Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1268
Fikk nylig et brev fra politiet ang en brann jeg startet på en instutisjon for kanskje 3-6 måneder sia. Det brant i stor del av den ene avdelinga i øveritasje på kanskje 50x50 kvadratmeter. 2 års prøvetid har jeg ellers får jeg stor bot eller fengsel, har ikke sett brevet enda men en nær person fortalte meg om det.

Det jeg lurer på er hvor stor straff jeg da kan få hvis jeg blir tatt for noe? Hvor stor bot/hvor lang soning?
Om du har blitt dømt for noe må du da ha fått dommen forkynt for deg? Eller møtte du ikke opp til rettsaken?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Umulig å svare på. Brann av det kaliberet vil minimum kvalifisere til grovt skadeverk, men kan og fort kvalifisere som mordbrann. Då er strafferamma 21 års fengsel. Utover det er svaret at det kjem svært an på kor gammal du er, skadepotensiale, også viare.

Sitat av Esoterisk Vis innlegg
Om du har blitt dømt for noe må du da ha fått dommen forkynt for deg? Eller møtte du ikke opp til rettsaken?
Vis hele sitatet...
Antar det er snakk om betinga påtaleunnlatelse. Dvs. at det ikkje vert tatt ut påtale med mindre det skjer nye brotsverk...
Sist endret av vidarlo; 9. august 2018 kl. 22:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er mindreårige men over 16, jeg var ruset da jeg gjorde det, men det er det ingen urinprøve bevis på. Personer kunne dødd, vinduet sprakk på rommet det ble tent på, folk løp ut med en gang da brannalarmen gikk veldig raskt.

Det har ikke vært noe rettsak, ikke avhør engang.
Rart ikke media har fått Snusen i dette. For din egendel burde du virkelig gripe denne skjangsen. Og holde deg på matta. Du kan ende opp med en lang fengsel straff og en kjempe erstatning.
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Rart ikke media har fått Snusen i dette. For din egendel burde du virkelig gripe denne skjangsen. Og holde deg på matta. Du kan ende opp med en lang fengsel straff og en kjempe erstatning.
Vis hele sitatet...
Sånn som systemet er blir det ikke noe media av sånne ting som det her da det skjer på innsiden av en instutisjon, vært borti mye verre samt gjort mye verre.

Men ja må passe virkelig på nå assa.