Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2141
Hei. Jeg er hjemme hos familien på ferie. Jeg ønsker å komme meg inn på modemet(zyxel p8702n) for å endre passordet til wi-fi nettverket.

Dette har jeg alltid gjort ved å skrive inn 10.0.0.138 eller 10.0.0.138/8080.

Problemet nå er at jeg får feilmelding "Connection Refused":

Bilde:



Hvorfor i all verden kommer jeg ikke inn?

Det er et ork å ringe telenor da det lang tid før jeg når frem til en kundebehandler(som sikkert ikke kan noen ting), derfor prøver jeg meg her først :P

takker for svar
Sist endret av cplpro; 19. juni 2018 kl. 16:17.
Trådstarter
Det som uansett er rart er jo at det alltid har fungert å komme inn ved å skrive http://10.0.0.138 eller sjekke adressen til gateway i CMD ved å skrive inn ipconfig. Så at jeg plutselig ikke kommer meg inn er jo stusselig..
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er ikke umulig at Telenor har gjort endringer i oppsettet sitt og oppdatert routere slik at den gamle tilkoblingsmetoden ikke er mulig lengre.
Trådstarter
Etter litt om og men trykket jeg på restart knappen bak ruteren med en nål, og kom meg inn til slutt.