Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 9659
Fått dette til innsovning, men har ikke helt fungenr. Tok derfor må 3 x 10mg for litt siden. Hvordan vil det gå?
Du vil nok sovne, eller ha en natt som du husker fint lite av, og ha spist meget mer enn de 30 mg du har blitt beskrivet for
Trådstarter
5 0
Men greier er at jeg blir energisk. Vil ikke legge meg ned har nå tatt 4 * 10

40mg burde være en del? Hva burde skje nå da?
Sist endret av Junuz; 24. november 2015 kl. 01:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Spør om Vallergan eller Quetiapin Sandoz så får du nok bukt med søvnen
Trådstarter
5 0
Prøver du og si at jeg kommer til og ta flere utover? Hvorfor jeg vil bare kjenne meg trøtt

Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Spør om Vallergan eller Quetiapin Sandoz så får du nok bukt med søvnen
Vis hele sitatet...

Vallergan fungerte ikke. Haha ble dog greit rusa om jeg ikke sovnet på morsomme, men slitsomt når du skal stå opp

Hjelp meg da ;p blir ikke trøtt, men energi. Hva skjer når di pillene kicker nå? Har jo tatt en del
Sist endret av Junuz; 24. november 2015 kl. 01:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Søk seg opp på halveringstiden så finner du ut når de kicker, dog jeg mener at de skulle ha gjort det allerede uten å ha skjekket opp dette selv. Legg deg og se en film/serie, så skrur du ned lyden etter en liten stund, legger deg på god-siden og prøver å følge med på filmen via hørselen, med øyene lukket. Ville ikke tatt flere om jeg var deg, dog det ikke er noe å være redd for da dette ikke er en farlig dose. Mener å ha lest at noen opplever milde hallusinasjoner, enten dette måtte være placebo eller ei. Ta det et lett måltid og gjør hva jeg skrev ovenfor.
Trådstarter
5 0
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Søk seg opp på halveringstiden så finner du ut når de kicker, dog jeg mener at de skulle ha gjort det allerede uten å ha skjekket opp dette selv. Legg deg og se en film/serie, så skrur du ned lyden etter en liten stund, legger deg på god-siden og prøver å følge med på filmen via hørselen, med øyene lukket. Ville ikke tatt flere om jeg var deg, dog det ikke er noe å være redd for da dette ikke er en farlig dose. Mener å ha lest at noen opplever milde hallusinasjoner, enten dette måtte være placebo eller ei. Ta det et lett måltid og gjør hva jeg skrev ovenfor.
Vis hele sitatet...
Jeg tok de 3 for lenge siden, og en til nå. Tullete i hodet bareu. Hva vil skje?

40mg kom inn for 1,5 time siden. Også 20mg for 10 min sidene. 60mg og jeg føre meg normalt. Ikke trøtt, bare surrete help
Sist endret av Junuz; 24. november 2015 kl. 02:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Såpekoker av rang
Det er i hvert fall en stor fordel om du legger deg ned og faktisk forsøker å sove når du har fått stoffene i systemet.
5mg får meg til å sove, 10mg gir meg rus.
En ganske fin rus og, i forhold til f.eks valium. En del halliser og faktisk.
Veldig surrete i hodet ja Når jeg går ned trappa føles det som hele huset beveger seg.

Hvis du ikke får rus av dette her er det kanskje på tide å roe ned på benzobruken.
Du blir ikke trøtt av de. Du må legge deg ned og lukke øyene så slukker du fort som en stein, men om ikke du gjør det så vil du ikke kjenne deg "trøtt" nødvendigvis. Tvert imot.
Trådstarter
5 0
Joda jeg fikk definitivt rus.. Men uten og helt forstå det der og da. Jeg prøvde og sove i går, men dette har skjedd et par av de andre dagene også, at jeg står opp og dagen etter husker jeg nesten ingenting.

Jeg tok de kl 12 på kvelden igår. Har tatt de og lagt meg med en gang, men da bare blitt liggende. Prøvde derfor og ta de FØR leggetid og legge meg 30min senere, men det funket dårlig. Jeg har tydeligvis vært ute i natt, ringt folk, dusjen sto på osv. Fant til og med rester fra noen sigaretter på badet ;s fæl følelse idag
Du opplevde altså det som andre, og meg selv inkludert, maser om til det kjedsommelige. Z hypnotika og benzo tatt på en uforsvarlig måte fører til mer eller mindre alvorlig trøbbel. Tenk om du hadde tatt en bil for å kjøre deg en liten luftetur?
Les litt om hva folk har opplevd og vurder hvordan du bruker sovemedisiner. Det er en veldig god grunn til at det står at medisinen skal tas umiddelbart før du legger deg, og at du kun skal ta en dose per natt.
Klem fra Betty
Sist endret av Nurse Betty; 24. november 2015 kl. 15:14.
Har aldri skjønt det energiboostet folk snakker om på Stilnoct. Har riktig nok bare fått det to - tre ganger, men jeg gikk rett i dørken.

Hvordan har det gått med deg, TS? Fortsatt i Legoland?
Sist endret av Lotuspotus; 24. november 2015 kl. 15:15.
Sitat av Junuz Vis innlegg
Joda jeg fikk definitivt rus.. Men uten og helt forstå det der og da. Jeg prøvde og sove i går, men dette har skjedd et par av de andre dagene også, at jeg står opp og dagen etter husker jeg nesten ingenting.

Jeg tok de kl 12 på kvelden igår. Har tatt de og lagt meg med en gang, men da bare blitt liggende. Prøvde derfor og ta de FØR leggetid og legge meg 30min senere, men det funket dårlig. Jeg har tydeligvis vært ute i natt, ringt folk, dusjen sto på osv. Fant til og med rester fra noen sigaretter på badet ;s fæl følelse idag
Vis hele sitatet...
Du burde jo aldri fått disse medikamentene når du tydeligvis er så ustabil som du beskriver.

Ta 1 pille, vent 15-20 min for deretter å lukke øynene i minst 10 min, så sovner du enten du vil eller ei.

Det å sitte våken og bare knaske piller på den måten du gjør minner om en utrolig umoden oppførsel, og du gidder jo ikke å prøve en gang, for man føler seg sjeldent trøtt på disse pillene med mindre man prøver å sove.
Stilnoct skal virke etter en halvtime. Om du tar de nesten på tom mage virker de bedre. Altså hvis siste måltidet ditt var rundt kl 18.
Når jeg stod på de var jeg nødt til å legge meg med en gang etter jeg hadde tatt de. Har vært oppe i 40mg en gang og det slo meg helt ut. Ingen vits i å ta de pillene om man skal sitte våken å se tv eller spille på Pc'n.
Hvorfor selvmedisinere med noe du ikke vet shit om og spørre på nettet etter råd? Dra til legen og si de ikke fungerer.
stilnoct er innsovnings drug, og fikk meg etter mange år til og gå i søvne. nå bruker jeg apodorm.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
hehe stilnoct..hadde 50 stk 10 mg, tok 10mg som var anbefalt dose fra legen.. men fikk ikke sove..tok noen fler og etter det huska jeg ingenting hadde vist tatt alle 50 og så gjorde jeg mye dumme ting som gjorde at jeg fikk en fin "ferie" på 30 dager
Flaut.. u94, du er ikke borte i en måned på 50 stilnoct. Det er ikke kult å skryte av idiothistoriene dine. Med mindre du mener at du ble lagt inn til psykiatrisk overvåkning eller soning i 30 dager og du mener det var en "ferie". I så tilfelle beklager jeg.

Til TS og alle andre som bruker stilnoct uten å tenke seg om litt; Ta foreskrevet dose 15 minutter før du legger deg. Enkelt å greit, gjør du det så fungerer stilnoct utmerket! Har endel år på nakken ang medisiner så jeg vet hva jeg prater om, tar du stilnoct og sitter foran dataen så vil du føle en slags våkenhet, samme med benzo lok til en viss grad. Du må faktisk gå aktivt inn for å bli frisk.

Ta tabletten din 15 min før du ligger under dyna, lukk øynene og prøv å kjenn medisinen virke! - Voila! du sover
Etter du skrev du hadde tatt 60mg "og ikke kjente noe" skjønte jeg hva som ville skje, man blir en optimistisk zombie uten kritisk tankegang - https://www.youtube.com/watch?v=lbcOITH18KI (mistenker at denne karen som tok seg inn i et hus og la seg i senga til en random dude er på zolpidem).

Forresten, fantastisk at ingen konkret klarte å informere TS om at det er typisk å ikke føle seg ruset på zolpidem, og at man dermed undervurderer hvor påvirket man er.
For å bidra til tråden om hvor teit det er å bruke Stilnoct som rusmiddel så kan jeg jo fortelle at jeg en gang bestilte sokker for 1500 kr fra eBay (fra merket Stance som i utgangspunktet koster rundt 150 per par, dermed den høye totalsummen). Jeg gjorde ingenting ulovlig, som enkelte andre over her beskriver, men jeg følte meg ikke berusa og dermed satt jeg bare ved PCen og hørte på musikk o.l. Husket selvsagt ingenting av dette dagene i etterkant før det etter en to ukers tid dukket opp en haug med sokker i posten. Da begynte brikkene å falle på plass. Poenget mitt er at Stilnoct-rus er uforutsigbart. Du kan ende opp med å ta deg en kjøretur som i verste fall ender med at du tar livet av deg selv eller andre, du kan sende meldinger og ta telefonsamtaler til folk som ikke gir noe mening, du kan lage mat og potensielt forårsake brann eller du kan gjøre som meg og bruke penger på ting du ikke trenger. Jeg er i utgangspunktet lite dømmende og mener folk bør kunne gjøre som de vil og ta ansvar for egne liv, men kombinasjonen Stilnoct, benzo og kanskje også alkohol er bare idioti.
Fikk ut en boks med 30x10mg Zolpidem/Stilnoct. Kokte opp 2 tabletter sammen med en halv sub (4mg). Det endte opp med at jeg brukte opp hele boksen + totalt 2 subutex på under 6 timer. Husket lite, men hadde tydeligvis gått helt bananas med nåla. Stikkmerker over hele armen.

Hver forsiktig. Zolpidem/Stilnoct vil jeg påstå er det heftigste B-preparatet, i og med det kicker så fort (5-15 min ved oralt inntak) og større doser kan føre til ville hallusinasjoner eller blackout. Har tatt det sammen med speed for å unngå blackout og har sett helt syke hallusinasjoner, samt alt bare er kaos.
Sitat av Junuz Vis innlegg
Fått dette til innsovning, men har ikke helt fungenr. Tok derfor må 3 x 10mg for litt siden. Hvordan vil det gå?
Vis hele sitatet...
Bruk av benzo-liknende preparater for å behandle søvnvansker er for å si det rett ut noe dritt. Om det er fastlegen din som har skrevet ut dette til deg bør du bytte fastlege, da dette er klart imot akseptert praksis i Norge med mindre andre tiltak har vært forsøkt. Med mindre du har alvorlig, akutt insomni bør man i hovedregelen ikke bruke slike preparater. Behandlingen bør uansett være kortvarig. Grunnen til det er at disse medikamentene for det første har stor tilvenning, og at de har stort misbrukspotensiale. Mange ender opp med at de ikke har bedre søvn enn de hadde før de begynte på medisiner (tilvenning), men har mer angst og en del ganger tilmed mer søvnvansker enn når de begynte. Selv om Z-hypnotika ser ut til å ha en noe bedre bivirkningsprofil enn en del benzo er de sjelden en god, langvarig løsning for søvnvansker.

Vet ikke om dette er aktuelt for deg, det er mulig du allerede har forsøkt det, men det viktigste for å lette søvnvansker er tiltak rettet mot miljøet rundt deg og atferden din:
  • Ikke legg deg dersom du ikke er trøtt, stå likevel opp til en fast tid. Faste rutiner bidrar til bedre søvnkvalitet.
  • Ikke gjør andre ting enn å sove eller ha sex i senga. Lesing, mobil, bekymringstenkning etc kan man gjøre andre steder.
  • Hvis du ikke sovner etter 20 min, stå opp igjen og legg deg først igjen når du er trøtt. Da unngår du å forbinde senga med annet enn søvn.
  • Ikke sov i løpet av dagen, spar søvnen til natten.
  • Få nok sollys i løpet av dagen. Tilstrekkelig lyseksponering hjelper med søvnvansker. Sørg også for å få noe fysisk aktivitet hver dag.
  • Sørg for at soverommet er tilstrekkelig mørkt etc.
  • Ikke drikk kaffe eller andre stimulerende midler etter lunsj. Ikke drikk alkohol nærmere kveldstid, alkohol reduserer søvnkvaliteten.

Om ikke dette hjelper kan kognitiv atferdsterapi og andre utredninger være aktuelle. Dette bør gjøres i samråd med en lege som er interessert i og motivert for å faktisk sette opp en god behandlingsplan og gjennomføre den.

Lykke til -
▼ ... over en måned senere ... ▼
Stilnoct er en innsovningsmedisin. Hjelper ikke om du ikke er trøtte når du tar tar den. Om det er det at du ikke får slappa av/bli trøtte Bør du prøve andre midler. Trenger du noe for å få sovne når si allerede er trøtte er immovane ett mye bedre alternativ synes jeg.
Men dog I en mindre periode da en kan fort bygge toleranse.

Jeg prøvde zolpidem isteden for immovane når imovane begynnte å miste effekt. Tok 2 stk 10mg. Fikk og la meg og husker ikke mer før jeg våkna på sykehuset etter å ha tatt 30 stilnoct, 20 trama sol og x antall paracet og ibux I t ilegg til å ha rasert leiligheten ... Drittmedisin
Sitat av Junuz Vis innlegg
Men greier er at jeg blir energisk. Vil ikke legge meg ned har nå tatt 4 * 10

40mg burde være en del? Hva burde skje nå da?
Vis hele sitatet...

Du må ta stillisen, legge deg ned i sengen og blunde.
Klart som faen att du ikkje sovner når du sitter framför datorn & trykker fjeset med insovningstabletter...
Hvis du vil sove bør du ta pillen din og gå rett i seng. Les ei bok, tegneserier etc og slapp av, ikke hig etter søvnen. Hvis jeg blir sittende for lenge og glo etter at jeg har tatt sovemedisin sovner jeg ikke, jeg blir ikke døsig engang. Så prosessen må skje i senga.