Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 2247
Hei! Har nå gått inn for og finne meg en ny telefon, men vet ikke helt hvilken?
Jeg vil helst ha android, ikke apple eller windows.
Bruker for det meste Facebook, Snapchat, Instagram og diverse
Noen som har en god men ikke alt for dyr telefon og anbefale?
Budsjett på 4k.
Hvilken størelse kunne du tenkt deg?

Phablet? Medium? liten?

Har du hatt noen tidligere telefoner du jar vært fornøyd/ missfornøyd med?
Sist endret av Sandertn; 30. oktober 2014 kl. 21:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
LG G3
- 3990,- på siba

http://i.imgur.com/uA5Hjtn.png

Xperia Z2
- 3579,- på netonnet

http://i.imgur.com/7c0IpO0.png


Xperia Z3 Compact
- 3990,- på netonnet
http://i.imgur.com/DJnqJ3F.png
Sitat av Sandertn Vis innlegg
Hvilken størelse kunne du tenkt deg?

Phablet? Medium? liten?

Har du hatt noen tidligere telefoner du jar vært fornøyd/ missfornøyd med?
Vis hele sitatet...
Har hatt Samsung Galaxy S1, S2 og S3, har vært fornøyd med dem egnetlig Angående størrelse så er det ikke så veldig nøye, sålenge den går i lommen

Sitat av Mothership Vis innlegg
LG G3
- 3990,- på siba

http://i.imgur.com/uA5Hjtn.png

Xperia Z2
- 3579,- på netonnet

http://i.imgur.com/7c0IpO0.png


Xperia Z3 Compact
- 3990,- på netonnet
http://i.imgur.com/DJnqJ3F.png
Vis hele sitatet...
Tusen takk! Skal se på dem

EDIT: Er et stort pluss om den er vannavstøtende eller vanntett, og kansje en litt sterk skjerm
Sist endret av Cobraultra; 30. oktober 2014 kl. 22:05.
Ganske fornøyd meg LG Nexus 5 selv, som ligger på godt under 3000. Så penger å spare der om du ikke har noen spesielle behov for bedre.
Sitat av Cobraultra Vis innlegg
EDIT: Er et stort pluss om den er vannavstøtende eller vanntett, og kansje en litt sterk skjerm
Vis hele sitatet...
Da går du for Z2 eller Z3
Sist endret av Obster; 30. oktober 2014 kl. 22:21.
Cheez Doodles
Osteper's Avatar
Har LG Nexus 5 selv, fikk den denne uken og er storfornøyd. Gikk over til denne etter å ha hatt iPhone 4 noen år nå, kommer antagelig aldri å gå tilbake.
Sist endret av Osteper; 30. oktober 2014 kl. 22:28.
Kan jo legge til at alle de nevnte telefonene vil mest sannsynlig bli oppdatert til Android L.
Gå for nexus da får du updates flere måneder før andre telefoner
Siden du er vant til og fornøyd med Samsung, så er S4 under dette budsjettet. Kan du gå litt opp i pris så har du S5 som er vanntett i tillegg. Dette er veldig gode telefoner begge to.
Sist endret av Fuzzybossen; 31. oktober 2014 kl. 03:36.
Ville venta på Nexus 6 som er rett rundt hjørne. Er såsi samme hardware som Note 4, bare uten bloatware og touchwiz som Samsung er værst på
Sist endret av Deftones; 31. oktober 2014 kl. 05:04.
Det jeg tror kan passe til deg er som oster sier, Sony z2, men Samsung Galaxy s4 active kan også være et godt valg. Skal du gå for det beste i din prisklasse er det LG G3 som gjelder. Et absolutt beist

Sitat av Deftones Vis innlegg
Ville venta på Nexus 6 som er rett rundt hjørne. Er såsi samme hardware som Note 4, bare uten bloatware og touchwiz som Samsung er værst på
Vis hele sitatet...
Nexus 6 skal ligge rundt 5000-5500, så jeg tror det vil re utenfor ts budsjett

Sterk skjerm får du også i lgg3
Sist endret av Sandertn; 31. oktober 2014 kl. 07:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har z2, og er definitivt fornøyd. Supert batteri, flott skjerm, rask osv. Men, det kan man vel forsåvidt si om de fleste nyere mobiler i denne prisklassen. En ting som er fryktelig irriterende er luka til ladekontakt og simkort, den åpner seg selv i hytt og pine, så at den er vanntett ville jeg ikke stolt på.
Veit ikke om z3 har dette problemet.
@YOrke

Z3 har akkurat samme problem. Ikke akkrat vanntette telefoner etter 2-3 ukers bruk.
Vanvittig irriterende. Har flipcover på, så tenkte at det kanskje hadde noe med det å gjøre, gnisser i lomme eller noe slikt, men her om dagen så satt jeg å leste på mobilen, så bare poppa luka ut, X-Files style..
Apropos: Hvordan finner jeg enklest mulig ip adressen til en android telefon ved hjelp av min egen?
Sitat av Yorke Vis innlegg
Vanvittig irriterende. Har flipcover på, så tenkte at det kanskje hadde noe med det å gjøre, gnisser i lomme eller noe slikt, men her om dagen så satt jeg å leste på mobilen, så bare poppa luka ut, X-Files style..
Vis hele sitatet...
Kjøp dere dock-stasjon for et par hundre spenn, så lader den gjennom der. Da trenger dere aldri å åpne en eneste luke igjen = mindre slitasje.
Sitat av thh Vis innlegg
Kjøp dere dock-stasjon for et par hundre spenn, så lader den gjennom der. Da trenger dere aldri å åpne en eneste luke igjen = mindre slitasje.
Vis hele sitatet...
Har selv brukt Dock, men jeg gidder ikke å drasse med meg kabel og dock til jobb eller når jeg skal bort. Så jeg har ikke åpnet luka for lading mer enn kanskje 7-8 ganger. Men uansett så går den opp hele tiden.

Nei. Min Z2 ble byttet ut med Note 4. Aldri mer Sony telefon. Bare prakk.
Tuuuusen takk for mye respons folkens! Tror det blir en Sony Experia Z2
Yorke: Min Z3 har iallefall ikke problemer med luken, selvom jeg bruker den hver dag. Så vil anta at folk enten leker for mye med den, eller at det er annerledes på Z3.

Prøvde forresten nettopp å riste så mye jeg kunne i mobilen, uten at dette fikk noen av lukene til å åpne seg.
Samsung galaxy note 4.
Jeg bruker dock, har ladet den med vanlig kabel et par ganger i bilen, aldri hjemme.
Den faller ikke nødvendigvis ut ved at jeg rister, popper bare ut når den føler for det selv. Ser for meg at gummilista på innsiden er litt svakt tilpasset.

Er uansett så fornøyd med telefonen at det ikke irriterer meg nok til å bytte, enda.
Jeg har hatt z3 compact siden den kom ut, og aldri hatt problemer med lukene. Sliter faktisk litt med å åpne de, så godt sitter luken.
Super telefon hvis du syns 5" er for stort!
Har heller ingen problemer med lukene på Z3, mine sitter kjempe godt, og må "presses" litt når de skal lukkes. Kan ikke se for meg at det blir et problem hvertfall, men man vet jo aldri.
Har sett flere klage på disse lukene, men absolutt en mulighet for at dette gjelder kun Z2. Smal sak å fikse, så litt småsært om sony bare fortsetter med noe som ikke funker.

Som sagt, ikke så plagsomt at jeg vurderer noe bytte. Men, jeg hadde sjekka telefonen før jeg hadde hoppa i bassenget.
Ingen problemer med lukene på Z2 her heller. Husk at selv om noen sier det er problemer så betyr ikke det at det er et stort problem. 5 stykker som sier det, men 1000 stykker som ikke sier noe.
For all del, jeg rakker ikke ned på z2, er tvert i mot veldig fornøyd. Men, om jeg skal klage på noe, så er det det.
Mener heller ikke at det er slik på alle z2'er, men at min, et par jeg kjenner, og noen klager lest på nett, er sånn.