Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 569
Hei,

som tittelen sier, på en kanskje litt utydelig måte, så leter jeg etter noen andre som tilbyr laptoper som kan tilpasses?


Multicom sine PC`er får jo god kritikk fra mange hold og alt det der, men de som kan tilpasses starter på 12.000 og vil ikke la deg degradere prosessor. For min del er i7 prosessor overkill. Og de har ikke andre pc`er i "gaming" segmentet med i5 prosessor. Heller ikke MSI har dette.


Noen som vet om andre merker som tilbyr laptoper som tåler gaming?
I og for seg så trenger det ikke være noe reinspikka gaming-laptop med jalla-lys i tastaturet osv. Men jeg går ut i fra at disse gaming-laptop`ene har noe bedre kjøling og klarer å kjøre litt kraftige operasjoner?

Har jo hatt laptoper før med gode specs, men de har jo ikke tålt spillene mer enn 20 min før de har blitt så varme at jeg ikke har klart å tyne de mer av dårlig samvittighet..



Og til alle de som nevner at "laptop ikke er til gaming" osv, så har jeg en stasjonær også. Men nå må jeg ha ny laptop uansett, så tenkte jeg å kline til med en som tåler litt tyngre grafikk osv..


På forhånd takk!

EDIT:

Forsåvidt, den ultimate laptop for mitt bruk:


CPU: En passende 4. gen. i5
RAM: 8GB
SSD: 128GB
GPU: GTX 860/880M (er sikkert nok for litt enkel CS GO og andre spill?)


Er vel ikke helt på bærtur her?
Sist endret av KarlsenK; 4. november 2014 kl. 17:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hei,

Må du velge en du kan bytte deler på da? Får jo flere slags multicom pc'er til en lavere pris, men som du ikke kan endre innholdet på? :-)

http://www.multicom.no/Gaming-laptop/cat-c/c1000042
Den billigste de har til 7000,- innholder følgende:

Intel® Core™ i5 prosessor
GeForce GTX 860M
8 gb ram
1TB HDD og plass til en ekstra slik at du kan kjøpe en SSD ved siden av.

Riktignok til 400 kr mer så får du i7 prosessor...
Om denne er et bra kjøp eller ei får andre ta seg av. Er ikke inni prisverden.

Lykke til med valget!
Sist endret av Curver; 4. november 2014 kl. 18:53.