Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2110
Hei,

Jeg har foretatt en spørreundersøkelse med 20 spørsmål. Alle spørsmålene har de samme 4 svarene. Type "Ikke fornøyd, lite fornøyd, fornøyd, kjempefornøyd ."

Så ble det gjort "endringer", og etter en stund så vil det bli kjørt en ny spørreundersøkelse, for å se endringene i svarene.

Nå kommer problemet: Resultatet av endringen som ble gjort skal nå framstilles i en presentasjon, i form av før/etter-sammenlikning.
Mest nærliggende er jo å tenke PowerPoint med søylediagram eller kakediagram eller liknende. Men med 20 spørsmål og 4 svaralternativer per spørsmål så blir jo dette helt håpløst å få inn i et og samme diagram?

Må jeg virkelig kjøre 1 diagram per spørsmål, for å se før/etter-virkningene? Det må finnes en bedre måte der ute, bare jeg som har låst meg fast i et spor.

Noen gode tips?
Kan du ikke kjøre 5 spørsmål i hvert diagram og bruke 4 diagrammer? Hvorfor må det være alle eller ett?
Hvis du skal fremstille dette så bruker du et søylediagram. Det beste er nok å lage ett diagram per spm, men de kan gjøres ganske enkle hvis du setter opp svaralternativene i x-aksen og antallet som valgte dem i y-aksen (åpenbart). Det som er cluet her ville være å sette opp søylene for de ulike testene (i samme diagram) ved siden av hverandre i ulike farger over hvert svaralternativ.. Er nok det beste jeg kan komme opp med som ikke involverer å bruke R.

Eller du kan gjøre noe som dette
Sist endret av The Riddler; 28. januar 2016 kl. 22:49.


Fire sånne.

Eller, helst få søylene oppå hverandre da.
Sist endret av mentalmelt; 28. januar 2016 kl. 23:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.