Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1284
Jeg var på vors hos noen venner og vi tok taxien til byen. Tok min siste slurk av ølen før jeg la den i snøen utenfor utestedet. Eieren av utestedet så det og ryddet opp etter meg, jeg beklaget og han gikk rett til vaktene og sa at jeg herved ikke hadde tilgang til utestedet ikveld. Når jeg kom til inngangen ble jeg fortalt at jeg ikke var velkommen for kvelden. Jeg var ikke full, ikke aggresiv og følte jeg hadde ikke gjort noe som brøyt mot reglene til utestedet. Her føler jeg det var kun maktbruk og markere seg selv som var i bildet. Jeg spørte om det var mulig å prate med eieren og beklager, men det var da ikke mulig og ble henvist til de andre utestedene. Men alle vennene mine var på dette stedet, så jeg bestemte meg da like greit å ikke lage noe situasjoner å heller dra hjem.

Men jeg føler at slikt "maktbruk" kan da ikke være lov?
Hvorfor skulle det ikke være lov? Det er da privat, er det ikke?

De har vel lov til å stenge folk ute, så lenge det ikke er basert på rasistiske eller diskriminerende grunnlag.
En advarsel hadde jeg skjønt, jeg beklaget meg. Det var ikke på deres område for å da gjøre det privat.
Utelivsbransjen gjør somregel som de vil, så du har nok ikke mye du skulle sagt
Hehe ja desverre nok jaja, litt frustrasjonen siden det var en hyggelig kveld før jeg dreit meg ut. Livet går videre
Det suger, men slik er livet. Den sterkestes rett, rett og slett.
Hanen må brife med fjærene innimellom vet du - dessverre ble du hakkekyllingen idag - prøv igjen imorgen du
Sist endret av Spenna; 22. desember 2013 kl. 03:03.
Eieren av utestedet kan nekte hvem som helst å få slippe inn, selv uten grunn også med loven på sin side.
Når man utøver privat eiendomsrett kan man nekte hvem som helst adgang, så lenge dette ikke strider mot diskrimineringslovverk, typisk rase, religion, legning, kjønn o.l.