten tvil. Alt for lang, og alt for overdreven. Man Jack var jo søt da.
Vis hele sitatet...
Så enig så enig! 3'ern fortsetter der 2'ern slapp. Filmene blir mer og mer fiktive(dessverre), noe som blir sterkt overdrevet i den siste. Den har jo definitivt bra effkter og er spekket med action, men etter min mening er nok 3'ern den dårligste. Jeg vil sterkt fraråde deg å se den på kino, det er borkastede penger, men på en annen side bør du nok det for å å full uttelling av filmen, ellers kommer du til å gråte. Dramaturgisk og teatralsk sett, er dette noe av det dårligte jeg har sett på lenge. Orlando Bloom og Keira Knightly suger så jæv**li, at det nesten er skummelt. En som alltid leverer er selvfølgelig Johnny Depp, men Barbosa fyren er heller ikke så verst.

Konklusjon:
Ikke forvent deg det beste, du kommer til å bli skuffet!
Selv så jeg den i en skikkelig THX-sal, jeg er fremdeles lei meg for å ha betalt billetten.
Terningkast 3(i de fleste aviser)er ikke så borti skogen. Med tanke på action og effekter, kanskje 4. Sett fra et filmkritisk syn med tanke på plott og prestasjoner, en klar 2'er.
Sist endret av Blomsen Jr.; 16. juni 2007 kl. 18:56. Grunn: skriveleif
Jeg har sett den og betalt den stygge biletten! Angrer på vær kr jeg brukte på den biletten!
Filmen sett i ett var en gigantisk skuffelse!
Depp var den eneste som leverte!
Dårlig historie, for mye "kule" effekter etc..

Men måtte jo se den da jeg likte de to andre:P