Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 4057
Hei! Driver med ølbrygging også var det slik at jeg hadde spart opp tomflasker for å ha ølet på... helt til i går da jeg fant ut at "noen" hadde pantet alle flaskene.

Har du flasker? Helst slike glassflasker som er beregnet for ølkork.
Brusflasker funker også.

Betaler gjerne pant!


Ellers kunne jeg trengt tips om hvor jeg kan kjøpe slike flasker. (Ikke på nett)


Desperat freak takker for hjelp
Sist endret av fotonewbie; 27. oktober 2013 kl. 12:42.
Du kan kanskje kjøpe noen flasker med kork på Ikea for de pantepengene. De har også lignende flasker på Søstrene Grene.
woaaah
fotonewbie's Avatar
Trådstarter
Sitat av Nocturnalis Vis innlegg
Du kan kanskje kjøpe noen flasker med kork på Ikea for de pantepengene. De har også lignende flasker på Søstrene Grene.
Vis hele sitatet...
Det som er nødløsning ja, men blir nokså dyrt om jeg skal kjøpe 20 kroners flasker til 23L
Sist endret av fotonewbie; 27. oktober 2013 kl. 12:50.
Sjekket om det er loppemarked noe sted? Ofte mange smude glass å finde der, du kan jo være heldig! Sjekk rundt!
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Dra til ditt nærmeste utested. Spør pent (eller la være) om du kan få hente flaskene de har i søpla. Der er det nok mer flasker enn du trenger
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Jeg har kjøpt pant (og kasser) på dagligvarebutikker i Trondheim. Om de er villige til å selge (spesielt kasser) varierer veldig. Sist jeg gjorde det var Bunnpris i krysset mellom Kongens gate og St Olavs gate meget villige.
Når vi er klare for å tappe pleier vi å stikke ned på nærmeste Rimi/Rema/Mega/Meny etc,
og kjøpe kasser inkl. 24 tomflasker, lett!

Sånne brune 0,33 Billig billig.

Bare skyll dem godt, gjerne i Bryggrens --> stek de i ovnen, så er alt desinfisert.
Kjøp pant på butikken, vask med såpe, vann og bryggrens/starsan, og kork med korktang. Enkelt, billig og greit.
men det er søndag
Har en kasse med dahlsflasker du kan kjøpe mot panten på flaskene + kassa. Moholt
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Kjøp mange first price vannflasker?
støtter olympic. Sjekk plasser som selger mye øl på flaske, eksempelvis den gode nabo.
De selger ølflasker og alt annet du trenger til brygging på http://bakkebrygg.no/ på møllenberg. Hvis du ikke gidder å betale, så stikk på en av plassene i byen som selger mye flaskeøl. Naboen eller Antivariatet f.eks. Spør du pent så bør du få gratis der.
woaaah
fotonewbie's Avatar
Trådstarter
Ordna seg! Snille folk på rema som lot meg kjøpe tomflasker selv om de lo litt fordi de ikke skjønte hvorfor
80 kroner for 2 kasser med tilsammen 48 flasker. Samme pris som pant!
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Sitat av fotonewbie Vis innlegg
Ordna seg! Snille folk på rema som lot meg kjøpe tomflasker selv om de lo litt fordi de ikke skjønte hvorfor
80 kroner for 2 kasser med tilsammen 48 flasker. Samme pris som pant!
Vis hele sitatet...
Dette er helt vanlig metode for ølbryggere. Om du spør fint, kan du også få gå bak og sortere et par kasser selv, så slipper du å ta med deg flasker med snus i