Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3220
Jeg har gjentatte ganger den siste tiden hørt ekkolyder av min egen stemme i telefonen. Jeg har hørt at dette kan ha noe med telefonavlytting å gjøre, så jeg lurte derfor på om det er noen her som har peiling på slikt.

Hvordan kan jeg evt. undersøke om dette virkelig er tilfelle? Finnes det noen metoder for å få bekreftet eller avkreftet slikt?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Nei.

Dagens telefoner er digitale. Avlytting vil ikkje gi ekko.
Kan det være at personen du prater med har deg på speaker?
Sist endret av Marori; 15. september 2017 kl. 08:10.
Vil bare understreke det @vidarlo sier og legge til at hvis du er paranoid, så kan du og dem som du prater med installere «Signal». Du finner den både i Google Play Store og Apple App Store.

Signal gir deg muligheten for ende-til-ende krypterte meldinger og telefonsamtaler, det forutsetter jo at mottakeren også har den installert. Har selv brukt den i mange år, helt siden den tiden det het RedPhone. Den har i senere årene blitt omtalt en av de beste «krypterte» kommunikasjons appene og den har fått noen sertifiseringer, der i blant Edward Snowden sertifisering, og han som tidligere ansatt i etterretning bør jo vite hva han skal se etter.

Play.google.com - Signal Private Messenger
Itunes.apple.com - Signal Private Messenger

Signaler er opensource, så hvis noen er interessert i lese igjennom kildekoden så finner dere den på Github.com - Open Whisper Systems og for dere som ønsker å benytte Signal på datamaskinen, så finnes det en plugin til Chrome Chrome.google.com - Signal Private Messenger (Men for å bruke plugin, så må dere ha appen installert på telefonen og koblet til samme WiFi).

Dere lurer sikkert på hvorfor jeg gidder å bruke tid på å skrive om- og anbefale Signal i ny og ned? Det er veldig enkelt, jeg er veldig opptatt av å beskytte mine data og har stor interesse for kryptografi. Signal er for øyeblikket det beste, sivile, offentlig tilgjengelig kommunikasjons appen, og det å sikre informasjon kan sammenlignes med vaksine, jo flere som vaksinerer seg, jo mindre er sannsynligheten for at sykdommer for spre seg. Mao jo flere som sikrer kommunikasjonen jo vanskeligere er det å avlytte.

Så jeg anbefaler dere å dele det med venner, bekjente, kollegaer, familie osv.

PS: Jeg og de fleste som jeg kjenner bruker ikke Signal fordi vi har noe å skjule, vi bruker det av prinsipp for personvern, meldingene og samtalene våres er ikke offentlig eiendom.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan ville folk gjort det for å ringt prostituerte for å unngå at de bruker nummeret ditt til å finne id oh utpresse deg etc?