Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2246
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei. Det siste halvåret så har jeg pådratt meg skikkelig store alkoholproblemer. Har mistet dama,barn, førerkort, leilighet å alt som kan gå til hælvette har virkelig gått til hælvette.. Nå trenger jeg hjelp men tørr ikke prate med legen min om det, noen forslag til hva jeg kan gjøre for å få hjelp uten at det kommer på papiret? Jeg vil ikke ha det på meg for alltid..
Finn ut av hvorfor du drikker. Om du drikker alene er det jo for å dempe en type fysisk eller psykisk smerte.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har mistet dama,barn, førerkort, leilighet å alt som kan gå til hælvette har virkelig gått til hælvette.. Nå trenger jeg hjelp men tørr ikke prate med legen min om det, noen forslag til hva jeg kan gjøre for å få hjelp uten at det kommer på papiret? Jeg vil ikke ha det på meg for alltid..
Vis hele sitatet...
Når det har gått så langt som det har gjort, så tipper jeg at det allerede er på papiret. Så hva har du å tape, på å spørre om hjelp? For dette har tydeligvis gått så langt, at du trenger all hjelp du kan få.



Men spørsmålet er, om du er villig å slutte å drikke for godt.
For om du klarer å slutte, så kan du ikke komme med ideen, "en liten smak skader ikke". Mange alkoholikere har da tapt, og det er full pakke igjen.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av tim81 Vis innlegg
Finn ut av hvorfor du drikker. Om du drikker alene er det jo for å dempe en type fysisk eller psykisk smerte.
Vis hele sitatet...
Hvorfor han drikker? Kan det være fordi han har mistet dame, barn, førerkort og leilighet.

Du har vel absolutt ingenting å miste av å spørre legen din om hjelp. At du har gått på en smell med alkohol etter en sånn hendelse i livet ditt skjønner nok de fleste. Det er vel ganske vanlig også, noe legen din sikkert har erfaring med.

Skjønner ikke helt hva du mener med at det havner på papiret. Ser ikke hvordan det at du har drukket ekstra alkohol og søker hjelp av fastlege til å komme deg gjennom en vanskelig periode skal ha innvirkning på livet ditt i fremtiden.
Kan det være at han mistet dama, førerkort og leilighet fordi han drikker?

Tror det beste nå er å fokusere på å få hjelp. Det som har skjedd får du ikke gjort noe med i alkotåke uansett. Ting er som de er og ser du stort på det så kan ting kun bli bedre. Du har ikke lenger noe sertifikat å miste så om du sier til fastlegen at du er alkis og trenger hjelp så er det hjelp du får. Det finnes også forskjellige avrusningsplasser som tar inn folk uten at det koster deg penger. Tror kanskje disse er drevet av forskjellige menigheter slik som pinsebevegelsen etc. Det betyr jo ikke noe for deg nå, du trenger hjelp og den hjelpen trenger du nå. Uteliggerlivet er ikke å spøke med.

Stikk til fastlegen raskest mulig. Rekker du det idag så gjør du det eller så drar du i morgen tidlig. Vær ærlig og si du trenger help nå. Legen vet hva hxn skal gjøre i slike situasjoner.
Om du ikke vil ha det i papirene kan du kontakte bla Vangseter eller Kildevangen. Koster litt, men konsekvensene for deg å ikke stoppe koster mer. Vært gjennom dette løpet i 10 år, først privat så offentlig når pengene tok slutt. Nå har jeg 360 dager edru, så er mulig.
Hvorfor vil du ikke ha det på papiret? Det er jo kun leger som leser lege historikken din uansett.
Dersom du virkelig er innstilt på å slutte helt er Antabus en god ide for å holde seg edru.

Hvor mye ca drikker du? Et spørsmål du bør stille deg er om du kan slutte cold turkey, eller om du drikker så mye at det kan bli farlig?
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Barnevernet har fult innsyn i legedokumentene mine, så vil ikke dem skal ha det også på meg.
Jeg drikker meg skikkelig full når jeg først starter. Det ender alltid dårlig å krangling fra alle kanter. Jeg vet at jeg trenger hjelp nå, men som sagt barnevernet har innsyn så vil ikke gå til legen.
Anonym bruker
"Sjuk Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Anonyme alkoholikere
▼ ... over en uke senere ... ▼
En ting er sikkert, fortsetter du, så er det det du nå har opplevd bare begynnelsen på helvete. Mot deg opp til å gå til legen din eller ring til rushjelpen i din kommune og så start på nytt. På rehab så vil dem hjelpe deg med å ordne økonomi, samvær med barna, treffe likesinnede. Og finne en utvei på faenskapet du er i nå. Få en klapp på ryggen og treffe folk som har det enda værre. Å søke hjelp er en liten seier i seg selv. Lykke til!
INgen har fullt innsyn i legepapirene dine, med mindre du er umyndiggjort, og det tviler jeg sterkt på at du er. En lege som formidler videre noe om din helse vil kunne miste autorisasjon og jobb. Det aller beste du kan gjøre er å gå til lege, en hvilken som helst lege hvis du ikke stoler på fastlegen din. Det er ingen her som kan hjelpe deg med alkoproblemene dine. Jo raskere du går til lege, desto mindre helvete og uopprettelig skade rekker du å gjøre på deg selv. Been there.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Barnevernet har fult innsyn i legedokumentene mine, så vil ikke dem skal ha det også på meg.
Jeg drikker meg skikkelig full når jeg først starter. Det ender alltid dårlig å krangling fra alle kanter. Jeg vet at jeg trenger hjelp nå, men som sagt barnevernet har innsyn så vil ikke gå til legen.
Vis hele sitatet...
Forstår at du er redd for at barnevernet skal oppdage det, men hvorfor i allverden tror du at det vil gjøre det verre for deg og din situasjon?

Om du tar tak og går til legen og ber om hjelp, så viser du jo at du er ansvarlig?

Jeg ville nok tatt kontakt med legen med det samme og forklart situasjonen.

Ser også at noen anbefaler anonyme alkoholikere, go for it!