Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 1741
Vil gjerne vite hvem av disse øreproppene som er best, med tanke på lydkvalitet og bass. Tar gjerne imot andre forslag i samme prisklasse om de er bedre, og har brukbart design.

Astro: http://www.gamestate.co/no/astro-astar-headset-black

Razer: http://www.razerzone.com/gaming-audi...hammerhead-pro


Takker
Noen andre som har noen anbefalinger? kan godt strekke meg litt til i pris, om det virkelig er verdt det
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
En ting er sikkert, Razer og Astro er merker du burde styre unna. Var jeg deg ville jeg enten gått for noe ala bose eller koss. Eventuelt kan du prøve å skaffe Monoprice 8320. Disse har jeg hørt veldig mye bra om, og de koster vel rundt 7 dollar.
Jeg har selv irritert meg grønn over ødelagte dyre headeset. "In ear" tåler ofte lite i forhold til lukkede som du trør over hodet. Ikke overraskende om jeg må ha mellom 2-4 stk. pr. år pga. de er slitte/brutte ledninger. Har 3 stk. rotter som setter pris på plastlakris.

Fant til slutt det headsetet'et her som jeg har et lite lager liggende av pga. forbruk. Overkommelig pris, + et godt lydbilde.

Jeg handler selv over Ebay, da du finner samme headset til under 200 kr. men ulempen er at man må vente opptil en mnd. før det dukker opp i posten.
Selv har jeg lagt min elsk på Shure EC3. Dyre, men helt herlige.
Jeg kjøpte razer headsettet. Vet ikke hvorfor men det så kult ut, og jeg fikk lyst på det
Monster Turbine! Er helt fantastiske, men da må du litt opp i pris. Sjekk de ut!
Sitat av stagg Vis innlegg
Jeg har selv irritert meg grønn over ødelagte dyre headeset. "In ear" tåler ofte lite i forhold til lukkede som du trør over hodet. Ikke overraskende om jeg må ha mellom 2-4 stk. pr. år pga. de er slitte/brutte ledninger.
Vis hele sitatet...
Mye sannhet i dette. Har selv hatt veldig mange par in-ears gjennom årene fordi det ofte tar på å bruke disse mye på farten.

Har også hatt et par av disse proppene du nevner, selv om dette var noen år siden og de kostet litt mer, så var det ålreite propper med ålreit lyd. Er vel ikke top of the line, men man får veldig mye for 350 kr!

Har også hatt a-Jays, som blir nevnt tidligere her. a-Jays four hadde jeg, de som er laget for iPhone. God lyd i disse og, men det store problemet med disse er at ledningen lager ufattelig mye støy om du skal bruke de mens du går/beveger deg fra A til B. Det høres kanskje ikke så ille ut, men det irriterte meg grenseløst.

Per i dag sitter jeg med Sennheiser MM70i, som jeg mener gir ganske bra lyd. Mikrofonen og kontrollene fungerer godt til iphone, men det irriterer meg at den ene proppen har lengre kabel slik at jeg må ha den rundt hodet.

Ville tatt en titt på T-Jays four.
Sitat av fisk23 Vis innlegg
Monster Turbine! Er helt fantastiske, men da må du litt opp i pris. Sjekk de ut!
Vis hele sitatet...
Så utrolig bra ut, men er for dyre

Sitat av trauMa Vis innlegg
Jeg kjøpte razer headsettet. Vet ikke hvorfor men det så kult ut, og jeg fikk lyst på det
Vis hele sitatet...
Det er en av grunnene jeg vil ha det, ser jo rått ut. Eget akustikk-kammer, aktiv lydisolering er det å

Sitat av FatMan Vis innlegg
En ting er sikkert, Razer og Astro er merker du burde styre unna. Var jeg deg ville jeg enten gått for noe ala bose eller koss. Eventuelt kan du prøve å skaffe Monoprice 8320. Disse har jeg hørt veldig mye bra om, og de koster vel rundt 7 dollar.
Vis hele sitatet...
Kan du begrunne hvorfor du mener jeg bør styre unna Astro og Razer? Har hatt en del ting fra begge produsenter tidlgere, og har da vært veldig fornøyd. Bestilte i går også Astro A50

Sitat av chiyoko Vis innlegg
Mye sannhet i dette. Har selv hatt veldig mange par in-ears gjennom årene fordi det ofte tar på å bruke disse mye på farten.

Har også hatt et par av disse proppene du nevner, selv om dette var noen år siden og de kostet litt mer, så var det ålreite propper med ålreit lyd. Er vel ikke top of the line, men man får veldig mye for 350 kr!

Har også hatt a-Jays, som blir nevnt tidligere her. a-Jays four hadde jeg, de som er laget for iPhone. God lyd i disse og, men det store problemet med disse er at ledningen lager ufattelig mye støy om du skal bruke de mens du går/beveger deg fra A til B. Det høres kanskje ikke så ille ut, men det irriterte meg grenseløst.

Per i dag sitter jeg med Sennheiser MM70i, som jeg mener gir ganske bra lyd. Mikrofonen og kontrollene fungerer godt til iphone, men det irriterer meg at den ene proppen har lengre kabel slik at jeg må ha den rundt hodet.

Ville tatt en titt på T-Jays four.
Vis hele sitatet...
Har selv opplevd knekte kabler, men tror at det er ikke noe problem på de nyere, med flat kable. Men, kan jo ta feil

Skal absolut vurdere Sennheiser, men T-Jays er nok litt for dyre, og vis kabelen lager mye støy når jeg går, kommer det til og bli et problem. Men takker for svar
Sist endret av PopeSweetJesus; 26. september 2013 kl. 11:35.
Sitat av stagg Vis innlegg
Jeg har selv irritert meg grønn over ødelagte dyre headeset. "In ear" tåler ofte lite i forhold til lukkede som du trør over hodet. Ikke overraskende om jeg må ha mellom 2-4 stk. pr. år pga. de er slitte/brutte ledninger. Har 3 stk. rotter som setter pris på plastlakris.
Vis hele sitatet...
Tjæ, jeg har et inearsett jeg bruker på farten (Skullcandy random 499,- sak) som har vart i... 6 år, og ett sett Sony MDR-XB700 (1500ish betalte jeg vel når det var nytt) som blir knust i vesken hver gang jeg flyr, har hatt det i 4 år, begge lever i beste velgående.
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Selv har jeg lagt min elsk på Shure EC3. Dyre, men helt herlige.
Vis hele sitatet...
Takker for svar, men ca 1800 kr blir alt for mye for øyeblikket. Kan absolut tro at lyden er helt fantastisk.

Var nok litt for rask der. Prisen på T-Jays var ikke for dyr, bare ca 600 kr
Sist endret av PopeSweetJesus; 26. september 2013 kl. 11:40.
Sitat av PopeSweetJesus Vis innlegg
Takker for svar, men ca 1800 kr blir alt for mye for øyeblikket. Kan absolut tro at lyden er helt fantastisk.

Var nok litt for rask der. Prisen på T-Jays var ikke for dyr, bare ca 600 kr
Vis hele sitatet...
Det er forresten a-Jays four som bråker mye i kabelen, fordi de er flate.
T-Jays, som jeg anbefaler at du tar en titt på, har runde kabler og vil ikke bråke
Sitat av chiyoko Vis innlegg
Det er forresten a-Jays four som bråker mye i kabelen, fordi de er flate.
T-Jays, som jeg anbefaler at du tar en titt på, har runde kabler og vil ikke bråke
Vis hele sitatet...
Ah, beklager. Litt for rask :P
Sitat av chiyoko Vis innlegg
Det er forresten a-Jays four som bråker mye i kabelen, fordi de er flate.
T-Jays, som jeg anbefaler at du tar en titt på, har runde kabler og vil ikke bråke
Vis hele sitatet...
Hva mener du "bråker i kabelen fordi de er flate" ?

Jeg har eid headset med alle typer kabler og har ikke merket at kabel x har mer støy enn kabel y, vi snakker trossalt om en helt ubetydelig lengde kabel.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Tjæ, jeg har et inearsett jeg bruker på farten (Skullcandy random 499,- sak) som har vart i... 6 år, og ett sett Sony MDR-XB700 (1500ish betalte jeg vel når det var nytt) som blir knust i vesken hver gang jeg flyr, har hatt det i 4 år, begge lever i beste velgående.
Vis hele sitatet...
TjæMæ.

Det ligger i min natur ødelegge ting som ikke tåler så alt for mye. Har mistet de i vannglass 2 ganger. Den ene gangen overlevde de etter noen uker på tørk.

Rottene mine har tatt livet av flere. Jeg har ikke samvittighet la de være innesperret i buret 24/7. Av en eller annen grunn så gnager de kun på ledninger av liten størrelse, ikke store fete som ligger f.eks. på gulvlistene.

En normalt oppegående person har sikkert et headset mye lengre enn meg, men det skal ikke mye til før ledningen sliter om du f.eks. setter det fast i dørhåndtaket i forbifarten.
Kjøp ikke headset fordi de ser fete ut. Kjøp headset som har god lyd. Søk opp headset på Amazon siden de har mange brukeranmeldelser slik at du får deg et bilde på hvor gode/dårlige det du tenker å kjøpe er.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Kjøp ikke headset fordi de ser fete ut. Kjøp headset som har god lyd. Søk opp headset på Amazon siden de har mange brukeranmeldelser slik at du får deg et bilde på hvor gode/dårlige det du tenker å kjøpe er.
Vis hele sitatet...
Takker for forslag, skal gjøre det. Men vil ha noe som ser nogenlunde bra ut.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Hva mener du "bråker i kabelen fordi de er flate" ?

Jeg har eid headset med alle typer kabler og har ikke merket at kabel x har mer støy enn kabel y, vi snakker trossalt om en helt ubetydelig lengde kabel.
Vis hele sitatet...
Du misforstår meg kanskje når jeg snakker om støy. Det er ikke snakk om støy i forhold til "kvalitet" på kablene eller tap av lyd eller whatever.

Med a-Jays four, så er kabelene flate og store. Disse kommer ofte i kontakt med jakke/klær/kropp, og denne lyden forplanter seg veldig godt videre opp til proppene i dette headsettet. Vet ikke om du forstår hva jeg mener?
Sitat av chiyoko Vis innlegg
Du misforstår meg kanskje når jeg snakker om støy. Det er ikke snakk om støy i forhold til "kvalitet" på kablene eller tap av lyd eller whatever.

Med a-Jays four, så er kabelene flate og store. Disse kommer ofte i kontakt med jakke/klær/kropp, og denne lyden forplanter seg veldig godt videre opp til proppene i dette headsettet. Vet ikke om du forstår hva jeg mener?
Vis hele sitatet...
Joda, jeg forstår hva du mener, men jeg har aldri opplevd dette problemet selv iallefall, verken på inear eller vanlige hodetelefoner (har flate på mine nåværende MDR-XB700 og har flate på et par skullcandy inears liggende her en plass også.
Sitat av stagg Vis innlegg
Jeg har selv irritert meg grønn over ødelagte dyre headeset. "In ear" tåler ofte lite i forhold til lukkede som du trør over hodet. Ikke overraskende om jeg må ha mellom 2-4 stk. pr. år pga. de er slitte/brutte ledninger. Har 3 stk. rotter som setter pris på plastlakris.

Fant til slutt det headsetet'et her som jeg har et lite lager liggende av pga. forbruk. Overkommelig pris, + et godt lydbilde.

Jeg handler selv over Ebay, da du finner samme headset til under 200 kr. men ulempen er at man må vente opptil en mnd. før det dukker opp i posten.
Vis hele sitatet...
Anbefaler å kjøpe shure 215,tror de koster litt under tusenlappen. Ekstremt bra byggekvalitet, ledningen er også veldig robust og det er mulig å bytte den ut.
TS. Hvis du vil vente så kan jeg godt skrive her når jeg har fått de (razer proppene). Bare litt sånn stikkordsform og førsteinntrykk.
Sitat av trauMa Vis innlegg
TS. Hvis du vil vente så kan jeg godt skrive her når jeg har fått de (razer proppene). Bare litt sånn stikkordsform og førsteinntrykk.
Vis hele sitatet...
Vet du sånn ca når du får dem da? Har veldig lyst på de
Sitat av PopeSweetJesus Vis innlegg
Vet du sånn ca når du får dem da? Har veldig lyst på de
Vis hele sitatet...
Spørs når de blir sendt. Blir de sendt idag så har jeg de nok i morgen. Hvis ikke kommer de nok ikke før mandagen. Vanskelig å si.
Sitat av trauMa Vis innlegg
Spørs når de blir sendt. Blir de sendt idag så har jeg de nok i morgen. Hvis ikke kommer de nok ikke før mandagen. Vanskelig å si.
Vis hele sitatet...
Da venter jeg litt og ser Får uansett ikke bestilt før om noen dager.
Da har jeg fått testet razer hammerhead litt.

Har rota litt med postkassenøkkelen så jeg fikk tatt de inn i varmen først nå ikveld.

Pluss
- Føles solid
- Praktisk bæreveske
- De små proppene ytters sitter godt på
- Kult design


Minus
- En del bass, noe mindre med medium propper. Dette kan også være ett pluss alt etter hva slags musikk du hører på og hva du liker
- Med medium propper blir lyden litt skarp og diskantpreget (Kommer nok av at proppene kommer lenger inn i øregangen)
- Ingen knapp til å bytte sang med, heller ingen mikrofon. Her har jeg misforstått, jeg trodde det skulle det være mikrofon med knapp til neste/ forrige sang, slik som Apple sitt headset har.

Jeg har testet de med spotify på iPhonen og med spotify fra macen. Ble positivt over lydkvaliteten nå med high quality streaming på macen.

Fra iPhonen høres de ikke like bra ut. Åpenbart fordi iPhonen er generellt dårligere, i tilegg til at jeg hørte på offline spilleliste syncet i high quality (160 kbit/s, ikke extreme som er 320 kbit/s).

Likevel, lyden er ikke dårlig. På ingen måte. Men det fins bedre propper likevel.


Tilslutt triller jeg terningen.
Lydkvalitet: 4
Design: 5


Headsetter er fornuftig priset, jeg føler ikke at jeg har gjort et dårlig kjøp. (Er usikker på om jeg vil anbefale det likevel.)

Vil du ha et kult design, en god byggekvalitet (føles solid ut), og mye bass til en fornuftig pris, men ikke top notch med tanke på lydkvalitet; Gå for razer hammerhead.

PS: Dette headsettet skinner best med Daft Punk's "Random Access Memories" album
Takker

Tror nok jeg går for det, trenger et som er solid