Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 838
Hei, jeg vurderer ny pc, jeg hater støy fra vifter og hdd's. Derfor vurderer jeg et Fractal Design Define R2 kabinett, jeg er ganske sikker på at komponentene jeg har valgt passer sammen, men er kabinettet stort nok? Jeg lurer også på om alt jeg trenger for å installere komponentene følger med? (Kabler, kjølepasta, skruer ect...) Også om dere har forslag til eventuelt forbedringer, uten og gå opp i pris så er alle forslag hjertelig velkommen.

Her er handlelisten min: http://www.komplett.no/k/shoplist.as...2-E30EFF23B243

På forhand takk
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Kjølepasta er allerede påført prossesoren, men hvis du vil kan du bytte den med en bedre, synker 3-4 grader da

Kabler og nødvendige skruer pleier også å medfølge, jeg pleier alltid å få en god del til overs av kabler og skruer.

Blir en god og stille pc dette Bare skjermkortet som suer litt når du gamer da,men kan alltids bytte fra stock kjøler til noe bedre.
Kabinettet er stort nok for 5770-kortet.

Men her må du forklare litt hva du har tenkt. Enorm PSU til et oppsett per nå klarer seg i massevis med 500W. Legger også merke til at PHII 955 BE-prosessoren (bedre enn den du har valgt) koster 1175,- på netshop.no.

Men det viktigste til slutt - Hva skal du bruke maskinen til? Beskriv det veldig nøye, kom med et budsjett og du får mye bedre hjelp

Velkommen til forumet!
Jeg var usikker på hvor mye strøm jeg trengte, derfor den enorme PSU'en

Har nå byttet til en billigere Crosair VX 550W PSU og en AMD Phenom II X4 955 BE, sparte noen hundrelapper der

Pc'en skal brukes til mye forskjellig, Photo redigering, 3D rendering, gaming og sammen med en 47" TV når jeg vil se film, busjette er på rundt 8000,-
Og du trenger ikke DVD-drev og HDDs altså?

EDIT: Og vil du ha muligheten til å oppgradere med et skjermkort til i crossfire?
Sist endret av httpwhat; 3. februar 2010 kl. 17:25.
DVD-drev og HDDs har jeg fra før 3 sjermkort i crossfire? Tror ikke jeg har bruk for de. Blir sikkert et par år til jeg oppgraderer, koser meg enda med grafikken fra 9600GT i min gamle pc
Pokker, så ikke at du hadde valgt 2 stk 5770-kort :P My bad! Da er 850(ish)W litt mer fornuftig ja. Men noen grunn til at du vil ha 5770 i crossfire og ikke et enkelt bedre kort?
Vil det gi bedre ytelse? Viss ja, så ja Vilket kort kort vil du anbefale?
"Øko-Terrorist"
Sitat av Straga Vis innlegg
Vil det gi bedre ytelse? Viss ja, så ja Vilket kort kort vil du anbefale?
Vis hele sitatet...
Husker jeg hadde 2x 8600GT kort I SLI en stund, så testa jeg et enkelt 8800GT kort. 8600 korta forsvant fort...
Sist endret av tr80r; 4. februar 2010 kl. 08:44.
Hva er da egentlig vits med Crossfire/SLI? Om det gir så lite ytelse?
Uten at jeg kan si noe for sikkert, er svært lite inne i gaming og derfor ikke kjent med crossfire, så er det vel ikke alle spill som klarer å "utnytte" begge kortene. Det er ihvertfall slik jeg har forstått det... Men du kan få veldig bra ytelse av et crossfire-oppsett dersom det blir brukt riktig!

Ellers er HD 5850 et bra kort til litt under prisen av 2 stk. 5770. Klokker du 5850 kan du få det til å yte som et stock 5870 (har jeg hørt).
Tenkte jeg bare skulle si at jeg har kabinette du har tenkt til og kjøpe og det er GENIALT!
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...2-8654AFDCF8E2

Dette oppsettet er mye bedre enn det du har, koster 100 lappen mer, men yter mye bedre. Kabinettet kan du bytte ut til det du først valgte hvis du vil.
Jeg har bestemt meg for og vente en liten stund til Nvidas nye GF 100 kommer i butikkene, da er de og mer penger i kassa Tusen takk for alle tilbake meldingene
Sitat av Straga Vis innlegg
Jeg har bestemt meg for og vente en liten stund til Nvidas nye GF 100 kommer i butikkene, da er de og mer penger i kassa Tusen takk for alle tilbake meldingene
Vis hele sitatet...
Så litt på den nye GF serien til nVidia, virket ikke så bra som de skal ha det til. Vi får vel vente å se til kortene kommer.
se på denne en tur den er fin, skal ha den selv

http://www.komplett.no/k/shoplist.as...8-2AEF9B0E8D16

ligger på rundt 7000, prisene der er uten moms