Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 5547
Godtfolk!

Som tittelen antyder har jeg en Macbook pro 13" retina, late 2013. Denne var jeg så dum å kjøpe med bare 120 gb med lagringsplass. Dette er som dere sikkert skjønner en skandale og hemmer meg i hverdagen. Jeg er altså på vei til å oppgradere. Men så snakker vi jo her om apple-helvete og det er en jungel der ute.

Jeg trenger rett og slett hjelp til å finne riktig disk. Det er ikke noe problem å finne disker på ebay, men jeg syns det er vanskelig å orientere seg rundt dette. Ikke snakker jeg datask heller. Noen som kan hjelpe meg? Handler gjerne fra norsk forhandler, men pris er jo ikke helt uten relevans...

Her er et alternativ.

Er dette noe å gå for? Er den priset ok? Finnes den i norsk butikk?
Den er grei den du linker til, prisen synes jeg heller ikke det er noe å si på.
Så lenge du overhodet ikke kan tenke deg å lagre de tingene du vet tar mye plass på en mindre ekstern disk så er dette en grei løsning for å doble diskplassen.

Litt småstress å skifte disk, men ikke altfor komplisert heller.
Hva med å bygge ut lagringsplassen med et SD-kort i stedet? Billigere, enklere og du beholder reklamasjonsretten.

http://www.milrab.no/transcend-128gb...S0gaAisC8P8HAQ
Sist endret av JustAnotherNick; 20. april 2016 kl. 22:32.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av JustAnotherNick Vis innlegg
Hva med å bygge ut lagringsplassen med et SD-kort i stedet? Billigere, enklere og du beholder reklamasjonsretten.
Vis hele sitatet...
Reklamasjonsretten vert ikkje påverka av at du åpner pcen.
Sitat av JustAnotherNick Vis innlegg
Hva med å bygge ut lagringsplassen med et SD-kort i stedet? Billigere, enklere og du beholder reklamasjonsretten.

http://www.milrab.no/transcend-128gb...S0gaAisC8P8HAQ
Vis hele sitatet...
Er ikke uaktuelt. Har du erfaring? Hvordan er det med hastighet på disse kortene? Merker man mye forskjell?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Er ikke uaktuelt. Har du erfaring? Hvordan er det med hastighet på disse kortene? Merker man mye forskjell?
Vis hele sitatet...
Oppgitt hastighet er 60MB/s write - og det er jo 1/10 av middels SSDer, eller 1/20 av dei kjappaste.
Ikke gå veien med SD-kort, ytelsen og levetiden er ikke verdt prisen.

Det er seriøst 11 skruer som må fjernes for å bytte disk en en Macbook Pro, 10 av dem for å åpne kabinettet. Go figure. Disken er ikke helt standard, så du må spesialbestille, men det finnes en hel drøss after market upgrades, i alle mulige størrelser. Prismessig er det noe dyrere enn f.eks. en mSATA-disk, men ikke avskrekkende dyrt.

Ifixit.com har alt du trenger, detaljert beskrivelse av hvordan du kommer inn, verktøy og hardware du måtte trenge.
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Er ikke uaktuelt. Har du erfaring? Hvordan er det med hastighet på disse kortene? Merker man mye forskjell?
Vis hele sitatet...
Veldig mye tregere, men den du fant er rimelig dyr også. Fant en 512GB til deg til lavere total pris, bare sjekk med selger at den vil funke. (Og be han sette lavere pris på lappen for å unngå MVA)
Sist endret av BaconWeed; 20. april 2016 kl. 23:31.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Reklamasjonsretten vert ikkje påverka av at du åpner pcen.
Vis hele sitatet...
Hmm er du sikker? Mener at de nyere rMBP mister reklamasjonsrett når du åpner den.
Er du av inntrykket at reklamasjonsretten er noe som er bestemt av produsenten? Nei, du kan helt fritt åpne Macbooken uten å bekymre deg for å miste reklamasjonsretten.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Er du av inntrykket at reklamasjonsretten er noe som er bestemt av produsenten? Nei, du kan helt fritt åpne Macbooken uten å bekymre deg for å miste reklamasjonsretten.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke om du flisespikker eller ikke, men jeg er enig i at retten til å reklamere har du uansett hva lurt eller dumt man må ha gjort med PCen.

Om du derimot får medhold i din reklamasjon er mindre sannsynlig hvis den bærer preg av at du har "mekket litt rundt selv".

Da kan man seff klage og få saken opp i forliksrådet til slutt, men det er det neppe verdt vil jeg tro.
Du kan helt trygt åpne kabinettet og bytte ut en komponent som ikke er loddet fast eller en del av et større komponent. Og selv om det skulle være loddet fast eller en del av et større komponent så bør du være helt trygg, gitt at det du reklamerer på ikke er delen eller komponenten du har byttet ut.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Du kan helt trygt åpne kabinettet og bytte ut en komponent som ikke er loddet fast eller en del av et større komponent. Og selv om det skulle være loddet fast eller en del av et større komponent så bør du være helt trygg, gitt at det du reklamerer på ikke er delen eller komponenten du har byttet ut.
Vis hele sitatet...
Teori < Praksis.
Ser epleteknikeren at du har vært inn i maskinen selv så er jeg ganske overbevist om at garantien brytes iht.

(f) skade som skyldes service (inkludert oppgraderinger og utvidelser) som er utført av personer som ikke er Apple-representanter eller en Apple-autorisert tjenesteleverandør («AASP»), (g) et Apple-produkt som er blitt modifisert for å endre funksjonalitet eller ytelse, uten skriftlig tillatelse fra Apple, (h)

Jeg vil si at du kan være nesten helt trygg på at Apple ikke dekker reklamasjonen i slike tilfeller.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Pochahontas Vis innlegg
Teori < Praksis.
Ser epleteknikeren at du har vært inn i maskinen selv så er jeg ganske overbevist om at garantien brytes iht.

(f) skade som skyldes service (inkludert oppgraderinger og utvidelser) som er utført av personer som ikke er Apple-representanter eller en Apple-autorisert tjenesteleverandør («AASP»), (g) et Apple-produkt som er blitt modifisert for å endre funksjonalitet eller ytelse, uten skriftlig tillatelse fra Apple, (h)

Jeg vil si at du kan være nesten helt trygg på at Apple ikke dekker reklamasjonen i slike tilfeller.
Vis hele sitatet...
Reklamasjon != Garanti. Apple kan ikkje avtale seg vekk frå reklamasjon nedfelt i forbrukerkjøpslova. Avtalen til apple (for garanti) seier uansett at det kun skade som har skjedd som følge av endringa.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av Pochahontas Vis innlegg
Teori < Praksis.
Ser epleteknikeren at du har vært inn i maskinen selv så er jeg ganske overbevist om at garantien brytes iht.

(f) skade som skyldes service (inkludert oppgraderinger og utvidelser) som er utført av personer som ikke er Apple-representanter eller en Apple-autorisert tjenesteleverandør («AASP»), (g) et Apple-produkt som er blitt modifisert for å endre funksjonalitet eller ytelse, uten skriftlig tillatelse fra Apple, (h)

Jeg vil si at du kan være nesten helt trygg på at Apple ikke dekker reklamasjonen i slike tilfeller.
Vis hele sitatet...
Nå synser du voldsomt, syns jeg.

Det er mulig uautoriserte inngrep bryter vilkårene for garanti, for disse setter de selv, men reklamasjonsretten er nedfelt i Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven) § 26 - 36, og er ikke noe Apple kan velge om de skal overholde eller ikke.

Foreligger det en mangel ved et produkt du har kjøpt, som ikke skyldes forbrukeren eller forhold på forbrukerens side, så har du som forbruker rett til å påberope deg denne mangelen vha. reklamasjonsrett, senest to år etter forbrukeren overtok tingen (fem år for ting som er ment å vare vesentlig lengre - som en datamaskin).

Hvorvidt garantien er brutt er uvesentlig, og hvorvidt du har gjort inngrep selv er også uvesentlig, med mindre mangelen beviselig er forårsaket av forbrukerens inngrep. Her faller naturligvis bevisbyrden på selger.
Sitat av Pochahontas Vis innlegg
Teori < Praksis.
Ser epleteknikeren at du har vært inn i maskinen selv så er jeg ganske overbevist om at garantien brytes iht.

(f) skade som skyldes service (inkludert oppgraderinger og utvidelser) som er utført av personer som ikke er Apple-representanter eller en Apple-autorisert tjenesteleverandør («AASP»), (g) et Apple-produkt som er blitt modifisert for å endre funksjonalitet eller ytelse, uten skriftlig tillatelse fra Apple, (h)

Jeg vil si at du kan være nesten helt trygg på at Apple ikke dekker reklamasjonen i slike tilfeller.
Vis hele sitatet...
Fint at du nevner teori og praksis, for er det noe jeg har innenfor emnet så er det praksis. I alle mine år som selger har jeg aldri fått en en garanti eller reklamasjonssak i retur på grunn av oppgraderinger eller endringer gjort av kunden.

Og min Eplemaskin var til service for snaue halvåret siden, og da uten disk, noe jeg er ganske sikker på at teknikeren fikk med seg. Og det var helt problemfritt.
Denne dingsen her stod det om for noen dager siden.
http://www.tek.no/artikler/test-tard...gb/346282/alle
Sitat av solrikioo Vis innlegg
Denne dingsen her stod det om for noen dager siden.
http://www.tek.no/artikler/test-tard...gb/346282/alle
Vis hele sitatet...
Når de klarer å lire av seg sånt som dette så er det vanskelig å ta noe som helst av det de skriver seriøst. Den har også fått et pluss for "God Ytelse", som de altså bekrefter å ikke ha testet.

Hva angår hastighet, så har vi ikke opplevd noen endring i hverken skrive- eller lese-ytelse etter at vi installerte TarDisk. Vi har riktig nok ikke målt dette, men ifølge TarDisk, skal Pear-programvaren sørge for at ytelsen blir den samme, gode som du er vant med fra Apples Mac-maskiner.
Vis hele sitatet...
Kommer ikke akkurat som et sjokk. Tek.no er ikke kjent for kvalitetsjournalistikk. Halve artikkelen er affilliate-lenker til tjenester de har eierskap i. Noe de forsåvidt er åpne om.
Sitat av Tias Vis innlegg
Nå synser du voldsomt, syns jeg.

Det er mulig uautoriserte inngrep bryter vilkårene for garanti, for disse setter de selv, men reklamasjonsretten er nedfelt i Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven) § 26 - 36, og er ikke noe Apple kan velge om de skal overholde eller ikke.

Foreligger det en mangel ved et produkt du har kjøpt, som ikke skyldes forbrukeren eller forhold på forbrukerens side, så har du som forbruker rett til å påberope deg denne mangelen vha. reklamasjonsrett, senest to år etter forbrukeren overtok tingen (fem år for ting som er ment å vare vesentlig lengre - som en datamaskin).

Hvorvidt garantien er brutt er uvesentlig, og hvorvidt du har gjort inngrep selv er også uvesentlig, med mindre mangelen beviselig er forårsaket av forbrukerens inngrep. Her faller naturligvis bevisbyrden på selger.
Vis hele sitatet...
Les tråden først og kommenter senere (ikke omvendt), det handler om å bytte ut en intern HD. Det er ikke snakk om mangel på noe. Du kan vel ikke snakke om gulerøtter når praten handler om epler.

Ja jeg synser, jeg jobber ikke som epleteknikker, har aldri gjort det og kommer aldri til å gjøre det heller. Da må jeg vel "synse min mening"? Hvis alle som poster noe her inne må jobbe med de tingene man skriver om profesjonelt så blir det jammen ikke mye diskusjon i et diskusjonsforum - da kan man vel heller lage et leksikon...
Men "synsingen" min er i mine øyne kvalifisert synsing, om han som skal bytte HD mener noe annet, ja da gir han vel bare "beng" i mine meninger, er ikke værre.

Dessuten er ikke temaet sort/hvitt - det er helt sikkert grånyanser for når Apple synes det er greit at du har gjort noe og når de synes det er direkte ugreit.

Det er da vel bedre at fyren det gjelder får tilbakemeldinger om at det kan muligens gi han problemer senere enn å bare kjøre på med bla bla bla, forbrukerrett bla bla bla.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av Pochahontas Vis innlegg
Les tråden først og kommenter senere (ikke omvendt), det handler om å bytte ut en intern HD. Det er ikke snakk om mangel på noe. Du kan vel ikke snakke om gulerøtter når praten handler om epler.

Ja jeg synser, jeg jobber ikke som epleteknikker, har aldri gjort det og kommer aldri til å gjøre det heller. Da må jeg vel "synse min mening"? Hvis alle som poster noe her inne må jobbe med de tingene man skriver om profesjonelt så blir det jammen ikke mye diskusjon i et diskusjonsforum - da kan man vel heller lage et leksikon...
Men "synsingen" min er i mine øyne kvalifisert synsing, om han som skal bytte HD mener noe annet, ja da gir han vel bare "beng" i mine meninger, er ikke værre.

Dessuten er ikke temaet sort/hvitt - det er helt sikkert grånyanser for når Apple synes det er greit at du har gjort noe og når de synes det er direkte ugreit.

Det er da vel bedre at fyren det gjelder får tilbakemeldinger om at det kan muligens gi han problemer senere enn å bare kjøre på med bla bla bla, forbrukerrett bla bla bla.
Vis hele sitatet...
1) Jeg har lest tråden og jeg vet hva den handler om. Det jeg kommenterer er din påstand om at reklamasjonsretten frafaller ved et inngrep, og det sier jeg at ikke stemmer. Det jeg refererer til som mangel er hvis maskinen på et senere tidspunkt skulle slutte å fungere, og Halalgeir da velger å reklamere på denne mangelen.

2) Syns i vei, men henvis gjerne til kilder hvis du ikke selv er en autoritet innen emnet.

3) Det er sikkert grånyanser for hva Apple syns er greit, men det er heldigvis ikke opp til dem å avgjøre hvorvidt noe er greit eller ei. Hvis mangelen (en evt. skade senere) ikke er forårsaket av deg som forbruker, så gjelder reklamasjonsretten.
Sitat av Tias Vis innlegg
1)Det er sikkert grånyanser for hva Apple syns er greit, men det er heldigvis ikke opp til dem å avgjøre hvorvidt noe er greit eller ei. Hvis mangelen (en evt. skade senere) ikke er forårsaket av deg som forbruker, så gjelder reklamasjonsretten.
Vis hele sitatet...
Det er snakk om å bytte en intern HD mot en annen, altså må du inn i maskinen og fjerne en apple godkjent HD og sette inn en annen som muligens ikke er godkjent av apple.

Om man senere får feil med tastaturet så er det ikke det som diskuteres (i hvert ikke det jeg diskuterer), jeg sier konkret at om du mekker om på hardware inne i macbooken din så vil du mest sannsynlig bli avvist av apple.

Ja du kan gjerne gå til rettssak på avgjørelsen, kan sikkert anke den helt til EU domstolen (hvis du har en jæ...g god sak) - men det er fortsatt ikke gitt at du vinner.

Videre følger det av forbrukerkjøpsloven;
§ 16. Mangel
Tingen har en mangel dersom
d) nødvendige opplysninger om installering, montering, bruk, stell og oppbevaring ikke følger med tingen.


Når Apple skriver i sine "nødvendige opplysninger" som det fremgår av pkt. d at de ikke dekker

(f) skade som skyldes service (inkludert oppgraderinger og utvidelser) som er utført av personer som ikke er Apple-representanter eller en Apple-autorisert tjenesteleverandør («AASP»), (g) et Apple-produkt som er blitt modifisert for å endre funksjonalitet eller ytelse, uten skriftlig tillatelse fra Apple, (h)

...så tror jeg nok du stiller svakt når du mekker selv på ting du ikke er godkjent for å mekke på.

Jeg sier ikke at du ikke kan reklamere, jeg sier at du mest sannsynlig ikke vil få medhold og at evt. service eller rep. må dekkes av egen lommebok.

Hvis du mener at man kan åpne laptoper og bytte innmat helt vilt for deretter å reklamere på et tastatur du aldri har mekket på og forvente at leverandøren skal fikse det for deg så trengs en reality-check.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av Pochahontas Vis innlegg
Det er snakk om å bytte en intern HD mot en annen, altså må du inn i maskinen og fjerne en apple godkjent HD og sette inn en annen som muligens ikke er godkjent av apple.
Vis hele sitatet...
Hvis dette beviselig ødelegger maskinen, så er det din feil og vilkårene for reklamasjonsretten brytes. Hvis dette ikke har noen negativ effekt på maskinen, så har dette ingenting å si for saken.

Sitat av Pochahontas Vis innlegg
Om man senere får feil med tastaturet så er det ikke det som diskuteres (i hvert ikke det jeg diskuterer), jeg sier konkret at om du mekker om på hardware inne i macbooken din så vil du mest sannsynlig bli avvist av apple.
Vis hele sitatet...
Hvis Apple velger å ikke overholde forbrukerkjøpsloven kan du ta saken til retten.

Sitat av Pochahontas Vis innlegg
Ja du kan gjerne gå til rettssak på avgjørelsen, kan sikkert anke den helt til EU domstolen (hvis du har en jæ...g god sak) - men det er fortsatt ikke gitt at du vinner.
Vis hele sitatet...
Jo, her er det faktisk nokså opplagt at du vinner. Hvis maskinen din har en mangel som ikke er forårsaket av deg selv, så har du rett til å få skaden utbedret eller maskinen erstattet, gitt at maskinen er innenfor reklamasjonsretten

Sitat av Pochahontas Vis innlegg
Videre følger det av forbrukerkjøpsloven;
§ 16. Mangel
Tingen har en mangel dersom
d) nødvendige opplysninger om installering, montering, bruk, stell og oppbevaring ikke følger med tingen.

Vis hele sitatet...
Dette er irrelevant for poenget du prøver å hevde. Paragrafen sier at manglende nødvendig dokumentasjon kan sees på som en mangel som du kan be om få utbedret, og det er helt greit.


Sitat av Pochahontas Vis innlegg
Når Apple skriver i sine "nødvendige opplysninger" som det fremgår av pkt. d at de ikke dekker

(f) skade som skyldes service (inkludert oppgraderinger og utvidelser) som er utført av personer som ikke er Apple-representanter eller en Apple-autorisert tjenesteleverandør («AASP»), (g) et Apple-produkt som er blitt modifisert for å endre funksjonalitet eller ytelse, uten skriftlig tillatelse fra Apple, (h)

...så tror jeg nok du stiller svakt når du mekker selv på ting du ikke er godkjent for å mekke på.
Vis hele sitatet...
Dette er fra Apples vilkår for garanti, og er, som flere har forsøkt å poengtere ovenfor deg allerede, på ingen måte relevant for din reklamasjonsrett.

Du trenger ikke være et autorisert verksted for å skfite harddisk i datamaskinen din. Det er totalt urimelig. Må du levere støvlene dine til en autorisert skomaker hver gang du skal skifte skolisser? Å modifisere datamaskinen din kan være et brudd på garantivilkårene, men det har ingenting med forbrukerkjøpsloven å gjøre.

Sitat av Pochahontas Vis innlegg
Jeg sier ikke at du ikke kan reklamere, jeg sier at du mest sannsynlig ikke vil få medhold og at evt. service eller rep. må dekkes av egen lommebok.

Hvis du mener at man kan åpne laptoper og bytte innmat helt vilt for deretter å reklamere på et tastatur du aldri har mekket på og forvente at leverandøren skal fikse det for deg så trengs en reality-check.
Vis hele sitatet...
Jeg trenger helt sikkert en reality check i mange saker, men i dette tilfellet er loven temmelig rett fram.
Sist endret av Tias; 22. april 2016 kl. 15:56.
Sitat av Pochahontas Vis innlegg
Hvis du mener at man kan åpne laptoper og bytte innmat helt vilt for deretter å reklamere på et tastatur du aldri har mekket på og forvente at leverandøren skal fikse det for deg så trengs en reality-check.
Vis hele sitatet...
Enten så troller du eller så velger du helt blankt å overse hva vi skriver. Det har aldri vært snakk om å "bytte innmaten helt vilt", men å bytte disk eller minne (der det lar seg gjøre). Det er helt innafor, og har alltid vært det. Det er ingenting spesielt med nyere Macbooks som hindrer deg fra å bytte disk.

La os ta et mer relevant eksempel: Si du har byttet kjøler på maskinen din og nå har tastaturet sluttet å fungere. Det er ingenting som skulle tilsi at byttet av kjøler har forårsaket det, og gitt at det er normal slitasje så vil tastaturet bli byttet eller reparert som følge av reklamasjonsretten.

Har du derimot byttet kjøler og CPUen din av ukjente årsaker plutselig har sluttet å funke, så er det stor sannsynlighet for at de vil argumentere for at din bytte av kjøler er årsaken. Men, som andre har vært inne på tidligere også, de må bevise at det var årsaken.

Forbrukere stiller ekstremt sterkt i Norge og det er alltid leverandøren som sitter med bevisbyrden. Du har synset om alt, bevist at du mangler helt generell forståelse for hva garanti og reklamasjonsrett vil si. Og du har ikke kommet opp med et eksempel rotet i virkeligheten. For du husker det eksemplet med kjøleren og tastaturet? Det har skjedd meg. Jeg har også levert inn en maskin uten disk, som nevnt tidligere. Apple sa ingenting.

Jeg tror du trenger deg en reality check. Det er ganske enkelt, du kan bare ta en telefon til nærmeste elektronikksjappe og spørre dem.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Pochahontas Vis innlegg
Det er snakk om å bytte en intern HD mot en annen, altså må du inn i maskinen og fjerne en apple godkjent HD og sette inn en annen som muligens ikke er godkjent av apple.
Vis hele sitatet...
Du vil sjølvsagt ikkje ha reklamasjonsrett om du forårsaker følgeskade, men du vil ha full reklamasjonsrett på skader du ikkje forårsaker (i.e. ibuande i produktet)
Sitat av Pochahontas Vis innlegg
Ja du kan gjerne gå til rettssak på avgjørelsen, kan sikkert anke den helt til EU domstolen (hvis du har en jæ...g god sak) - men det er fortsatt ikke gitt at du vinner.
Vis hele sitatet...
Du treng neppe gå til rettssak. Vi betaler det meste med VISA, og er ting kjøpt med kredittkort kan du kreve at kredittyter går inn i seljar sin stad om seljar nekter å oppfylle sine forpliktelser. Har sjølv brukt det mot t.d. Komplett og IBM Norge, og begge skjerpa seg på sekundet.

Det sagt så er neppe EMD relevant i eit sivilt søksmål.
Sitat av Pochahontas Vis innlegg
Videre følger det av forbrukerkjøpsloven;
§ 16. Mangel
Tingen har en mangel dersom
d) nødvendige opplysninger om installering, montering, bruk, stell og oppbevaring ikke følger med tingen.
Vis hele sitatet...
Du misforstår det du siterer grovt. §16 høyrer til kapittelet 'Tingens egenskaper', som går på kva du kan forvente av det du kjøper. Eit av punkta du kan forvente er opplysninger om installering, montering, bruk, stell og oppbevaring. Mao - om ikkje levrandøren leverer bruksanvisning er det ein mangel, og eventuelle følgjeskader av det vil utgjere ein mangel. Når du har så rudimentær forståelse av forbrukerkjøpslova bør du heilt ærleg ikkje uttale deg om den.
Sitat av Pochahontas Vis innlegg
Når Apple skriver i sine "nødvendige opplysninger" som det fremgår av pkt. d at de ikke dekker
Vis hele sitatet...
Irrelevant, Apple gir ein garanti, som stortsett er verdilaus i Noreg.
Sitat av Pochahontas Vis innlegg
Jeg sier ikke at du ikke kan reklamere, jeg sier at du mest sannsynlig ikke vil få medhold og at evt. service eller rep. må dekkes av egen lommebok.
Vis hele sitatet...
Sjå punktet over om Visa.
Sitat av Pochahontas Vis innlegg
Hvis du mener at man kan åpne laptoper og bytte innmat helt vilt for deretter å reklamere på et tastatur du aldri har mekket på og forvente at leverandøren skal fikse det for deg så trengs en reality-check.
Vis hele sitatet...
Ja, det kan du forvente, om tastaturet ryker som følgje av normal bruk.
Jeg respekterer at vi har forskjellige meninger i denne saken og ser ikke grunn til å dra temaet lengre nå.

Til deg som vil bytte HD; får du problemer i etterkant så kan brukerne Tias, Deezire og Vidarlo helt sikkert hjelpe deg med argumentasjonen ovenfor Apple

Case closed (for min del).
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Kan jeg kaste inn min erfaring på dette?

Hjalp en kompis bytte harddisk og oppgradere minne på en 2012 MBP (kjøpt via Apple), i september 2015 måtte han benytte reklamasjonsretten da touchpaden ikke lengre fungerte ordentlig. Bortsett fra litt krangling for å få apple til å godkjenne å ta den inn var det null problem, maskina ble reparert og alt var (og fortsatt er) bra.

Null stress