Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 10504
Jeg legger stadig merke til at vennelisten min blir mindre og mindre. Folk sletter meg eller deaktiverer brukerne sine..

Jeg er nyskjerrig på hvilke av delene som har hendt

Har googlet men fikk virus på første linken jeg fikk opp så tør ikke prøve 100 forskjellige nettsider.

Vet noen om en legit side som viser hvem som sletter deg fra Facebook?
Facebook Purity har denne funksjonen innebygd sammen med mange andre flotte funksjoner for å fjerne unødvendige ting på facebook. http://www.fbpurity.com

Den melder fra når noen på din venneliste enten har slettet deg som venn, deaktivert sin konto etc.
Sist endret av n00man; 3. februar 2014 kl. 06:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Prøvde den FBpurity extension som n00man anbefaler, og den sugde passe hardt. Fucker opp chatten (de du snakker med oftest er ikke øverst lenger) og jeg får en java-error for hver gang jeg åpner en ny side. Men er det noen som vet om lignende utvidelser til firefox som faktisk funker?
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Prøvde den FBpurity extension som n00man anbefaler, og den sugde passe hardt. Fucker opp chatten (de du snakker med oftest er ikke øverst lenger) og jeg får en java-error for hver gang jeg åpner en ny side. Men er det noen som vet om lignende utvidelser til firefox som faktisk funker?
Vis hele sitatet...
Skaff deg Socialreviver, så slipper du den "nye" chatten :P
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Men er det noen som vet om lignende utvidelser til firefox som faktisk funker?
Vis hele sitatet...
Nei, facebook vil ikke ha denne funksjonaliteten. APIen deres støtter det ikke og de har sagt at det ikke er noe de ønsker, så alle extensions og apps er jalla workarounds eller scam.
Sist endret av Mith; 3. februar 2014 kl. 13:14.
Hvorfor er det viktig å vite hvem som sletter deg? Hvis de slettet deg, er det vel fordi dere ikke egentlig er venner..? Og hvis du ikke engang legger merke til at de har slettet deg, altså at du ikke merker noen forskjell på om dere er venner eller ikke, hvorfor er det da viktig å vite?
FBpurity funker supert for meg sammen med firefox. brukte litt tid på å sette det opp, men har aldri hatt en mer mas-fri facebook.
Jeg bruker "who unfriended me"-appen. Funker greit, men jeg mistenker den ikke har vist alle som har slettet meg. Men dog; veldig interessant å se hvem som har gått inn og slettet deg.., litt drastisk tiltak imho.

Sitat av Realist1 Vis innlegg
[COLOR="Blue"]Hvorfor er det viktig å vite hvem som sletter deg? Hvis de slettet deg, er det vel fordi dere ikke egentlig er venner..[/COLOR]? Og hvis du ikke engang legger merke til at de har slettet deg, altså at du ikke merker noen forskjell på om dere er venner eller ikke, hvorfor er det da viktig å vite?
Vis hele sitatet...
Ikke sant, det er dét man ikke er på facebook. Noen som har la oss si 600 venner (som svært mange nordmenn har), er da overhodet ikke venn med alle. I beste fall halvparten eller f.eks en tredel, tredel #2 kjenner de, og siste 200 'venner' er bare del av nettverksbygging på enten jobb eller på skole.

..........

(..., offtopic, nettopp den siste setningen der tror jeg beskriver hva Fb er blitt og hva detalltid etter min mening prøvde å bli; en sentral plattform for nettverksbygging for folk flest)
Sist endret av aeon_illuminate; 3. februar 2014 kl. 14:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Hvorfor er det viktig å vite hvem som sletter deg? Hvis de slettet deg, er det vel fordi dere ikke egentlig er venner..? Og hvis du ikke engang legger merke til at de har slettet deg, altså at du ikke merker noen forskjell på om dere er venner eller ikke, hvorfor er det da viktig å vite?
Vis hele sitatet...
Viktig med bra "stats" vettu....

But seriously tho, er enig med Realist1 viss du selv ikke merker det engang, betyr det jo da egentlig ikke at man er venner, selv om facebook venner egentlig har lite og si med hvor mange venner du egentlig har....
Ser for meg at facebook ga deg beskjed hver gang noen blokkerte/sletta deg. Hadde blitt et blodbad i mange tilfeller... lol hvem veit, kanskje tredje verdenskrig kunne blussa opp med det som en faktor. Hu-mans natur er å blir ganske smålig til tider.
Det du kan gjøre for å finne folk som allerede har sletta deg er å gå inn på:
  1. https://www.facebook.com/settings
  2. Klikk "Download a copy of your Facebook data."
  3. Skriv inn passodet
  4. Få fil på mail "facebook-brukernavn.zip"
  5. Åpne filen "html/friends.htm"
  6. Bla ned til "Removed Friends"
Sist endret av DenNorskeste; 3. februar 2014 kl. 15:27.
Sitat av feddiriko Vis innlegg
Det du kan gjøre for å finne folk som allerede har sletta deg er å gå inn på:
  1. https://www.facebook.com/settings
  2. Klikk "Download a copy of your Facebook data."
  3. Skriv inn passodet
  4. Få fil på mail "facebook-brukernavn.zip"
  5. Åpne filen "html/friends.htm"
  6. Bla ned til "Removed Friends"
Vis hele sitatet...
Dette var genialt! Takk!
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Ikke sant, det er dét man ikke er på facebook. Noen som har la oss si 600 venner (som svært mange nordmenn har), er da overhodet ikke venn med alle. I beste fall halvparten eller f.eks en tredel, tredel #2 kjenner de, og siste 200 'venner' er bare del av nettverksbygging på enten jobb eller på skole.
Vis hele sitatet...
Hva mener du med det siste? At en tredjedel av alle fb-vennene dine er folk du ikke kjenner engang?

Jeg kjenner meg ikke helt igjen i det du skriver. I 2011 gikk jeg gjennom vennelisten min og rensket bort de få jeg ikke kjente. Etterpå hadde jeg fremdeles 950 som jeg faktisk kjente. Jeg bestemte meg imidlertid for at Facebook skulle være en plass for venner. Jeg slettet med beinhard hånd, og kvittet meg med masse folk som jeg har gått i klasse med i 10 år, og som jeg har spilt fotball med i 10 år, og jeg ble nesten upopulær fordi jeg slettet så mange jeg faktisk kjente godt. Likevel endte jeg opp med 290 venner som jeg rett og slett ikke kunne slette. Jeg gikk gjennom denne listen med 290 venner flere ganger, og jeg følte rett og slett ikke jeg kunne unnvære noen av disse. Jeg kan også stå med rak rygg og hevet hode og si at jeg har fortsatt å være streng med hvem jeg har akseptert venneforespørsler fra. Likevel har nå vennetallet mitt steget opp til 500 igjen. Jeg får stadig venneforespørsler fra folk jeg kjenner, som jeg IKKE godtar, og får stadig opp forslag til folk jeg kjenner, som jeg faktisk kjenner, som jeg ikke legger til. Likevel så hoper det seg opp.

Nå har jeg vært aktiv i ganske mange forskjellige miljøer, så det er ikke så veldig overraskende at jeg kjenner såpass mange. Men det har også lært meg å ikke være så fordomsfull mot andre som har mange fb-venner. Noen kjenner flere enn andre. Sånn er det bare. Det er ikke nødvendigvis slik at alle med mange fb-venner er falske folk.

Denne ratioen med hvor mange av fb-vennene som er virkelig nære venner i forhold til hvor mange man "bare" kjenner, tør jeg ikke å kommentere. Det er jo ikke svart/hvitt, at enten er man bestevenner eller så er man bare bekjente. Det er mange jeg kjenner svært, svært godt, som jeg er litt sånn "meh" for, og så er det andre som jeg kjenner sånn halvveis godt som jeg har mye mer sansen for. Hvem av disse som er "mest" venn og fortjener en plass i vennelisten..? Vanskelig å si. Jeg kan imidlertid si at ratioen for fb-venner som jeg ikke faktisk kjenner, er lik null. Det eksisterer ikke hos meg, og jeg kommer nok neppe til å begynne å åpne opp for folk jeg ikke kjenner heller.

Det skal sies at det er ett eneste unntak til dette, og det er faktisk freaks. Jeg kan riktignok telle dem på én hånd, men jeg har et par fra forumet i vennelisten etter å ha truffet dem på treff.

For å se det litt relevant til tråden: hvis noen sletter meg, og jeg ikke merker det engang... Da er det helt greit. Da burde jeg sannsynligvis ikke vært venn med dem likevel.
Sitat av feddiriko Vis innlegg
Det du kan gjøre for å finne folk som allerede har sletta deg er å gå inn på:
  1. https://www.facebook.com/settings
  2. Klikk "Download a copy of your Facebook data."
  3. Skriv inn passodet
  4. Få fil på mail "facebook-brukernavn.zip"
  5. Åpne filen "html/friends.htm"
  6. Bla ned til "Removed Friends"
Vis hele sitatet...
Det står jo veldig klart at det er venner som DU selv har fjernet. (Dobbelsjekket også nå)
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Hva mener du med det siste? At en tredjedel av alle fb-vennene dine er folk du ikke kjenner engang?
Vis hele sitatet...
Ikke av mine nei, men for mange av de jeg kjenner så er det det. Inntrykket er at over halvparten av alle Fb-vennene dine kjenner du (mer eller mindre) og omgås i ny og ne, andre halvparten er bunn og grunn der pga nettverksbygging (noe som likevel er helt ålreit), derav omlag 1/3 faktiske venner, 1/3 folk du kjenner og 1/3 folk man har møtt.
Tallet 600 kom jeg på siden en stor del av unge nordmenn i dag har godt over 4-500ish venner der.

Men altså la meg igjen understreke at dette er mitt eget høyst subjektive inntrykk, og det er kun spekulasjoner fra min side, hvordan det faktisk er aner jeg ikke . Men mange har mange "venner" på vennelista si kan man trygt si tror jeg.
Sist endret av aeon_illuminate; 4. februar 2014 kl. 00:11.
Jeg anbefaler appen "Følgere" til iPhone. Den har en tilleggspakke til 7kr som hele tiden viser hvem som sletter deg..funker som bare juling. Appen kan desverre ikke se hvem som har slettet deg før du kjøpte den tho.
Denne bruker jeg: App "Lost Friends?" for iPhone/iPad

Det er klart man følger med på hvem som sletter deg? Morro å hvite det da!
Nå er mange jeg hvet om i perioder mye eller lite inne på Facbook og da er det vanskelig å skjønne hvem eller om noen har sletta deg. Det er med i gamet. Det viktige er og ikke ta ille opp eller bli sur om noen har sletta deg.