Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3414
Hei, fikk tak i en billig el-sykkel som mangler lader. Den er 36v, lurte bare på om d jikk ann å seriekoble 3stk 12v ladere ? For å lade opp batteriet. Kanskje teit spørsmål, hehe. Eller bruke 24v lader? Dette er bare for å sjekke om sykkelen virker før jeg kjøper en skikkelig lader. Så blir bare et engangstilfelle jeg gjør dette... leste at du kan bruke 2stk 18v batterier til drill i seriekobling, men har ikke 18v drill :/

Noen som har peiling?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Nei. Det er lithiumbatteri. Lithiumbatteri ladast på rett måte, ellers tar dei fyr.
Trådstarter
7 0
Ok, så ingen måte å få bittelitt strøm i batteriet for å se om det virker? Bil lader? Takk for svar btw

Hadde denne funka f.eks?? https://www.digitalimpuls.no/pc-komp...UaAoBUEALw_wcB
Sist endret av Mcfloyd; 11. august 2017 kl. 16:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Prøv å gå innom en el-sykkel-forhandler eller et sykkelverksted og hør om du kan låne en lader i ti minutt for å teste.
Trådstarter
7 0
Det var smart. Takker skal gjøre det med en gang... see ya
Det kan väre blybatterier og (hvis batteriboksen er diger og tung), men de må fortsatt lades med 36V.
Anbefaler ikke å kjöpe elsykkel med blybatterier forresten. Har gjort det selv fordi den var ekstremt billig, men var da fra starten forberedt på å bytte dem ut mot litium. Det ble som en annen sykkel etter byttet kan jeg fortelle.
Li-Io Batteriene har innebygget BMS som bløder av overflødig lading til en viss grense. Laderne til disse batteriene har en oc spenning på 42 Volt. Hvis det er agm eller gel blybatteri tåler de noe mer men ikke fôr dem over lengre tid da vil elektrolytten tørke ut og du vil miste kapasitet.
▼ ... over en uke senere ... ▼
BMS kan vanligvis blö av 50-80 mA fra en gruppe av gangen. Den kan ikke droppe utgangsspenningen fra en lader som gir flere A til batteriet.