Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 15509
Jeg stiller meg usikker til samtaler fra andre land.

Har et ubesvart anrop fra +447086******

Hvordan kan jeg finne ut hvilket land dette er, og ikke minst hvem som har ringt meg?
Sist endret av waf; 3. november 2010 kl. 19:15.
+44 er Storbritannia. Her er mange opplysningstjenester: http://www.numberway.com/phone-numbers/3/

Edit: 7-tallet etter den internasjonale koden betyr visst mobiltelefon.
Sist endret av trigger; 3. november 2010 kl. 19:18.
+44 er UK.

http://countrycode.org/

Finn en telefonbok fra UK på nettet, og slå opp nummeret.


Trigger slo meg med et minutt
Sist endret av Glenni; 3. november 2010 kl. 19:17.
Scammer
Ser ut som dette er en scammer.
waf
Ocupado...
waf's Avatar
Trådstarter
@Sargasm: takker.

If the given phone or fax number starts with +4470 it is a link number what connects you with anywhere in the world, but not to a real UK supplier !
Vis hele sitatet...
Som en tommelfingerregel: Aldri ring tilbake til ukjente utenlandske nummer. Men å svare på slike samtaler er trygt (Det kan fortsatt være scam, for eksempel "Du har vunnet et Cruise! Gi oss kredittkortnummeret ditt!").
▼ ... over et år senere ... ▼
+14794144100

Noen som kan finne ut hvem dette er?
Sitat av Gromega Vis innlegg
+14794144100

Noen som kan finne ut hvem dette er?
Vis hele sitatet...
Nummeret er mest sannsynlig fra Arkansas i USA

Nærmere bestemt byen Fort Smith, i Sebastian County, og det er en mobiltelefon.
Sist endret av Intet_Inside; 16. mai 2012 kl. 00:50.
Aldri lurt å ringe opp ukjente utenlandsnummer - plutselig er det en betaltjeneste du ringer som legger hundrevis av kroner ekstra på regningen. Svindlerne er gjerne så sleipe at de setter opp automatisk ringing til feks en serie norske telefoner, så lar de den bare ringe 1-2 ganger. Mange blir nysgjerrige og ringer opp igjen - vips i saksa og da blir det stor mobil-regning.

Utenlandsnummer som ubesvart? Sjekk landskode. Noen du kjenner i det aktuelle landet for øyeblikket - om ikke gi helt faen. Er det en du kjenner så ringer de sikkert opp igjen. Er mange som har blitt grundig lurt på slikt.

koster ikke noe om du rekker å ta telefonen.
Sist endret av random67489; 16. mai 2012 kl. 01:25.