Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 16684
Jeg har sett på flere typer PWO og har bestilt Hot Blood 3.0 på ebay da den var grei i prisen og jeg leste at folk sa den virket. Men nå i ettertid har jeg hørt at man kan finne mye "sterke" ingredienser i PWO fra utlandet, og at det ofte blir stoppet i tollen. Jeg hentet pakken i dag, og tollerene hadde ikke vært oppe i pakken, så da vet jeg ikke om den er "godkjent" i følge norske lover :P

Lurte på om noen kunne hjelpe meg litt, visst noen har prøvd den, eller om de kan se om det den inneholder ser ok ut.
Legger med link til en side man kan se innhold osv.
http://www.scitecnutrition.com/uk/pr...s/hot_blood_30

Takk for svar <3

BTW; jeg er ikke veldig erfaren når det kommer til trening, har trent serriøst i noen måneder
I veldig mye av PWO'en fra utlandet er det amfetaminlignende stoffer.
Du trenger egentlig ikke reise lenger en til Sverige for å finne noen av disse typene, selv Norge har vel hatt et par av disse til tider.
Trenger ikke å være ''lovlig'' fordi de ikke sjekket den, ikke alle varer blir stoppet og sjekket, ei heller like grundig.
Keegasus's Avatar
Trådstarter
62 3
Så lenge det virker, så er det ikke noe pes egentlig :P blir spennende å prvøe
De fleste ulovlige typene inneholder et stoff som heter 1,3-Dimethylamylamin. Det er oppkvikkende, og etter min mening helt jævlig. Får faktisk nedtur av det. Kan anbefale nutramino sin pwo som selges i norge
Jeg har brukt PWO de siste 7 årene og kan fortelle at du mest sannsynlig ikke har noe ordentlig ulovlig pwo. Siden DMAA ble forbudt i så og si alle land så forsvant alt, siste virkelige ulovlige var Jack 3D som du kun får under disk for tiden.
Prøv mesomorph! Inneholder DMAA, da det er lovlig i statene igjen (?). Funker som bare rakkern.

Sverige har ingen ordentlige PWO`er som inneholder annet enn kreatin, koffein, Beta-Alanin etc.
Sitat av Redhot Vis innlegg
Prøv mesomorph! Inneholder DMAA, da det er lovlig i statene igjen (?). Funker som bare rakkern.

Sverige har ingen ordentlige PWO`er som inneholder annet enn kreatin, koffein, Beta-Alanin etc.
Vis hele sitatet...
Hvor bestiller du Mesomorph fra?
Som nybegynner anbefaler jeg to skiver grovbrød, fire egg og to kopper kaffe.
This is bat country!
gregory's Avatar
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Som nybegynner anbefaler jeg to skiver grovbrød, fire egg og to kopper kaffe.
Vis hele sitatet...
Kunne ikke vært mer enig. Kosttilskudd kan du begynne med etter du har fått en god og solid muskelmasse, noe du kjapt får som nybegynner.

Ikke noe vits å proppe i seg en cocktail-mix av kosttilskudd som nybegynner. Dyr urin kalles det.

Men for å svare på spørsmålet ditt: Gymgrossisten har gode pre-workouts. Sjekk de ut. Stor fan av The Curse og Redweiler.

Du kommer laaaangt med godt kosthold, riktig trening og søvn! Lykke til! Send gjerne en PM om du skulle lure på noe
Sist endret av gregory; 21. april 2017 kl. 13:22.
Det eneste du trenger av PWO er koffein og eventuelt kreatin. Hilsen styrketrenende på 10. året.
Sitat av Redhot Vis innlegg
Prøv mesomorph! Inneholder DMAA, da det er lovlig i statene igjen (?). Funker som bare rakkern.

Sverige har ingen ordentlige PWO`er som inneholder annet enn kreatin, koffein, Beta-Alanin etc.
Vis hele sitatet...
Jo det har de
Kjøpte alltid PWO i sverige og de typene jeg valgte inneholdt alltid DMAA, dette var en veldig stor greie i sverige frem til 4 september 2012 da det ble ulovelig i hovedsak pga Jack3d og Crack PWO'ene.
Du finner fortsatt et par typer som inneholder DMAA der også.
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Som nybegynner anbefaler jeg to skiver grovbrød, fire egg og to kopper kaffe.
Vis hele sitatet...
Definitivt en verdig start på dagen. Men rett før trening vil du helst unngå å innta så mye fiber og fett. For mye væske kan også gjøre deg slapp.

Ta deg en banan 30 min før trening sammen med en sterk kopp kaffe. Om du ikke har spist godt til frokost, så ta gjerne også en liten proteinshake.
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Jo det har de
Kjøpte alltid PWO i sverige og de typene jeg valgte inneholdt alltid DMAA, dette var en veldig stor greie i sverige frem til 4 september 2012 da det ble ulovelig i hovedsak pga Jack3d og Crack PWO'ene.
Du finner fortsatt et par typer som inneholder DMAA der også.
Vis hele sitatet...
Hvilke merker er det?
Noen som vet om det gjelder Celsius energidrikken?
Jeg får ekstremt mye energi og blir i veldig godt humør av den.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Slæsken Vis innlegg
I veldig mye av PWO'en fra utlandet er det amfetaminlignende stoffer.
Du trenger egentlig ikke reise lenger en til Sverige for å finne noen av disse typene, selv Norge har vel hatt et par av disse til tider.
Trenger ikke å være ''lovlig'' fordi de ikke sjekket den, ikke alle varer blir stoppet og sjekket, ei heller like grundig.
Vis hele sitatet...
Dette er tull.

"Amfetaminlignende" er et særdeles misvisende ord. Amfetamin er amfetamin, et stoff kan ikke være "Litt amfetamin" eller "Amfetaminlignende"

Typiske beskrivelser i dramatiseringene av disse PWO`ene.

Kjemisk strukturelt kan 1,3 DMAA minne om amfetamin, men det stopper der, det er ikke amfetamin, har aldri vært amfetamin og kommer aldri til å bli amfetamin.

I motsetning til amfetamin så er 1,3 DMAA heller ikke ulovlig iht. norsk straffelov å besitte/bruke. Stoffet er ikke nevnt et eneste sted på regjeringens narkotika/dopingliste.

"Ulovlig" blir derfor riktig ord og ikke ulovlig. Det ble tatt av markedet i en rekke land, ja, men aldri formelt forbudt. Dette i kjølvannet etter at 4 amerikanske soldater i Afghanistan døde etter å ha misbrukt "Jack3d" (15-20 scoops osv) - I forhold til antallet på verdensbasis som brukte kosttilskudd inneholdende 1,3 DMAA (Over hundre millioner mennesker) er dette tallet lavt, og blant hundre millioner sier det seg selv at det er mange som misbruker, mange som har helseproblemer fra før, og ikke minst mange som kombinerer med andre sentralstimulerende stoffer og andre stoffer + rusmidler osv.

Jeg bruker "Mesomorph" titt og ofte når jeg trener, fungerer kjempebra, man bygger riktignok opp toleranse fort, men jeg har aldri hatt noen negative bivirkninger av det.

At dette stoffet gir positiv utslag på amfetamin på hurtigtest er også feil, jeg har testet flere ganger med hurtigtest, jeg har blitt narkotika og dopingtestet på både jobb og treningssenter flere ganger, og alle mine prøver har alltid vært negative.
DMAA er oppført som doping av WADA og er dermed ulovlig på over 460 norske treningssentre som er tilknytt «Rent Senter»-ordningen til Antidoping Norge.
Sitat av Uklar Vis innlegg
Hvor bestiller du Mesomorph fra?
Vis hele sitatet...
Så de solgte det på ebay, blir dette stoppet i tollen?
Sitat av NoBro Vis innlegg
Dette er tull.

"Amfetaminlignende" er et særdeles misvisende ord. Amfetamin er amfetamin, et stoff kan ikke være "Litt amfetamin" eller "Amfetaminlignende"
Vis hele sitatet...
Et stoff kan være amfetaminlignende, hasjlignende, opiatlignende osv. En analog av amfetamin slik som DMAA som gir akkurat de samme effektene vil derfor være amfetaminlignende.
DMAA er også ulovelig ved mindre man har resept på det.

Du skriver ''Kjemisk strukturelt kan 1,3 DMAA minne om amfetamin, men det stopper der, det er ikke amfetamin, har aldri vært amfetamin og kommer aldri til å bli amfetamin. ''

Men det var jo akkurat der det stopper, for du sier bare at grunnen er fordi det ikke er amfetamin, aldri har vært og aldri kommer til å bli.
Syntetisk hasj eller LSD er heller ikke hasj eller LSD, det har aldri vært det og kommer aldri til å bli det, men alikevel går det for det samme. Syntetisk amfetamin som DMAA er ikke et unntak.
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Et stoff kan være amfetaminlignende, hasjlignende, opiatlignende osv. En analog av amfetamin slik som DMAA som gir akkurat de samme effektene vil derfor være amfetaminlignende.
DMAA er også ulovelig ved mindre man har resept på det.

Du skriver ''Kjemisk strukturelt kan 1,3 DMAA minne om amfetamin, men det stopper der, det er ikke amfetamin, har aldri vært amfetamin og kommer aldri til å bli amfetamin. ''

Men det var jo akkurat der det stopper, for du sier bare at grunnen er fordi det ikke er amfetamin, aldri har vært og aldri kommer til å bli.
Syntetisk hasj eller LSD er heller ikke hasj eller LSD, det har aldri vært det og kommer aldri til å bli det, men alikevel går det for det samme. Syntetisk amfetamin som DMAA er ikke et unntak.
Vis hele sitatet...
Nei, amfetamin og 1,3 dimethylamynamine går overhodet ikke "For det samme" - Det er først og fremst to ulike stoffer med to ulike virkninger.

Det blir litt som å si at kokain og brød med valmuefrø som du kan kjøpe på Rema1000 går for det samme ettersom også disse to er kjemisk strukturelt like (Valmuefrø kan faktisk gi positivt utslag på hurtigtest om man tar test umiddelbart etter inntak)

Selv om jeg selvsagt ser at DMAA og amfetamin har flere likheter enn brød med valmuefrø og kokain så er det ganske viktig å påpeke at man på ingen måte er "Skyldig" i inntak av amfetamin ved å innta kosttilskudd inneholdende 1,3 DMAA.

Folk må lære seg forskjellen mellom straffeloven og idrettens dopingliste. DMAA står på sistnevnte, ja, som så mange andre preparater og tilskudd man lovlig kan innta i Norge uten at det er straffbart. DMAA er altså ikke kriminelt å bruke i Norge, ei heller i noen andre land.

Syntetisk hasj / LSD vet jeg rett og slett ingenting om, bortsett fra at syntetisk hasj heller ikke inneholder THC ? (Korriger meg om jeg bommer)

Syntetisk hasj / LSD er vel kriminalisert på alle plan ?

Slik amfetamin ihvertfall er.

Noe 1,3 DMAA ikke er.

Har brukt en del PWO`s inneholdene DMAA, og den effekten man oppnår på lavt toleransenivå på forholdsvis høye doser kan overhodet ikke sammenlignes med amfetamin, ikke litt engang (Jeg har prøvd amfetamin et par gang i mine yngre dager)

Folk reagerer forskjellig, men jeg er en person som har forholdsvis lav toleranse for stimulanter, og kan ikke si at DMAA er så fantastisk som det fremstilles på internett. Man kan få litt økt energi/fokus/velvære en liten stund, men man blir på ingen måte beruset.

Virkningsmessig er det mer sammenlignbart med efedrin, som jeg anser som hakket vassere, men også det ingenting i forhold til amfetamin, kokain osv.
Sist endret av NoBro; 3. mai 2017 kl. 15:39.
Lær deg fakta om syntetiske analoger og derivater før du forsetter diskusjonen så skal jeg med glede være med.
Skriver ikke at det er det samme heller, så kanskje lese litt grundigere
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av NoBro Vis innlegg
Nei, amfetamin og 1,3 dimethylamynamine går overhodet ikke "For det samme" - Det er først og fremst to ulike stoffer med to ulike virkninger.

Det blir litt som å si at kokain og brød med valmuefrø som du kan kjøpe på Rema1000 går for det samme ettersom også disse to er kjemisk strukturelt like (Valmuefrø kan faktisk gi positivt utslag på hurtigtest om man tar test umiddelbart etter inntak)
Vis hele sitatet...
Nei valmuefrø kan ikke slå ut som kokain. Du blander det med kodein som er et opiat og ikke et stimulant.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei valmuefrø kan ikke slå ut som kokain. Du blander det med kodein som er et opiat og ikke et stimulant.
Vis hele sitatet...
OK, da tok jeg feil angående det.

Men ang. 1,3 DMAA har jeg altså rett.

Sitat av Slæsken Vis innlegg
Lær deg fakta om syntetiske analoger og derivater før du forsetter diskusjonen så skal jeg med glede være med.
Skriver ikke at det er det samme heller, så kanskje lese litt grundigere
Vis hele sitatet...
Sitat deg: "Syntetisk hasj eller LSD er heller ikke hasj eller LSD, det har aldri vært det og kommer aldri til å bli det, men alikevel går det for det samme. Syntetisk amfetamin som DMAA er ikke et unntak."

(Videre påstår du at DMAA gir akkurat de samme effektene som amfetamin)

Som sagt så er DMAA ikke noe syntetisk amfetamin. Virkningene er også i svært liten grad sammenlignbare. DMAA er virkningsmessig langt nærmere koffein enn det er amfetamin. De som inntar DMAA i håp om å oppnå det samme som de ville oppnådd med amfetamin vil få seg en gedigen skuffelse. Det er hundre prosent sikkert.

Sitat deg nr.2: "DMAA er også ulovelig ved mindre man har resept på det."

Her tar du helt feil. Besittelse/bruk/kjøp av DMAA er ikke kriminalisert i Norge. Jeg utfordrer deg til å komme med dokumentasjon som beviser at det er kriminalisert - Noe du ikke kommer til å klare å gjøre, ettersom dette stoffet ikke er spesifisert i stortingets narkotikaliste/dopingliste.

Jeg skal gladelig tilegne meg mer kunnskap rundt syntetiske analoger, i mellomtiden bør du tilegne deg mer kunnskap rundt straffeloven, og ikke minst forskjellen på straffelovens dopingliste og idrettens dopingliste.

Politiet har ingen anledning eller interesse av å straffeforfølge personer som bruker kosttilskudd inneholdende DMAA.

Dette kan jeg garantere deg 100%. Men gjør for all del et forsøk på å motbevise dette.
Sist endret av NoBro; 3. mai 2017 kl. 21:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av NoBro Vis innlegg
OK, da tok jeg feil angående det.

Men ang. 1,3 DMAA har jeg altså rett.



Sitat deg: "Syntetisk hasj eller LSD er heller ikke hasj eller LSD, det har aldri vært det og kommer aldri til å bli det, men alikevel går det for det samme. Syntetisk amfetamin som DMAA er ikke et unntak."

(Videre påstår du at DMAA gir akkurat de samme effektene som amfetamin)

Som sagt så er DMAA ikke noe syntetisk amfetamin. Virkningene er også i svært liten grad sammenlignbare. DMAA er virkningsmessig langt nærmere koffein enn det er amfetamin. De som inntar DMAA i håp om å oppnå det samme som de ville oppnådd med amfetamin vil få seg en gedigen skuffelse. Det er hundre prosent sikkert.

Sitat deg nr.2: "DMAA er også ulovelig ved mindre man har resept på det."

Her tar du helt feil. Besittelse/bruk/kjøp av DMAA er ikke kriminalisert i Norge. Jeg utfordrer deg til å komme med dokumentasjon som beviser at det er kriminalisert - Noe du ikke kommer til å klare å gjøre, ettersom dette stoffet ikke er spesifisert i stortingets narkotikaliste/dopingliste.

Jeg skal gladelig tilegne meg mer kunnskap rundt syntetiske analoger, i mellomtiden bør du tilegne deg mer kunnskap rundt straffeloven, og ikke minst forskjellen på straffelovens dopingliste og idrettens dopingliste.

Politiet har ingen anledning eller interesse av å straffeforfølge personer som bruker kosttilskudd inneholdende DMAA.

Dette kan jeg garantere deg 100%. Men gjør for all del et forsøk på å motbevise dette.
Vis hele sitatet...
Er DMAA solgt i Norge da på noen måte om det er lovlig?
Sitat av Rottejesus Vis innlegg
Er DMAA solgt i Norge da på noen måte om det er lovlig?
Vis hele sitatet...
Nei, det er ulovelig og blir ikke solgt i Norge.

Sitat av NoBro Vis innlegg
OK, da tok jeg feil angående det.

Men ang. 1,3 DMAA har jeg altså rett.
Vis hele sitatet...
Og jeg utfordrer deg til å komme med kilder på dette, for ALT som står på nettet om DMAA (uansett om du har 1,3 foran eller ikke)
Er at det er et amfetaminlignendende stoff med samme effekter og værre bivirkninger på kroppen en amfetamin.
Stoffet er også på alle dopinglister
Sist endret av Slæsken; 4. mai 2017 kl. 20:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Rottejesus Vis innlegg
Er DMAA solgt i Norge da på noen måte om det er lovlig?
Vis hele sitatet...
Det ble solgt i Norge før, men tatt av markedet som en følge av at det ble tatt av markedet i USA og EU.

Men at noe ikke selges her betyr ikke at det er ulovlig å bruke juridisk sett, hvilket det ikke er.
Metylheksanamin er et sentralstimulerende middel, og produkter med innhold av metylheksanamin vil regnes som legemiddel i Norge. Import av disse produktene reguleres således av legemiddellovgivningen
Stoffet ble oppført på World Anti Doping Agency’s (WADAs) dopingliste i 2009.

Metylheksanamin (skrives også methylheksanamin, metylhexanamin og methylhexaneamine) er et stoff som presenteres med mange ulike navn, og noen av disse er dimetylpentylamin, pentylamin, 1,3-dimetylamylamin (DMAA), geranamin, geranium etc.
Metylheksanamin er også et tryptamin som står oppført i narkotikaforskriften.
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Nei, det er ulovelig og blir ikke solgt i Norge.



Og jeg utfordrer deg til å komme med kilder på dette, for ALT som står på nettet om DMAA (uansett om du har 1,3 foran eller ikke)
Er at det er et amfetaminlignendende stoff med samme effekter og værre bivirkninger på kroppen en amfetamin.
Stoffet er også på alle dopinglister
Vis hele sitatet...
Når det gjelder kilder på hvorvidt et preparat er kriminelt å besitte/bruke eller ikke så finnes det kun èn kilde på dette: Straffeloven.

Her har du forskriften om hva som anses som dopingmidler, vedtatt av en lovlig regjering med støtte i et samlet storting:

https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1993-04-30-318

DMAA / Methylhexamine / 1,3 Dimethylamynamine / Geranium (Kjært barn har mange navn) er altså ikke definert her.

Noe preparatet heller ikke er i narkotikaforskriften:

https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2013-02-14-199

Konklusjonen er at DMAA ikke er kriminelt å besitte eller bruke i Norge. Det er ikke rom for diskusjon en gang. Først den dagen storting og regjering vedtar å putte stoffet på en av disse listene vil du kunne straffeforfølges i Norge for bruk av DMAA.

Androgene Anabole Steroider var også inntil få år siden legalt å besitte/bruke til tross for at alt dette dreier seg om reseptbelagte legemidler. Men samtlige av disse preparatene finner du nå på forskfriften om dopingmidler. At noe er et reseptbelagt legemiddel er altså ikke ensbetydende med at det er kriminalisert å bruke uten resept.

At et preperat er nevnt i dopinglister i idretten, WADA etc. gir ingen juridiske forpliktelser iht. straffeloven for den som bruker et preparat, derfor er dette ikke relevant i forhold til det vi diskuterer: Lovlig vs ulovlig.

Enten er en ting lovlig, eller så er den ulovlig, det er ikke noe midt i mellom.

At noe ikke selges her betyr heller ikke at det er kriminelt å bruke det. Det er en drøss av kosttilskudd du kan kjøpe i EU og USA som du ikke får kjøpt her, multivitaminer, preworkouts, ++

At noe tas av markedet etter anbefaling av mattilsynet betyr altså ikke at noe er blitt ulovlig.

Var dette klart nok ?

Ref. ditt siste innlegg: Hva er din referanse ? Min er lovdata, altså dopingforskriften og narkotikaforskriften. DMAA er ikke nevnt her under noen av sine navn, og er derfor ikke ulovlig iht. straffeloven å innta.

Nåværende beskrivelse på Wikipedia er forøvrig også korrekt:

Stoffet står ikke oppført på narkotikalisten eller legemiddellisten. Stoffet har vært i en gråsone når det gjelder lovlighet, fordi det angivelig skal være en naturlig del av planten geranium, og tidligere studier tydet på at stoffet ikke fantes i planten[2] og derfor vil kunne klassifisere stoffet som et legemiddel [3] Men nyere studier viser at DMAA faktisk er en naturlig del av planten Geranium, dette ble påvist via såkalt Tandem Mass Spectrometry [4][5]

https://no.wikipedia.org/wiki/Metylheksanamin
Sist endret av NoBro; 4. mai 2017 kl. 21:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Som nybegynner anbefaler jeg to skiver grovbrød, fire egg og to kopper kaffe.
Vis hele sitatet...
Egentlig helt enig med deg, MEN.

Selv om det ikke er en muskelbyggende effekt som nødvendigvis stammer fra selve kosttilskuddet vil en placebo-effekt fra et slikt pulver for mange være sterkere enn troen på å bygge muskler ved hjelp av grovbrød, egg og kaffe. Og der har vi en muskelbyggende, treningsforbedrende effekt bare der, så langt jeg har forstått?
Sist endret av Duun; 4. mai 2017 kl. 22:05.
Sitat av Duun Vis innlegg
Egentlig helt enig med deg, MEN.

Selv om det ikke er en muskelbyggende effekt som nødvendigvis stammer fra selve kosttilskuddet vil en placebo-effekt fra et slikt pulver for mange være sterkere enn troen på å bygge muskler ved hjelp av grovbrød, egg og kaffe. Og der har vi en muskelbyggende, treningsforbedrende effekt bare der, så langt jeg har forstått?
Vis hele sitatet...
Hardly. Kostholdet er den viktigste faktoren, altså kalorier og makroer (Fordelingen av proteiner/karbohydrater/fett)

Deretter kommer restitusjon og hvile samt trening.

Det er alt for mange nå til dags som starter i feil ende, og ønsker masse tilskudd som skal hjelpe med det meste som de kan basere fremgangen sin på.

Inntak av tilskudd vil for alle være en marginal faktor til fremgang, og det er fullstendig feil ende å starte i for en nybegynner så vel som en viderekommen.

Har selv trent og spist seriøst i 10+ år, konkurrert i fitness, og jeg inntar ingen kosttilskudd pr dags dato annet enn en pwo i ny og ne, som overhodet ikke er noen avgjørende faktor til den fremgangen jeg har hatt og eventuelt måtte ha i fremtiden.
Sist endret av NoBro; 4. mai 2017 kl. 22:10.
Ikke ulovelig å besitte eller bruke nei, det har jeg heller ikke skrevet noe sted, men salg er ulovlig.
For produkter som kan føre til helsefare er nemlig ulovlig å omsette i Norge.

Ifølge antidoping norge og ikke wikipedia så tar du feil, det står listet opp som nummer 1 under stimulanter.
Wikipedia er ikke en ordentlig kilde da det blir redigert hele tiden av hvem som helst, det ser du også fort på revisjonshistorikken.

http://www.antidoping.no/english/pro...s6-stimulants/
b: Specified Stimulants. Including, but not limited to:

4-Methylhexan-2-amine (methylhexaneamine);

I narkotikalisten går det under tryptaminer og fenetylaminer.
Sist endret av Slæsken; 4. mai 2017 kl. 22:32.
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Ikke ulovelig å besitte eller bruke nei, det har jeg heller ikke skrevet noe sted, men salg er ulovlig.
For produkter som kan føre til helsefare er nemlig ulovlig å omsette i Norge.

Ifølge antidoping norge og ikke wikipedia så tar du feil, det står listet opp som nummer 1 under stimulanter.
Wikipedia er ikke en ordentlig kilde da det blir redigert hele tiden av hvem som helst, det ser du også fort på revisjonshistorikken.

http://www.antidoping.no/english/pro...s6-stimulants/
b: Specified Stimulants. Including, but not limited to:

4-Methylhexan-2-amine (methylhexaneamine);

I narkotikalisten går det under tryptaminer og fenetylaminer.
Vis hele sitatet...
Du har flere steder sagt imot meg når jeg har påpekt at stoffet ikke er ulovlig å bruke i Norge, og du har lenket til en tekst som hevder at stoffet står på narkotikalisten i tillegg til å påstå at det står på narkotikalisten selv (Under tryptaminer og fenytalaminer) - Jeg spør igjen: HVOR ?

Det er faktisk ikke noe skam å innrømme at du tok feil. Men når du skal hevde at et preparat står på narkotikalisten i lovverket vårt når det faktisk ikke gjør det, så blir diskusjonen håpløs.

Lovdata er min kilde, forhold deg først og fremst til det. Wikipedia var bare sånn apropo.


DMAA finnes ikke på narkotikalisten. Hverken under det ene eller det andre.

Ergo ikke ulovlig.

Nå har jeg for sikkerhets skyld saumfart begge listene og absolutt alt de spesifiserer. DMAA er ikke på noen av de (Noe jeg visste fra før)

Det var mattilsynet som stanset salg av DMAA i Norge, fordi dette ble gjort i EU og USA. Det ble aldri kriminalisert utover dette, noe mangelen av stoffet på doping/narkotikalisten også bekrefter.

Det er masse produkter som kan føre til helsefare som er fullstendig lovlig å omsette i Norge, alt kommer alltid an på mengde. Koffein er et godt eksempel.

DMAA`s helseskadelighet er svært omdiskutert, senere forskning har stort sett vist at det ikke er særlig skadelig brukt forsvarlig. Som er litt av årsaken til at man har begynt å selge det åpent igjen i blant annet USA.

Sitat av NoBro Vis innlegg
Du har flere steder sagt imot meg når jeg har påpekt at stoffet ikke er ulovlig å bruke i Norge, og du har lenket til en tekst som hevder at stoffet står på narkotikalisten i tillegg til å påstå at det står på narkotikalisten selv (Under tryptaminer og fenytalaminer) - Jeg spør igjen: HVOR ?

Det er faktisk ikke noe skam å innrømme at du tok feil. Men når du skal hevde at et preparat står på narkotikalisten i lovverket vårt når det faktisk ikke gjør det, så blir diskusjonen håpløs.

Lovdata er min kilde, forhold deg først og fremst til det. Wikipedia var bare sånn apropo.


DMAA finnes ikke på narkotikalisten. Hverken under det ene eller det andre.

Ergo ikke ulovlig.

Nå har jeg for sikkerhets skyld saumfart begge listene og absolutt alt de spesifiserer. DMAA er ikke på noen av de (Noe jeg visste fra før)

Det var mattilsynet som stanset salg av DMAA i Norge, fordi dette ble gjort i EU og USA. Det ble aldri kriminalisert utover dette, noe mangelen av stoffet på doping/narkotikalisten også bekrefter.

Det er masse produkter som kan føre til helsefare som er fullstendig lovlig å omsette i Norge, alt kommer alltid an på mengde. Koffein er et godt eksempel.

DMAA`s helseskadelighet er svært omdiskutert, senere forskning har stort sett vist at det ikke er særlig skadelig brukt forsvarlig. Som er litt av årsaken til at man har begynt å selge det åpent igjen i blant annet USA.
Vis hele sitatet...
Det er riktig nok at man ikke får lov til å omsette det i Norge, men dette er en regulasjon Mattilsynet gjorde for noen år tilbake (2011/2012) og det blir på lik linje med at eksempelvis multivitaminer med for høye konsentrasjoner pr mg også ikke kan omsettes i Norge. Mao. altså ikke med hjemmel i straffeloven.

Men sånn utover alt dette. DMAA er ikke så forbanna potent som du virker til å tro.

De første 3-4 gangene er det som koffein+, litt økt fokus og energi, så kommer toleransen og man merker fint lite av noe som helst.

Mesomorph er dog en fin PWO, men det er altså flere ting enn bare DMAA som utgjør en god pwo.

Og for all del så finnes det gode PWOer uten DMAA også.
Sist endret av NoBro; 4. mai 2017 kl. 23:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2013-02-14-199
10. Tryptamin-gruppe

Enhver kjemisk forbindelse som strukturelt er avledet av enten tryptamin eller tryptamin med en eller flere ringbundne hydroksy-, alkoksy- eller acetoksygrupper (R4 ) og med substitusjon på sidekjedens nitrogenatom med en eller flere alkylgrupper (R¹ , R² ). Dette er gjeldende uansett om den kjemiske forbindelse er ytterligere substituert med en alkylgruppe på alfa-karbonet i sidekjeden (R³ ).

8. Fenetylamin-gruppe

Enhver kjemisk forbindelse som strukturelt er avledet av 2-fenyletan-1-amin, N-alkyl-2-fenyletan-1-amin, 1-fenylpropan-2-amin, N-alkyl-1-fenylpropan-2-amin, 1-fenylbutan-2-amin, eller N-alkyl-1-fenylbutan-2-amin (R1, R² ) ved enhver substitusjon i ringen med alkyl-, alkoksy-, alkandiylbis(oksy)- eller halogensubstituenter (R³ ). Dette er gjeldende uansett om den kjemiske forbindelse er ytterligere ringsubstituert med en eller flere monovalente grupper (R³ )n og/eller om aminet i sidekjeden er substituert med en 2-metoksybenzylgruppe (R¹ ).
Sitat av Slæsken Vis innlegg
https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2013-02-14-199
10. Tryptamin-gruppe

Enhver kjemisk forbindelse som strukturelt er avledet av enten tryptamin eller tryptamin med en eller flere ringbundne hydroksy-, alkoksy- eller acetoksygrupper (R4 ) og med substitusjon på sidekjedens nitrogenatom med en eller flere alkylgrupper (R¹ , R² ). Dette er gjeldende uansett om den kjemiske forbindelse er ytterligere substituert med en alkylgruppe på alfa-karbonet i sidekjeden (R³ ).

8. Fenetylamin-gruppe

Enhver kjemisk forbindelse som strukturelt er avledet av 2-fenyletan-1-amin, N-alkyl-2-fenyletan-1-amin, 1-fenylpropan-2-amin, N-alkyl-1-fenylpropan-2-amin, 1-fenylbutan-2-amin, eller N-alkyl-1-fenylbutan-2-amin (R1, R² ) ved enhver substitusjon i ringen med alkyl-, alkoksy-, alkandiylbis(oksy)- eller halogensubstituenter (R³ ). Dette er gjeldende uansett om den kjemiske forbindelse er ytterligere ringsubstituert med en eller flere monovalente grupper (R³ )n og/eller om aminet i sidekjeden er substituert med en 2-metoksybenzylgruppe (R¹ ).
Vis hele sitatet...
Hvor mener du DMAA er spesifisert ?

DMAA står ikke oppført på narkotika/dopinglisten. Ergo ikke ulovlig å bruke slik amfetamin eller anabole steroider er.
Ettersom DMAA er et tryptamin/fenetylamin så går det under gruppene som står ovenfor.
Stoffene som går under gruppene blir ikke satt opp enkeltvis noe du også fort vil se om du blar nedover i NARKOTIKAFORSKRIFTEN.


Følgende grupper av stoffer regnes også som narkotika

1. Benzoylindol-gruppe
2. Katinon-gruppe
3. Sykloheksylfenol-gruppe
4. Naftoylindol-gruppe
5. Naftoylpyrrol-gruppe
6. Naftylmetylinden-gruppe
7. Naftylmetylindol-gruppe
8. Fenetylamin-gruppe
9. Fenylacetylindol-gruppe
10. Tryptamin-gruppe
Vis hele sitatet...
Du fortsetter å si at jeg mener det er ulovelig å bruke men det gjør jeg jo ikke.
Det er ulovlig å SELGE.
Hvis DMAA er et tryptamin/fenetylamin, slik som Slæsken påstår. Er det ikke også ulovlig å besitte DMAA da? Siden stoffet da går under betegnelsen "narkotika".
Sitat av j0n Vis innlegg
Hvis DMAA er et tryptamin/fenetylamin, slik som Slæsken påstår. Er det ikke også ulovlig å besitte DMAA da? Siden stoffet da går under betegnelsen "narkotika".
Vis hele sitatet...
Hvis du bestiller DMAA fra utlandet og tollen oppdager det så er det verste som kan skje at de destruerer det, og det beste som kan skje (Bortifra at de ikke oppdager det) at de returnerer det til avsender, og denne er såpass seriøs at du får pengene tilbake.

Dette er det veldig mange som har gjort i nyere tid. Men det er dumskap, for høy risk for å kaste penger på sjøen. Finnes dog mange som selger dette under bordet i skandinavia. Men totalt sett er ikke DMAA så fantastisk bra eller potent at det er verdt så masse styr for å få tak i det. Det har en svært begrenset effekt.

Sitat av Slæsken Vis innlegg
Ettersom DMAA er et tryptamin/fenetylamin så går det under gruppene som står ovenfor.
Stoffene som går under gruppene blir ikke satt opp enkeltvis noe du også fort vil se om du blar nedover i NARKOTIKAFORSKRIFTEN.




Du fortsetter å si at jeg mener det er ulovelig å bruke men det gjør jeg jo ikke.
Det er ulovlig å SELGE.
Vis hele sitatet...
Fair enough, da kan vi i bunn og grunn enes om det. Ikke meninga å påstå at du har sagt noe du ikke mener, det beklager jeg.

Nå vet jeg ikke om du har prøvd DMAA, men det er virkelig ikke så potent og effektivt som mange fremstiller det som, ikke noe som helst i nærheten av eksempelvis amfetamin.

Virkningsmessig ville jeg plassert det mellom koffein og efedrin, da nærmere koffein, men kun for personer som er uvant med stoffet, toleransen kommer veldig fort og da er effekten særdeles begrenset og går fort over i tillegg.
Sist endret av NoBro; 5. mai 2017 kl. 22:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg misforsto litt fra de forskjellige stedene jeg leste, trippeltsjekket kildene nå, DMAA er IKKE et tryptamin/fenetylamin.
Det er fortsatt lovlig å bruke det, men ikke lovlig å selge det.
Så, ja jeg tok feil akkurat der.
DMAE (Dimetylamino) er også et lignende stoff som ble ble blandet inn og som du finner i AH-7921 (syntetisk cannabis)
Som ble brukt som erstatter for DMAA i et par PWO'er i ettertid, blandt annet "I am F#cked up", dette er derimot ulovlig og skylden til misforståelsen.
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Slæsken: DMAA går som "LEGEMIDDEL" viss det blir stoppet i tollen.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Slæsken: DMAA går som "LEGEMIDDEL" viss det blir stoppet i tollen.
Vis hele sitatet...
Det vet jeg, det har jeg skrevet lenger opp også.
Trådstarter spør om PWO tips, også ødelegger dere hele tråden med ''er DMAA lovlig eller ikke''...Til deg trådstarter:
Noen PWO kan være veldig ubehagelige i starten. De kan få deg til og klø som faen, du kommer til å se ut som en crack addict. Beta-Alanine er det som får deg til å klø. Gå for en som har minst mulig Beta-Alanine.
Sitat av Rundstykke Vis innlegg
Trådstarter spør om PWO tips, også ødelegger dere hele tråden med ''er DMAA lovlig eller ikke''...Til deg trådstarter:
Noen PWO kan være veldig ubehagelige i starten. De kan få deg til og klø som faen, du kommer til å se ut som en crack addict. Beta-Alanine er det som får deg til å klø. Gå for en som har minst mulig Beta-Alanine.
Vis hele sitatet...
DMAA og DMAE får deg også til å klø thought...
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Jeg misforsto litt fra de forskjellige stedene jeg leste, trippeltsjekket kildene nå, DMAA er IKKE et tryptamin/fenetylamin.
Det er fortsatt lovlig å bruke det, men ikke lovlig å selge det.
Så, ja jeg tok feil akkurat der.
DMAE (Dimetylamino) er også et lignende stoff som ble ble blandet inn og som du finner i AH-7921 (syntetisk cannabis)
Som ble brukt som erstatter for DMAA i et par PWO'er i ettertid, blandt annet "I am F#cked up", dette er derimot ulovlig og skylden til misforståelsen.
Vis hele sitatet...
Det var dette jeg var rimelig sikker på ja. Bra du oppklarte det selv.

Sitat av Slæsken Vis innlegg
DMAA og DMAE får deg også til å klø thought...
Vis hele sitatet...
Nei det er faktisk beta-alanin som får deg til å klø, hvis du sikter til prikking under huden i ansikt, nedover kroppen osv.

Men beta-alanin er det i de aller aller fleste PWOer, både med og uten DMAA/DMAE

Også i de som selges i Norge, skal visstnok øke utholdenheten under trening, men effekten her er nok veldig marginal.

Ingenting slår god søvn, mat osv. Når det kommer til energi på trening imo.
Sist endret av NoBro; 6. mai 2017 kl. 02:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.