Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1412
Forrige uke var jeg hos legen fordi jeg trengte sykemelding for en influensalignende tilstand uten feber, så det var ikke influensa. En av undersøkelsene jeg gikk igjennom var en vanlig blodtrykkmåling. Da spurte legen om jeg trener mye. Der og da tok jeg det som et kompliment fordi jeg har trent ganske mye i det siste, men i ettertid har jeg blitt nysgjerrig på hvordan legen kunne se det.

Hvordan kunne legen se at jeg har trent mye fra blodtrykkmålingen?
Vel, det kan jo hende han bare så på kroppen din at du var godt trent, kanskje han la merke til at du hadde tydelige årer på armene. Kanskje det kombinert med et flott blodtrykk gjorde susen? Dessuten registrerte han nok pulsen sin når du tok blodtrykksmålingen, og dersom den er lav er det også et tegn.
Kanskje det var pga den dårlige plassen til muffa du skal ha rundt de svære bicepsene dine
exuz's Avatar
Trådstarter
ID-Brike: hehe, bicepsene er mer fiskeboller enn noe imponerende.
Jeg har trent 90% kardio, så jeg tror ikke det er noe synlig med kroppen min. Det var en vikarlege så hun kunne neppe kjent meg igjen og sett forskjellen på utseendet mitt.

Relevant: Det kan ha vært hvilepulsen min som sa noe om formen min, forutsatt at blodtrykkmåleren også måler puls. Klokken min sier at jeg ligger på 50-60 når jeg sitter, så i følge aktivtrening ligger jeg ganske godt an. Takk for bra tips.
De kommenterte hvilepulsen min og da jeg tok blodtrykket og sa den var veldig bra. Hadde 55.