Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1327
I disse valgtider er det umulig å ikke bli foret med drittsnakk fra øst og vest fra alle mulige politikere. Jeg er veldig sikker på hva jeg skal stemme, og har vært det i lang tid. Derfor ser jeg etter en mulighet for å blokkere/sensurere nyheter som omhandler valget,politikere og partier, det blir rett og slett for mye krangling, lovord og smisking som jeg ikke orker.

Jeg husker noen lagde et lignende program for en viss Canadisk popstjerne, det er derfor jeg spør her inne om noen kunne tenkt seg å lage det samme.
En slags utfordring for kreative sjeler med litt tid til overs.
Syns også å huske det ble laget et lignende filter for en viss ABB, men kan huske feil her...

Jeg leser kun:
nrk.no
aftenposten.no
adressa.no

Vet ikke om det har noen innvirkning på programmet som eventuelt skal skrives, har lite peiling på programmering.


Noen interesserte?
Here you go, burde være så enkelt som å legge til de stikkordene du vil blokkere:


Sitat av Turbolego Vis innlegg
Her er kildekoden til ABB blockeren: nso / AbbBlocker

Tror man bare kan legge til beiber-ord i denne linja:

Kode

var commonRegexpMatches = ['breivik', '22(\.|de)?\ juli', '22-juli', '22juli', 'terrorretts(s)?ak', 'knight(s)?\ templar', 'utoya'];
Vis hele sitatet...
Readme fil finner du her:
SPOILER ALERT! Vis spoiler
This is a simple user script for browsers that removes articles about Anders Behring Breivik from the frontpage of norwegian online news papers.
The sites are still not "ABB-free", but there should be minimal exposure to ABB on the supported sites.

Contributors are welcome, the repository for the project is open for editing.

Screenshots:
- Without AbbBlocker: http://i.imgur.com/FSRCKh.jpg?1
- With AbbBlocker: http://i.imgur.com/oqbknh.jpg?1

Currently supported sites:
- vg.no
- aftenposten.no
- bt.no
- tv2.no
- nrk.no

Supported browsers:
- Google Chrome \o/
- Opera
- FireFox (with GreaseMonkey)

Installation for Google Chrome:
- Click and download the following link: https://github.com/nso/AbbBlocker/ra...locker.user.js
- Open the downloaded file (click the file in Google Chrome to open it).
- Accept the Extension installation.
- Done.

Installation for Opera:
- Create a folder on your computer for userscripts.
- Click and download the following link to the folder you created: https://github.com/nso/AbbBlocker/ra...locker.user.js
- Open Opera. Go to 'Tools->Preferences->Advanced->-Content->-Javascript options' and select the folder you created.
- Click "OK" and exit preference window.
- Done.

Installation for Firefox
- Install GreaseMonkey if it's not already installed. Use this link: https://addons.mozilla.org/en-US/fir.../greasemonkey/
- Click and download the following link: https://github.com/nso/AbbBlocker/ra...locker.user.js
- Done.
Sist endret av Dimergon; 13. august 2013 kl. 13:37.
Investor
ZELDUR's Avatar
Trådstarter
Jeg har ganske lite peiling på programmering, men har prøvd å skrive litt i Notepad nå, ser dette ut til å være rett?

Kode

Initvar commonRegexpMatches = ['breivik', '22(\.|de)?\ juli', '22-juli', '22juli', 'terrorretts(s)?ak', 'knight(s)?\ templar', 'utoya', 'stoltenberg', 'solberg', 'jensen', 'valg', 'stortingsvalget', 'stortingsvalg', 'Ap', 'Frp', 'H', 'KrF', 'Sp', 'SV', 'V', 'debatt', 'paneldebatt', 'valgomat', 'stemme', 'stortinget', 'politikk', 'politiker', 'erna', 'jens', 'kristin', 'høyre', 'venstre', 'kristelig folkeparti', 'arbeiderpartiet'];
Edit: Nå som jeg har lagret filen, hvordan åpner jeg den i Chrome, forstå ikke helt det Nso skrev.
Sist endret av ZELDUR; 13. august 2013 kl. 14:01.
Er det virkelig så ille at du ikke engang greier og scrolle forbi valg nyhetene?
Investor
ZELDUR's Avatar
Trådstarter
Sitat av freakimsdal Vis innlegg
Er det virkelig så ille at du ikke engang greier og scrolle forbi valg nyhetene?
Vis hele sitatet...
Jeg vil ha det bort, og her inne finnes det massevis av folk med ferdigheter til å klare det, og som liker å holde på med slikt. Jeg kan også lære noe i samme slengen. Du kan jo også bare scrolle forbi istedenfor å skrive noe som ikke hjelper overhodet.

Slik som jeg har forstått det så skal du bare gå inn på Chrome - Settings - Extensions - og så dra filen og slippe den her. Husk at filen må ha filendelse *.js
Sist endret av Dimergon; 13. august 2013 kl. 14:29.
Investor
ZELDUR's Avatar
Trådstarter
Prøvde å dra den ferdig redigerte filen inn i /extensions på chrome nå.
Fikk feilmeldingen: ''User script must be UTC8 encoded''

Edit: endret til .js nå, da åpnet hele scriptet i et vindu i leseren, virket ikke akkurat ut som noe innstalerte...

åpnet denne siden: ''file:///C:/Users/Zeldur/Downloads/AbbBlocker.js.js''
Sist endret av ZELDUR; 13. august 2013 kl. 14:33.
Ser ut som du må lagre med UTF-8-koding.
Sist endret av Dimergon; 13. august 2013 kl. 14:33.
Investor
ZELDUR's Avatar
Trådstarter
Fortsatt ingen installering, åpner hele koden i et vindu på nettleseren.
Edit: kan det ha noe med at jeg bruker notepad, virker bare som det lagres i .txt...?
Sist endret av ZELDUR; 13. august 2013 kl. 14:39.
Dobbelklikker du bare på filen, eller drar du den inn i vinduet som viser alt av extensions?

Du må dra filen inn i dette vinduet:
Investor
ZELDUR's Avatar
Trådstarter
Jeg drar den inn ja, men jeg så nå at jeg har lagret de som .txt fra notepad etter jeg endret på filen.
Hvordan lagrer jeg den som .js ?
Spesielt program jeg trenger?
Høyreklikker du på filen og trykker egenskaper kan du endre filendelse.

Hvis ikke må du gå på kontrollpanel -> folder options -> klikke på "view" tabben, og fjerne krysset på "Hide extensions for known filetypes". Da kan du endre filtype ved å høyreklikke på filen og gi nytt navn.

edit: du kan forsåvidt også velge dette når du lagrer filen i notepad, ved å velge "alle filer" når du skal lagre, og skrive inn .js som filendelse.
ninjaed by moret.
Sist endret av Dimergon; 13. august 2013 kl. 14:45.
Nei, inget spesielt program.
alternativ 1: Du velger "alle filer" som type når du skal lagre, og så skriver du inn .js på navnet....
alternativ 2: Du velger "javascript" som type når du skal lagre.
Sist endret av moret; 13. august 2013 kl. 14:44.
Bruk tampermonkey heller mye lettere det. Du kan bruke dette scriptet, bare endre de ordene det står om ABB til noe valg relatert.
Investor
ZELDUR's Avatar
Trådstarter
Brukte moret metoden for å lagre til .js
Får fortsatt opp file:///C:/Users/Zeldur/Desktop/AbbBlocker.js i en ny fane når jeg drar filen i /extensions...


feddiriko, det ser interessant ut, sjekker det ut nå!
Sist endret av ZELDUR; 13. august 2013 kl. 14:51.
Merkelig da. Jeg fikk installert det uten problemer. Får håpe du har mer hell med tampermonkey da.