Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  58 21472
Sitat av lumbricus Vis innlegg
Da får vi i det minste en politiker som har opplevd politi og rettsvesen fra en annen vinkel enn de fleste andre politikere, siden han gjorde noe dumt og ble dømt for det for 20 år siden.
Vis hele sitatet...
Det er veldig sant! det hjelper kanskje litt å ha vært på andre siden av loven og litt følt på det å bli dømt, når man skal være justisminister. Men liker likevel ikke at vi har en justisminster som har inrømmet at han regelrett bare har skallet ned en asylsøker. Må riktig nok ha vært litt av en fest, hadde vært kult å høre fra noen som var der.
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Her er vi enige.

Nå er det vel bare Venstre, KrF, SV og MDG, som mener at en må slutte med fossilt brensel. De andre partiene mener en skal bore etter olje, fordi "den norske oljen slipper ut mindre CO2 enn annen olje", noe som er totalt diarésprøyt! Så tenker du på og stemme for å redde klimaet, så har du bare 4 alternativer. De andre virker totalt userøse! Bh

En god del av naturproblemene vi ser idag, er delvis eller helt forårsaket av forbruk. Hvilken fløy står for å begrense forbruket, er det den "liberale" siden, eller er det den "sosialistiske" siden? For det er ikke bare oppvarming av kloden, som er problem nå!

Sikkert noen råtne egg der også, men jeg sliter med å tro at de er færre "på den andre siden". Og stort sett prøver dem iallfall å gjøre noe. Hva er er det FRP har som solide miljøtiltak? Eller Høyre? Greit nok, dem har lagd en ny forskrift, mot spredning av fremmede arter, og noe annet. Men denne forskriften var ikke akkurat radikal, heller det motsatte.

Red:

Glemte Rødt da.
Vis hele sitatet...
Norsk olje er mye mer CO2 vennlig enn all annen av verdens oljeproduksjon, enten du vil eller ikke. Se Vice på HBO. Tror d er første episode i forrige sesong. Der går di i dybden, uten og dykke for dypt
Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Å benekte at klimaendringer er menneskeskapt blir for dumt, men alle de idiotiske tiltakene MDG og resten av sosialistpartiene foreslår hjelper ikke på klimaet overhode. De gjør det vanskeligere for den jevne nordmanns hverdag og ødelegger velferdsstaten uten noen innvirkning på oppvarmingen av kloden.

Ekstremt mange fra MDG og resten av "klimaforkjemperne" er en gjeng med hyklere som forurenser mer eller på lik linje med enhver annen borger.
Vis hele sitatet...
Jeg møtte en pensjonert klimaforsker som har sitti på klimautvalget for stortinget og regjering og han sa det at det veldig mange ikke har skjønt er at når det kommer til diskusjonen miljø OG klima, så er miljøforandringer menneskeskap, men klima er hele været, om det regner eller snør, hvor mye etc. Klima kan man ikke gjøre noe med, miljøet er det vi ødelegger og kan reparere.

Og hvis det er sånn som du sier, hvorfor i all verden har det vært/er is rekord på antarktis: https://www.nasa.gov/content/goddard...record-maximum

Man ser også på muligheten at de svingningene vi ser på vær og temp i dag har vært til stede siden jordens eksistens, men siden vi ikke begynte å registrere data før på rundt 80 tallet(?) Så har den kurven vært ganske jevn og beveget seg i alle år
Sitat av 420master Vis innlegg
Og hvis det er sånn som du sier, hvorfor i all verden har det vært/er is rekord på antarktis: https://www.nasa.gov/content/goddard...record-maximum
Vis hele sitatet...
Rekord i 2014, ja. Men hvis du hadde giddet å sjekke, så hadde du visst at den totale isen økte i 2014, siden Antarktis fikk mye mer is, og Arktis tapte en del is. Men en klar trend, er at Arktis taper mye mer is enn Antarktis bidrar med, og følgelig går man i minus på isen.

Det at du finner økning i is ett sted på kloden, betyr ikke at totalen øker. Her har du en studie utført i 2017 av NASA. Der får du både økningen til Antarktis og tapet i Arktis og de to kombinert. De viser klart en nedgang i den totale mengden is.
Sist endret av Xasma; 21. mars 2018 kl. 19:13.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av 420master Vis innlegg
Jeg møtte en pensjonert klimaforsker som har sitti på klimautvalget for stortinget og regjering og han sa det at det veldig mange ikke har skjønt er at når det kommer til diskusjonen miljø OG klima, så er miljøforandringer menneskeskap, men klima er hele været, om det regner eller snør, hvor mye etc. Klima kan man ikke gjøre noe med, miljøet er det vi ødelegger og kan reparere.
Vis hele sitatet...
Miljø betyr det som er rundt oss. På engelsk environment. Klima er del av det. Men ein anna del enn f.eks. sur nedbør (og som og øydelegg miljøet). Det er massive mengder bevis på at mennesker påverkar klimaet. At du har ei nær anekdotisk historie utan namn eller tidsreferanser rokkar ikkje akkurat ved det!
Sitat av 420master Vis innlegg
Og hvis det er sånn som du sier, hvorfor i all verden har det vært/er is rekord på antarktis: https://www.nasa.gov/content/goddard...record-maximum
Vis hele sitatet...
Fordi klimaet er heile jorda, medan vær er om det regner i hagen din. Viare har 17 av dei atten varmaste åra vore etter år to tusen. Mao. har det vore rekordvarmt nesten kvart einaste år sidan 2000.
Sitat av 420master Vis innlegg
Man ser også på muligheten at de svingningene vi ser på vær og temp i dag har vært til stede siden jordens eksistens, men siden vi ikke begynte å registrere data før på rundt 80 tallet(?) Så har den kurven vært ganske jevn og beveget seg i alle år
Vis hele sitatet...
Det er feil.

https://xkcd.com/1732/
Sitat av Weedwacker Vis innlegg
Ver vennlig og ikke sammenligne Støre med bermen i FRP.
Støre er professjonell politiker med lang utdannelse og eier av flere store bedrifter.
Vis hele sitatet...
Støre? Jonas Gahr "jeg har ikke hatt samtaler med Hamas" Støre?

Er det ikke litt rart at rikingen og Høyre-tilhengeren Støre sitter i toppen av AP, forresten?

Sitat av 420master Vis innlegg
Jeg møtte en pensjonert klimaforsker som har sitti på klimautvalget for stortinget og regjering og han sa det at det veldig mange ikke har skjønt er at når det kommer til diskusjonen miljø OG klima, så er miljøforandringer menneskeskap, men klima er hele været, om det regner eller snør, hvor mye etc. Klima kan man ikke gjøre noe med, miljøet er det vi ødelegger og kan reparere.
Vis hele sitatet...
Hva heter denne klimaforskeren egentlig? Og hvordan fikk han seg jobb som klimaforsker når han ikke engang aner hva klima er?

Og hvis det er sånn som du sier, hvorfor i all verden har det vært/er is rekord på antarktis: https://www.nasa.gov/content/goddard...record-maximum
Vis hele sitatet...
Du leste ikke din egen link, gjorde du vel?

Man ser også på muligheten at de svingningene vi ser på vær og temp i dag har vært til stede siden jordens eksistens, men siden vi ikke begynte å registrere data før på rundt 80 tallet(?) Så har den kurven vært ganske jevn og beveget seg i alle år
Vis hele sitatet...
Det stemmer ikke. Det er registrert data fra langt før det, og på ulike måter. Oppvarmingen vi ser i dag er rett og slett ikke naturlig.
Sist endret av hemmeligegreier; 21. mars 2018 kl. 20:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Uten å ville virke som backseat mod: klima er vel strengt tatt ikke tema i denne tråden?
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Støre? Jonas Gahr "jeg har ikke hatt samtaler med Hamas" Støre?

Er det ikke litt rart at rikingen og Høyre-tilhengeren Støre sitter i toppen av AP, forresten?
Vis hele sitatet...
Hva er problemet med at han snakket til Hamas og jugde om det? Han kan vel ha hatt legitime grunner til det, og Hamas er av mange blitt ansett som en legitim motstandsgruppe. Jeg tviler på at Jonas har denne oppfatningen av den grunn, men jeg legger det bare til uansett. Hamas er da ingen ISIS, og vi vet ikke årsaken til samtalene så vidt jeg vet.

Om han for eksempel har hatt hemmelige samtaler, så har han vel hatt grunn til å lyve selv om befolkningen ikke akkurat liker dette, og jeg er heller inger tilhenger av det. Skjønner uansett ikke hvorfor dette ble tatt inn her, verken Erna eller Siv hadde tatt dette spørsmålet noe bedre.

Jo, jeg er enig i at det er litt spesielt at en som ikke en gang er fra arbeiderklassen blir partileder. Han er uansett dyktig, men jeg tror ikke han får så mye tillit av velgere pga akkurat det du nevner. Partiet går jo nedover som bare det nå, så jeg håper inderlig at de tar tak i dette ordentlig og vrir seg mot venstre, hører mer på fagforeninger også videre, og om det absolutt er nødvendig bytte ledelse til noen med større støtte i befolkningen. Jeg sier ikke at AP sine problemer stammer fra Støre, men jeg tror kanskje andre kunne håndtert det bedre.

Her er uansett en artikkel å lese om vår nye justisminister:

https://radikalportal.no/2015/08/18/...nser-av-grums/
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av sondriz Vis innlegg
Hva er problemet med at han snakket til Hamas og jugde om det? Han kan vel ha hatt legitime grunner til det, og Hamas er av mange blitt ansett som en legitim motstandsgruppe. Jeg tviler på at Jonas har denne oppfatningen av den grunn, men jeg legger det bare til uansett. Hamas er da ingen ISIS, og vi vet ikke årsaken til samtalene så vidt jeg vet.
Vis hele sitatet...
Problemet er at han lyver om det.

Hamas er ingen "motstandsgruppe". De henretter politiske motstandere, bruker sin egen befolkning som levende skjold, utfører terroraksjoner, og så videre. De er også islamister.