Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1538
1. Er 2GB VRAM for lite for GTA4 med CryENB og høye settings? (CPU: i7-4790)

2. Er det sant at når det er for lite VRAM så brukes "DRAM" til PCen i tillegg?

3. Hvor lenge varer denne før jeg må kjøpe ny?
What? mener du til 4K eller multi-monitor setup eller lignende? 2GB er mer enn nok for 1080p på en skjerm.
Sist endret av Mengele; 28. mars 2015 kl. 02:07.
Trådstarter
3 0
Sitat av Mengele Vis innlegg
What? mener du til 4K eller multi-monitor setup eller lignende? 2GB er mer enn nok for 1080p på en skjerm.
Vis hele sitatet...
Mener til 1080p på en skjerm, men har hørt at highres textures (CryENB f.eks) bruker mer VRAM?
Asosial introvert
Duckie's Avatar
3. Hvor lenge varer denne før jeg må kjøpe ny?

Relativt. Det kommer an på hvordan du behandler den, til dels driftssikkerhet og hvilke spill du ønsker å spille.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Som et eksempel har vi en HP fra 200(3?) med hele 256MB VRAM! Og det fungerer utmerket! Til kabal og mindre krevende video. Begynner å slite litt med War Thunder på ultra.
Trådstarter
3 0
Sitat av Duckie Vis innlegg
Som et eksempel har vi en HP fra 200(3?) med hele 256MB VRAM! Og det fungerer utmerket! Til kabal og mindre krevende video. Begynner å slite litt med War Thunder på ultra.
Vis hele sitatet...
Jeg tenger jo mer på tungt grafisk moddet GTA4 (+ andre spill mods) med HD Textures..

Eller BF4 på Ultra i 1080p
https://www.komplett.no/msi-geforce-...ing-4gb/824862

Sleppe du tenke på noke i noen år fram i tid
Sitat av Mikkel1990 Vis innlegg
https://www.komplett.no/msi-geforce-...ing-4gb/824862

Sleppe du tenke på noke i noen år fram i tid
Vis hele sitatet...
Har to av dem, men jeg må nok tenke på å kjøpe nye før noen år frem i tid, om jeg vil fortsette å ha 4k i over 60 FPS . Det kommer neppe til å stille opp mot eventuell teknologi som kan komme fortere enn forventet.
Sist endret av Sincerati; 1. april 2015 kl. 00:22.