Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 5185
Hei.

Vurderer å kjøpe nytt headset.
Står for øyeblikket mellom Bose QC3 og Bose QC15.

Har testet begge i butikk, men med ca. 1-2 ukers mellomrom.
Fikk inntrykket at QC3 hadde bedre lydkvalitet.

Liker QC3 da de er mer portable og "on-ear", men er minus at de kjører på spesialbatteri i motsetning til QC15 som kjører på AAA.

Prisjakt.no sier at billigste QC3'n går for 2449,-
Elkjøp kjører spesialtilbud på QC15 for 1495,-

Er da jeg begynner å lure på om QC3'n er verdt de 1000,- ekstra og om den bedre lydkvaliteten jeg følte at jeg hørte kan ha vært innbilning / dårlig batteri på QC15 i butikken.

Noen som har noe innspill på dette?
Evt. anbefalinger av andre headset i samme prisklasse 1500-2500 som er bedre?

Jeg endte opp med Sennheiser HD 25-1, og er meget fornøyd.

Bose er overpriset om jeg forstår de fleste entusiaster rett.

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1564667&hl=
Sist endret av SkyMarshal; 10. mars 2014 kl. 22:40.
Stygg & samtidig fin
Dillinger's Avatar
Ettersom valget ditt står mellom QC3 og QC15 ville jeg gått for QC15. Prøvde begge, gikk selv for QC15 grunnet bedre støydemping.
Bose gir mye mindre "bang for the buck" enn andre konkurrenter. Prøv å gjøre litt real research for å finne produkter lagd av entusister for entusiaster.
QC15 for 1500kr høres ut som et meget bra kjøp. Personlig har jeg Sennheiser Momentum (2300kr), og har aldri sett meg tilbake. Etter en god kjøretur i bilen med god guffe, er det lite som er mer behagelig enn å sette seg ned med disse og høre på litt roligere musikk. For å sitere fra lydogbilde.no: "... og lyd som balsam i øregangene.". Ellers har også Audio Technica ATH-M50 fått mye kjærlighet av de som har peiling på det.

Da jeg lette etter headsett, så brukte jeg mye denne listen her for inspirasjon.
Jeg har selc QC15 og en studiekamerat bruker QC3, og vi er veldig uenige i hvilket headset som er det beste. Han sverger veldig til QC3 og mener at de er bedre å ha på ørene, samt at de er oppladbare. (QC15 bruker vanlige batterier). Personlig foretrekker jeg lukkede hodetelefoner, og synes de demper en del bedre på støy.

Den aktive støydempingen er bra på begge hodetelefonene, noe som gjør de veldig gode til å fjerne lyder som viftestøy og motordur - men lyder som mennesker som prater rundt deg er de ikke så veldig gode på. Her synes jeg at QC15 er litt bedre siden de er lukkede.

Min mening: om prisforskjellen er 1000,- ville jeg ikke en gang vurdert QC3. Forskjellene er for små - så med mindre du synes QC15 er vonde å ha på så ville jeg helt klart kjøp de og spart de pengene.
Sist endret av etse; 10. mars 2014 kl. 22:58.
junkpal's Avatar
Trådstarter
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Jeg endte opp med Sennheiser HD 25-1, og er meget fornøyd.
Bose er overpriset om jeg forstår de fleste entusiaster rett.
Vis hele sitatet...
De så veldig store ut - blir nok litt for stort for min del.
Har sett flere kommentarer på nett om at Bose er overpriset, men lydkvaliteten i QC3 var digg.
Normalt sett har jeg bare kjørt billige headset til 3-500,-
Mye mulig at det bare er overgangen fra typisk KOSS-headset til QC3 som ga meg WOW-faktor i butikken.

Sitat av Dillinger Vis innlegg
Ettersom valget ditt står mellom QC3 og QC15 ville jeg gått for QC15. Prøvde begge, gikk selv for QC15 grunnet bedre støydemping.
Vis hele sitatet...
Støydempingen har en del å si, men er ikke alt.
Følte støydempingen i QC3 var bra nok.
Føler ikke den litt bedre støydempingen i QC15 veier opp for dårligere lydkvalitet.
Det blir jo igjen smak og behag alt ettersom man vektlegger støydemping > lydkvalitet og omvendt.

Sitat av Flaskepost Vis innlegg
QC15 for 1500kr høres ut som et meget bra kjøp. Personlig har jeg Sennheiser Momentum (2300kr), og har aldri sett meg tilbake. Etter en god kjøretur i bilen med god guffe, er det lite som er mer behagelig enn å sette seg ned med disse og høre på litt roligere musikk. For å sitere fra lydogbilde.no: "... og lyd som balsam i øregangene.". Ellers har også Audio Technica ATH-M50 fått mye kjærlighet av de som har peiling på det.

Da jeg lette etter headsett, så brukte jeg mye denne listen her for inspirasjon.
Vis hele sitatet...
QC15 for 1500,- er en bra pris da de normalt sett ligger på rundt 2000,-
Takk for listen - skal se på den.
Audio Technica ATH-M50 blir altfor stort igjen.
Sennheiser Momentum så ganske store ut på bildene, men ikke sikkert de er noe særlig større enn QC15 - takk for tipset.
Ser ut som de blir godt likt i tester, så mulig jeg skal ta turen til nærmeste forhandler for å teste dem.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Se på B&W C5.

I put the QC20s up against my favorite pair of in-ears, the B&W C5s. These are $120 less than the Bose, and not noise cancelling, but I think offer a good baseline given that I love their sound (they’re also very well reviewed and measure well too). The C5s have a lot more bass than the QC20s (probably even a little more than is strictly “neutral,” but I like that). The bass is also a little “tighter.” Bass drums sound a little more realistic, for example. The treble is more open on the C5s. Snare drums are a little crisper, but without any real boost to the same frequencies the QC20s do.

So compared to my “reference” headphones, the QC20s don’t sound quite as good, with less bass, and aren’t quite as open sounding. However, if the C5s are an A-, the QC20s are a B/B+ overall. Since the noise cancelling on the QC20s is easily an A+, the fact that they sound good is practically an added bonus.
Vis hele sitatet...
http://www.forbes.com/sites/geoffrey...ort-20-review/ - Han testet QC20.
junkpal's Avatar
Trådstarter
Sitat av uaexed Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Er ikke så gira på in-ears, men takk for tipset.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av junkpal Vis innlegg
Er ikke så gira på in-ears, men takk for tipset.
Vis hele sitatet...
Jeg vil påstå in-ears er bedre enn de knøttsmå tull-hodetelefonene.

Hvis du absolutt skal ha hodetelefoner kjøp skikkelige store klokker ala DT770.
junkpal's Avatar
Trådstarter
Sitat av uaexed Vis innlegg
Jeg vil påstå in-ears er bedre enn de knøttsmå tull-hodetelefonene.

Hvis du absolutt skal ha hodetelefoner kjøp skikkelige store klokker ala DT770.
Vis hele sitatet...
Men så spurte ikke jeg om hvilke type hodetelefonsform du syntes er best.
Vil ikke ha in-ears eller feite klokker.
Why so serious?
Kjøpte meg akkurat Siberia Elite. Stor fornøyd med dem. Bra lyd, komfort osv, men dyre!
junkpal's Avatar
Trådstarter
ExoticSamie1: De så megafeite ut - ikke hva jeg er ute etter dessverre.
QC15 definitivt.
Beste kjøpet jeg har gjort. Reiser 3-4 ganger i uken og kunne ikke vært foruten QC15 når jeg sitter på flyet. Det at headsettet er lukket og aktiv støydemping gjør det til en fryd å høre på musikk.
Helt siden 2008 da jeg kjøpte mitt første cyborg produkt, så har jeg blitt helt uendelig forelska i produkter fra Cyborg. De kommer med HØY-kvalitets produkter, kanskje litt dyrere, men en god investering. Dette har jeg nylig kjøpt og kunne ikke vært mer fornøyd med. Her har du kjøps linken. Ta en titt på det, jeg kan nesten garantere deg at du ikke blir missfornøyd med noen Cyborg produkter (selvfølgelig er alt avhengig av hvordan du tar vare på utstyret ditt, men det varer og er helt utrolig bra!)

Dette er vistnok mer av et gamer headset, vet ikke helt om det var det du var ute etter?
Sist endret av Bearberry; 12. mars 2014 kl. 23:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Sitat av Slaps Vis innlegg
Beyerdynamic DT770 er fine Overrasket over at ingen over har nevnt dem enda. De er hakket bedre enn feks ATH-M50.
Vis hele sitatet...


Oja du ser etter pjokkeklokker... da kan ikke jeg hjelpe deg dessverre
Sist endret av Slaps; 12. mars 2014 kl. 23:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Her ligger jeg i senga med et QC15 jeg kjøpte for 1100 kr. Fine som nye. Og alikevel føler jeg at jeg ikke er fornøyd med de. Hadde forventet så veldig mye mer etter å ha lest alle disse reviewsa på diverse nettsteder og sett hva de kostet opprinnelig...

For å være ærlig, skal du gå for noe nytt headset i dag i den klassen så er Sennheiser Momentum det eneste valget du har. I alle fall slik som jeg ser det! Ekstremt god lyd, god byggkvalitet, kult design. Du betaler for akkurat det du får - veldig god lyd.
junkpal's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bearberry Vis innlegg
Helt siden 2008 da jeg....
...Dette er vistnok mer av et gamer headset, vet ikke helt om det var det du var ute etter?
Vis hele sitatet...
Hva med å faktisk lese tråden?

Sitat av chiyoko Vis innlegg
For å være ærlig, skal du gå for noe nytt headset i dag i den klassen så er Sennheiser Momentum det eneste valget du har. I alle fall slik som jeg ser det! Ekstremt god lyd, god byggkvalitet, kult design. Du betaler for akkurat det du får - veldig god lyd.
Vis hele sitatet...
Flaskepost anbefalte jo også dette headsetet så blir nok til at jeg sjekker det ut hos nærmeste forhandler. Takk for tipset.
At du utelukker in-ear ørepropper er for meg et under.

Selv har jeg invistert i markedets beste in-ear til under 10 lapper.
Nemlig Shure SE535

CDON har de til 2800 nå for tiden (Orginalt koster disse 4 lapper, men prisen har falt i det siste).
https://cdon.no/elektronikk/shure/sh...35-v-p14250016


Disse isolerer lyden fra utsiden ekstremt godt. Du får med alle former for propper og kan i tillegg få formstøpte propper som sikrer ennå mer isolasjon (Alt etter egne ønsker).

Lyden er overlegen ALT annet på markedet, både onear, inear og alle andre former for headsett.

De er også ekstremt behagelig å ha på. Jeg har de siste årene benyttet in-ear, men alltid hatt problemer med at de gnager.
SE535 har jeg til nå ennå ikke opplevd noen former for gnaging eller ubehageligheter.

Sitter ekstremt godt på øret, selve "kassa" er vinklet slik at de går i ett med øret slik at det er veldig komfortabelt å ligge med de på (Eneste jeg har opplevd det med til nå av alle former for headsett).

Ikke annet enn gode ting å si om disse. Les tester på nett, så vil du kanskje få et annet syn på in-ear.
Audio-Technica ATH-M50 kan anbefales.. Dog er ikke komforten den beste, de klemmer hardt i starten, men blir bedre med tiden. Utrolig bra og balanserte lydfrekvenser, men bassen er ikke "boosted" slik som i QC15 og beats(ugh).. De koster ca 1200.

Sorry, så ikke at du allerede hadde takket nei til ATH-M50 ^^

BOSE:
Har venner som både har QC15 og QC3. Har fått inntrykk av at QC15 har bedre byggekvalitet, selv om kabelen føles billig, og plastikken på hodebåndet er ikke akkurat solid. Har merket at på QC3 blir øreputene fort slitte (han ene måtte kjøpe ekstra puter). Har også inntrykket av at qc3 har bedre lyd (og bass), kan dog være en illusjon, da de er on-ear. Håper noe av dette hjelper.
Sist endret av Mengele; 13. mars 2014 kl. 00:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har både QC15I og QC20I, og er meget fornøyd med begge, støydempingen på QC20I er vesentlig bedre enn på QC15I, men selv føler jeg det er befriende å ha både on-ear og in-ear ettersom det kan bli slitsomt å ha de på i mer enn 4 timer av gangen, og liker å bytte litt på mellom de. Nå flyr jeg mer enn 24 timer minimum 2 ganger i året, så for meg var lyddempingen meget viktig, QC20I reduserer en større andel av bakgrunnstøyet enn QC15I, men jeg har ingenting å utsette på lydkvaliteten på hverken QC15I eller QC20I. Meget deilig å bruke QC20I i forbindelse med studier også, hvis du er lydsensitiv når du studerer, og liker å ha det stille.
Jeg kan anbefale AKG K81 DJ

Disse leverer bra lyd, er behagelige å ha på seg, sperrer lyden ganske bra ute og er ikke veldig store.

http://www.akg.com/K81+DJ-1039.html?pid=1140

http://www.prisjakt.no/product.php?p=94202
Med et budsjett opp til 2500, så kjøper du ikke AKG.. Du kjøper heller ikke en av deres mest skrøplige modeller.
Nå har AKG endel brukbare modeller, men koster da over budskjettet

Billigere AKG er ofte 90% plastikkfølelse og skral lyd.



Ville selv ha gått for QC15. Hadde du ikke trengt støyreduksjonen og kunne hatt åpne cans ville jeg sett på Grado SR 125i.
Sist endret av Hobby; 13. mars 2014 kl. 11:46.
junkpal's Avatar
Trådstarter
Testet Sennheiser Momentum, Sennheiser Momentum On-ear, BOSE QC15 og QC3 i butikk med Spotify på mobilen.

Sennheiser Momentum:
Passformen var så dårlig at jeg la de fra meg før jeg testet lydkvaliteten.

Sennheiser Momentum On-ear:
Ikke noe spesiell lydisolering.
Fin lyd - spesielt ved akkustisk musikk.
Mer bass enn i BOSE QC15 og QC3 (usikker på om jeg ser dette som en fordel eller ulempe).

BOSE QC15:
Likte lyden her, men ble litt i tvil i butikken om lyden ble for flat.
Veldig lik lyd som QC3 - jeg tror ikke jeg klarer å høre forskjell på dem.
God passform i butikken (men vanskelig å si om den er bra i lengden da jeg bare fikk testet kjapt).

BOSE QC3:
Samme som QC15 egentlig.
Klarte heller ikke skille noe særlig forskjell på lydisoleringen på QC3 og QC15 - begge isolerte bra.
Liker designet på QC3 bedre enn QC15, men føler ikke den høyere prisen på QC3 veier opp for kun designforskjeller (IMO).

Fant ut i butikken at det stod mellom QC15 og SM On-ear for min del.
Kan få QC15 til 1850,- og SM On-ear for 1300.

Er i tillegg usikker på hvilke av de jeg syntes hadde best lyd, men at QC15 har lydisolering la jeg bra merke til i butikken når jeg bytta mellom de og SM On-ear.

Kjøpte meg Sennheiser Momentum On-ear da jeg følte de 550,- ekstra for QC15 ikke var verdt det.

Har brukt dem sammenhengende i rett over 1 time.
Er veldig fornøyd med lyden, men syntes de sitter litt stram rundt hodet og merker at jeg begynner å få litt vondt i ørene.

Er derfor usikker på om jeg skal returnere dem i og med at jeg føler ubehag allerede etter rett over 1 times bruk.
Skal selvfølgelig ta en pause og teste dem igjen etterhvert før jeg bestemmer meg om jeg returnerer, men om ubehaget ikke bedrer seg så klarer ikke lyden å veie opp for å beholde dem.

Da blir det mest sannsynlig til å kjøpe QC15, men har også vurdert SHURE SE535 som Blackkoz anbefalte (etter at jeg ble overbevist av diverse tester på nett).
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Stramme headset-bøyler har en tendens til å myke seg opp litt med tiden, evt kan du bare sette den i spenn på en ballong i noen dager, har gjort dette selv et par ganger med stort hell. Men om det er selve ergonomien på den som er feil, så ville jeg heller byttet det.

Har sett litt på det samme headsettet, nå er jo dette litt individuelt, men er ikke klokkene veldig små? Vekten virker iallefall bra, verken for tung eller for lett(faktisk!)
junkpal's Avatar
Trådstarter
@ Fleff: Det kommer an på hva du mener med små. Jeg syntes de er helt passe i størrelsen. Nå er jo ikke jeg noe veldig fan av feite klokker da så mulig de blir små for folk som er vandt med over ear's.

Vekten er veldig bra - veier ikke for mye, men er fortsatt følelse av kvalitet.

Takk for tipset forresten ang. å sette dem i spenn.
Skal teste det dersom de blir like ubehagelige som i går.
Tips; CDON har 20% på alle headset ut mars
junkpal's Avatar
Trådstarter
Sitat av fustercluck Vis innlegg
Tips; CDON har 20% på alle headset ut mars
Vis hele sitatet...
Jeg er klar over det, men takk for tipset
Var forresten slik at interessen også ble større for Shure in-earsa da de plutselig var nede i 2,2K istedenfor 2,8
Bedre pris enn 2k2 får du ikke på de... Bare så det er sagt :P
Bedre lyd får du igrunn heller ikke...
Låner tråden litt.

Jeg vurderer og kjøpe meg Sennheiser RS 170 trådløs. Noe som har erfaring med de?

https://www.hifiklubben.no/Products/...telefon-28861/

Tok en tur inn på Cdon i samme slengen. Her finner jeg et annet sett med hodetelefoner til halve prisen. Fristende.

http://cdon.no/elektronikk/audio-tec...lack-p13441525
Sist endret av Hei-Det-Er-Meg; 17. mars 2014 kl. 11:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.