Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1017
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Noen som vet om noe som lar meg kryptere en HDD som krever at den må "låses" opp med en "nøkkel", tenkte å bruke ett lite gammelt mobilminnekort jeg har som en "nøkkel". Hadde vært fint hvis jeg kunne sette ett passord vedsiden av i tilegg, slik at man må ha begge for å komme seg inn, og at man ikke kan komme seg inn i HDD-en ved å boote fra noe annet.

HDD-en kommer til å romme BackTrack, og krypteringen må gjerne være så sterk som mulig.

--Ikkeno lyssky aktiviteter folkens, det er datasikkerhet--

PS: Mobilminnekortet har 64mb
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hva med å bare kryptere hele disken med truecrypt eller tilsvarende og deretter også ha fingerprint \ password for boot ?.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Hva med å bare kryptere hele disken med truecrypt eller tilsvarende og deretter også ha fingerprint \ password for boot ?.
Vis hele sitatet...
Har ikke en fingerprint-leser, men tenker også at det er lettere og gjemme bort ett lite mobilminnekort slik at ingen kommer seg inn.

Skal sjekke om truecrypt støtter dette.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Minnekort som token har jeg aldri sett før i praksis iallefall, men via USB finnes det iallefall nok av alternativer, men for å låse opp krypterte volum har jeg ikke sett, men tviler ikke på at det finnes.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Er ikke helt glad i usb, de er som regel så store :/

Nevner forøvrig att minnekortet er av type "M2".
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Er ikke helt glad i usb, de er som regel så store :/

Nevner forøvrig att minnekortet er av type "M2".
Vis hele sitatet...
Du får jo USB-sticks som er såvidt større enn konnektoren da.

http://bianele.com/bigpic/1/16/20091012085730.jpg

Er vel uansett ingen maskiner som har native M2-leser, så da må du bruke overgang fra M2 -> USB eller M2-> noe annet.
Sist endret av AtXbYeA; 15. januar 2012 kl. 17:23.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Kan kanskje forklare meg litt bedre:

Jeg har lyst til å kryptere en HDD, jeg må kunne boote fra HDD-en og må ha i ett minnekort (M2 med 64mb) for å kunne boote backtrack, gjerne ha ett passord i tilegg.

Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Du får jo USB-sticks som er såvidt større enn konnektoren da.

http://bianele.com/bigpic/1/16/20091012085730.jpg

Er vel uansett ingen maskiner som har native M2-leser, så da må du bruke overgang fra M2 -> USB eller M2-> noe annet.
Vis hele sitatet...
Har det på maskinen jeg kommer til å bruke ^_^

Har også XD, CF/MD, SD/MMC, MS/MS pro og MicroSDHC.