Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2342
Hey,

Jeg lurte på hvordan man får tak i naboens wifi passord med cain and abel, ??
Tror ikke det går med det programmet.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
--Facepalm--

Det er ikke ett "superhækktool"
Les opp på nettet etter WPA, WPA2 cracking.
hackforums er ett bra sted å begynne.

Det er også ulovlig btw. -_-
Du kan bruke Backtrack 5 for det.
Backtrack finnes dog. kun for Linux, så da må du enten opprette en partisjon eller kjøre Linux gjennom Virtualbox. GL HF!
Trådstarter
6 0
Noen andre programmer ???
Backtrack er et OS, et genialt sådan! Enten last det ned og kjør det på en pc eller last ned program likt VmWare og lag en virtuell maskin. Hvis du går for det så har su mange tuts på youtube!
Hei!

Jeg bruker Backtrack 5 (BT5) som jeg starter opp fra en USB minnepinne.

Hvis nettet du skal cracke, er et WEP-nett, anbefaler jeg deg å bruke aircrack som allerede er installert på BT5. Her fins det uttallige guider på nettet. Google it.

Hvis nettet du skal cracke, er et WPA/WPA2-nett, anbefaler jeg deg å se på WPS cracking, fremfor dictionary-attack som har vært brukt i lang tid. Å angripe slik er tidkrevende, i tillegg må du helst sitte på ei god ordliste.

Jeg foreslår derfor å laste ned følgende software til BT5 om du må cracke WPA/WPA2; reaver-wps. Reaver-wps må du selv installere på BT5, men du kan angripe WPA/WPA2-nett på en helt annen måte som gjør at cracking er gjort på under 24 timer. Dette programmet er enda i et tidlig fase, og du kan oppleve at du ikke har kompatibelt nettverkskort, routeren ikke er sårbar mot WPS, etc..

Lykke til!
Mvh!
Sist endret av saftus; 16. januar 2012 kl. 18:29.
Sitat av j0n Vis innlegg
Tror ikke det går med det programmet.
Vis hele sitatet...
Joda går fint med det programmet bare litt krokete for å få det til..!
▼ ... over en uke senere ... ▼
cain&abel og aircrack må du ha nettverkskort som takler det. sjekk det først. den tida eg dreiv med det der måtte ein og ha linux for å få det til å funke, veit går sikkert med windows no, men ikkje vær forsikker. Men ja eg kan få tak i passord med dei to programma ilag men som sagt tidlegare det er ikkje eit " Superhacketool"

men cain&abel det programmet er best til arp, det vil sei at du ruta all nettverkstrafikk inn til deg før det går ut igjennom router,
For å bruke Cain til å sniffe nettverkspassord må man ha et USB nettverkskort som heter Aircap. Disse nettverkskortene er svært dyre.. Derfor velger mange å bruke f.eks backtrack til dette formålet.

Cain er mere brukt til å sniffe/logge nettverkstrafikk når man først er inne på nettet, For å få til dette må man innstallere driveren Winpcap og ha et kompatibelt nettverkskort.

Husk at hvis du foretar et Man-in-the-middle-angrep må din maskin være i stand til å takle trafikken. Hvis ikke vil det resultere i langsom internettforbindelse for den/de personen du sniffer og den/de vil merke at noe er galt.
Sitat av Lacost33 Vis innlegg
Backtrack finnes dog. kun for Linux, så da må du enten opprette en partisjon eller kjøre Linux gjennom Virtualbox. GL HF!
Vis hele sitatet...
Backtrack er en linux distro*

Det betyr at det er et OS som må installeres på lik linje med Windows.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
--Facepalm--

Det er ikke ett "superhækktool"
Les opp på nettet etter WPA, WPA2 cracking.
hackforums er ett bra sted å begynne.

Det er også ulovlig btw. -_-
Vis hele sitatet...
Hva får deg i det hele tatt til å tro at de bruker WPA/WPA2 enkryptering?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
TS nevner ikke om det er WEP eller WPA/WPA2, da er det vel ikke så dumt å anbefale å lese om WPA2 cracking?
Unødvendig å pirke.