Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 5644
Hei.

Jeg lurte på om det fantes en nettside med evig download eller lignende som spiser opp hele nettet? Jeg kan finne en fil på 1 terra og laste den ned, men da vil pcn bli full etterhvert. Min hensikt er rett og slett å ødelegge hele nettet.

Takk for svar.
tør jeg spørre hva du vil oppnå?
Hvis du skal ødelegge ruteren funker en slik:http://bildr.no/thumb/djNTTTRk.jpeg

Eller du kan lage et skript som alltid laster ned alt for mye dritt og bare sletter det igjen, men du blir å få veeldig treng pc en dette...

overdose med ping kan også funke..

Skal du ødelegge nettet i hele verden ville jeg satset på atombomber
Sist endret av allibabb; 16. februar 2015 kl. 21:30.
Tja, jeg har noen jeg deler nett med som nekter å "samarbeide" mtp. på bruk, så jeg tenkte å kjøre samme mynt tilbake mens jeg er på jobb o.l.

Å ødelegge routeren er ikke aktuelt hehe. Det får finnes grenser

https://www.youtube.com/watch?v=FvHiLLkPhQE <- Flere løsninger som dette settes pris på
Sist endret av Mr.NicePrice; 16. februar 2015 kl. 21:34.
ddos :P eller du bare kan logge inn på ruteren og senke opp og nedlastningshastigheten til 5 b/S :P hehe
Finnes forresten en torrent-fil som er 740 GB stor hvis du har plass til den..

skal du ha mange youtube videoer, ville jeg satset på noe i full ha ;D
Sist endret av allibabb; 16. februar 2015 kl. 21:35.
Ved å spise opp hele båndbredden på torrenting så er du vel ikke så mye bedre enn dem selv?
Som alibabb skriver så bør du sjekke ut om du kan begrense hastigheten pr bruker i routeren, men om de er voksne nok så burde netlimiter på alle pc'ene holde.
Sitat av suppesos Vis innlegg
Ved å spise opp hele båndbredden på torrenting så er du vel ikke så mye bedre enn dem selv?
Som alibabb skriver så bør du sjekke ut om du kan begrense hastigheten pr bruker i routeren, men om de er voksne nok så burde netlimiter på alle pc'ene holde.
Vis hele sitatet...
Netlimiter finnes ikke til mac. Dessuten er det en telefon som er problemet. Jeg merker på sekundet når eieren av telefonen kommer inn døra, for da er det umulig å gjøre noe som helst på nettet. Hun har byttet telefon, men hjelper ikke. Lagger like mye.
Bruk heller QoS før DoS

Om du ikke har tilgang til ruteren kan du DoS'e den, eller alternativt ta det som en voksen og snakke med personen om det litt til før du svarer med samme mynt.
har du mulighet til å røre ruteren, eller er du leieboer eller noe?
hvis du er leieboer er det jo fint å tvinge dem til å kjøpe bedre ruter og mer hastighet
Sikker på at det ikke er rutern som det er noe galt med? Skal ikke begynne å "lagge" bare fordi en person med telefon er tilkoblet, med mindre du har en vanvittig dårlig internett forbindelse.
Hadde vurdert å bytte ruter vist jeg var deg, med mindre den er ganske ny.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
eller alternativt ta det som en voksen og snakke med personen om det litt til før du svarer med samme mynt.
Vis hele sitatet...
Det gjorde jeg i 2011 eller lignende, så det har gått 4 år ca med at jeg har sagt ifra med jevne mellomrom. Så du kan tenke deg om det er så veldig hensiktsmessig å spørre pent en gang til.

Qdos og Ddos - Hva er forskjellen? Sitter på en imac, fungerer det på samme måte? Noen som kan ta seg et par minutter å fortelle kjapt hva jeg skal gjøre?

Jeg leier ikke og jeg har mulighet til å røre routeren, men det er ikke ønskelig. De aner ikke hvor irriterende det er, så jeg skal bare få de til å forstå hva jeg mener. Skal ikke ødelegge noe eller lignende.
Forresten, er du sikker på at rutern er stilt inn til så mange enheter som er koblet på? kan faktisk ha noe å si..
Et slags sort hull som spiser opp nettet, er du Dr.Evil eller?
Sist endret av eyecandy654; 16. februar 2015 kl. 21:57.
Sitat av Mr.NicePrice Vis innlegg
Det gjorde jeg i 2011 eller lignende, så det har gått 4 år ca med at jeg har sagt ifra med jevne mellomrom. Så du kan tenke deg om det er så veldig hensiktsmessig å spørre pent en gang til.

Qdos og Ddos - Hva er forskjellen? Sitter på en imac, fungerer det på samme måte? Noen som kan ta seg et par minutter å fortelle kjapt hva jeg skal gjøre?

Jeg leier ikke og jeg har mulighet til å røre routeren, men det er ikke ønskelig. De aner ikke hvor irriterende det er, så jeg skal bare få de til å forstå hva jeg mener. Skal ikke ødelegge noe eller lignende.
Vis hele sitatet...
Nå sa jeg ikke noe sted at du skulle spørre pent, mange voksne som kan bli ganske "strenge"

QoS: quality of service - blir styrt av ruteren din, den tillater deg å sette opp slik at en klient kan ta maks si 5mbit, om en da har flere enheter (si 3) vil hver av de ta maks 5mbit hver, til en total av 15mbit.

DoS: denial of service - dette er i essensen Pcen din som "overarbeider" ruteren din, dette kan (i få tilfeller) skade ruteren.

Enkel guide som forklarer hvordan en gjør DoS fra Mac. Kan ikke garantere hvor godt det funker.
Sitat av Mr.NicePrice Vis innlegg
Dessuten er det en telefon som er problemet. Jeg merker på sekundet når eieren av telefonen kommer inn døra, for da er det umulig å gjøre noe som helst på nettet.
Vis hele sitatet...
Snakker om å angripe feil her. Det du beskriver er en router som har problemer, ikke at det er noe feil med telefon. Skift router, så er det sannsynlig at problemet forsvinner.
Sitat av feddiriko Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Sitat av http://filldisk.com
You're using Firefox, so you're safe. This demo won't work for you. Try Chrome, Safari, or IE.
Vis hele sitatet...
Er det ikke bare å sette opp et lite program som laster ned en noelunde size fil om og om igjen i flere subroutines?

Kan sikkert lage et slikt program på 5 minutter.
Sist endret av Pyro_Killer; 22. februar 2015 kl. 20:05.
Hadde faktisk en tlf som tok ned nettet hjemme. Sendte uhorvelig mye datatrafikk på en gang når den koblet seg på wifi. Oppgraderte software i ruteren så gikk det greit. Vet ikke til dags dato hvorfor. Men hver gang tlf koblet seg på trigget ruteren den til å sende 1000vis av spørringer på VG, Dagbladet osv.... Bytt ruter eller oppgrader software
Jeg vet at spotify og skype kan finne på å sende masse data,
universitetet jeg går på låste deg ut en halv time om softwaret på serveren mente det var torrents,
jeg har blitt sparket av pga. Spotify og avogtil pga skype
Sist endret av Pyro_Killer; 23. februar 2015 kl. 00:27.
Sitat av Pyro_Killer Vis innlegg
Jeg vet at spotify og skype kan finne på å sende masse data,
universitetet jeg går på låste deg ut en halv time om softwaret på serveren mente det var torrents,
jeg har blitt sparket av pga. Spotify og avogtil pga skype
Vis hele sitatet...
Både Skype, Spotify og uTorrent benytter seg av P2P, dvs at istedenfor å snakke med EN server, så snakker klienten med masse andre klienter. For god utnyttelse av linje-kapasitet og for å gjøre tilkoplingen solid er det en flott måte. Dessverre er det ikke så hyggelig for routere som istedenfor å måtte holde rede på EN tilkopling til en server, må holde rede på hundrevis av tilkoplinger. De fleste forbruker-routere har lite minne og svak cpu, så selv om du kanskje bruker mindre trafikk totalt ved P2P, så overbelaster du router.
Sitat av allibabb Vis innlegg
tør jeg spørre hva du vil oppnå?
Hvis du skal ødelegge ruteren funker en slik:http://bildr.no/thumb/djNTTTRk.jpeg

Eller du kan lage et skript som alltid laster ned alt for mye dritt og bare sletter det igjen, men du blir å få veeldig treng pc en dette...

overdose med ping kan også funke..

Skal du ødelegge nettet i hele verden ville jeg satset på atombomber
Vis hele sitatet...
Trivia: internett (eller dess forgjenger) ble i utgangspunktet laget for å være atombomberesistent - dvs. fungere selv om store deler av det ble ødelagt.

Ontopic: gjør som foreslått og se om du kan begrense båndbredden til den telefonen. Eller til hele WLANet on ikke annet (med mindre du selv er på WLAN). Eller om du kan banne telefonen helt, i verste fall.
Sitat av GalFisk Vis innlegg
Trivia: internett (eller dess forgjenger) ble i utgangspunktet laget for å være atombomberesistent - dvs. fungere selv om store deler av det ble ødelagt.
Vis hele sitatet...
Fra Wikipedia

It is commonly said that ARPANET was designed to survive a nuclear attack. In A Brief History of the Internet, the Internet Society denies this:

It was from the RAND study that the false rumor started, claiming that the ARPANET was somehow related to building a network resistant to nuclear war.
This was never true of the ARPANET; only the unrelated RAND study on secure voice considered nuclear war.
Vis hele sitatet...
Den enkleste måten å "ta ned" internett på ville nok være å angripe DNS systemet.
Det er 13 "root name" servere som driver DNS, og ved å ta ned kun de 13 serverne ville man ha tatt ned systemet som router domenenavn til IP adresser.
Selv om nettsidene fremdeles ville være der, ville de bli nærmest umulig å få tilgang til dersom man kun kunne bruke IP adresser.

Mange har selvfølgelig prøvd, men ingen har lykkes, og fysisk tilgang til serverne er nærmest umulig.

http://www.theguardian.com/technolog...t-security-web

For å hindre noen tilgang til routeren, må man nok selv ha tilgang til routerens admin, men dersom naboen bruker wi-fi og poenget er å lage litt faenskap, kan man vel bare sende kontinuerlig deauth til routeren for å kaste ut naboen av nettet.
Det finnes scipts som gjør dette automatisk, Wifijammer for eksempel.
Dersom man bruker linux så er det bare å fyre opp wifite og finne MAC adressen, deretter kjøre Wifijammer på MAC adressen til naboen, og han kommer aldri inn på det trådløse nettet sitt.
Sist endret av adeneo; 23. februar 2015 kl. 16:19.
sudo ping -f -s 65500 ip-adresse