Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 613
Har funnet ut at jeg og en venn skal lage potetkanon videoer. Ingenting er spikra men vi har prøvd oss litt fram med oppsett og slikt.

Vi bruker et Casio Exilim EX-F1 kamera til å filme med. I tillegg til et GoPro kamera for nærbilder.

Eneste problemet hittil er å få god nok lyd på Casio kameraet. Når jeg snakker høres det nesten ikke og vindstøy dreper kvaliteten. Det er jo bare interne mic'er.

Fant ut at Kameraet har Mic inngang, og da lysnet det for oss at vi kan plugge inn noe der. Så vi lurer på om kvaliteten holder om vi lager et lite DIY micfeste på kameraet og plugger i en studiomic. Altså en slik som man har ved scena i skuespill og slikt.

Det er det eneste vi har. og penger er det mangel på. snuser på noe Micer fra HK/USA men om billigere virker går vi for det.

takk for all hjelp.
Sist endret av F4celess; 27. juni 2011 kl. 03:15.
Jeg har en Røde Videomic, den er konge og relativt billig. Jeg betalte i overkant av 800.- for den.
Det går bra med alle mic'er så lenge de har egen strømforsyning da kameraer ofte ikke har fantom-mating.
Sitat av Turbokalven Vis innlegg
Jeg har en Røde Videomic, den er konge og relativt billig. Jeg betalte i overkant av 800.- for den.
Det går bra med alle mic'er så lenge de har egen strømforsyning da kameraer ofte ikke har fantom-mating.
Vis hele sitatet...
Jeg vet at kamerautstyr er dyrt, men jeg betaler ikke 800.- for slikt enda.

men takk for hjelpen. skal se på mulighetene.

Hvordan vil det funke med en kondensatormikrofon? ser at mange av de skikkelige micene er av den typen.
Det vil funke bra hvis du har strømforsyning, da kondensatormikrofoner trenger strøm for å fungere. VideoMic er en kondensatormikrofon. Hvordan du skal fikse strømforsyning billig er jeg ikke helt sikker på, men det burde da være mulig å fikse noe DIY. Hvis ikke er du nødt til å bruke en opptaker, miksebord e.l. Hvis du ikke har det, og ikke vil mekke selv, blir det jo fort like dyrt som en mikrofon med strømforsyning igjen. Du kan lese litt om strøm og mikrofoner her.
Hurra, en av micene broren min hadde funka perfekt. var hvertfall ikke scenemic. var ingen på/av knapp på den. ellers vet jeg lite om den. og rekkevidden var begrenset. har hvertfall mulighet til å kommentere skikkelig nå.

problemet er løst