Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1502
Hei, vet ikke om dette kvalifiseres til skryteplassen, men av en eller annen grunn ble jeg sykt fornøyd med resultatet av denne låta. Clicky

Jeg er relativt meget fersk i "remix/sample" gamet, så ris og ros (mest ris) mottas med åpne armer.

Kan virke som at dette var laget fort, men har faktisk brukt 2-3 dager på å få det "perfekt" etter mine ører. Fant stems fra Miike Snow sin Genghis Khan, en sang som har en spesiell plass i mitt hjerte. Hvorfor, spør du? melodien, vokalen, trommene etc er bare helt fantastisk i mine ører. Sikkert ikke alle sin kopp med te, men hvis du liker den, si gjerne i fra
Digget det! Har dessverre ikke noe å komme med rent teknisk, men ville bare si at jeg syntes det var dritfett! Stå på videre.
Slapp lefse
boiled taco's Avatar
Trådstarter
tusen hjertelig, det var hyggelig å høre
Sist endret av boiled taco; 17. oktober 2017 kl. 09:35.
Jeg kan lage tittel?
Takub's Avatar
Husker ikke helt hva fagbegrepet er. Hva kaller du det når man senker volumet på de andre lydsporene hver gang kicken inntreffer?
I alle fall - det var litt i overkant her. Jeg opplever det på grensen til fysisk ubehagelig, spesielt med tanke på hvor ofte og regelmessig (eller ikke) det skjer.
Sitat av Takub Vis innlegg
Husker ikke helt hva fagbegrepet er. Hva kaller du det når man senker volumet på de andre lydsporene hver gang kicken inntreffer?
I alle fall - det var litt i overkant her. Jeg opplever det på grensen til fysisk ubehagelig, spesielt med tanke på hvor ofte og regelmessig (eller ikke) det skjer.
Vis hele sitatet...
er enig med takub her, ble litt mye, ikke fjern den helt men prøv deg frem med å senke den.
men ellers chillern sang
Slapp lefse
boiled taco's Avatar
Trådstarter
takk for innspill! jeg har faktisk ikke senket volumet når kicken treffer, det skjedde bare automatisk, noe jeg selv la merke til etterhvert, som irriterer meg ganske mye..
Sitat av Takub Vis innlegg
Husker ikke helt hva fagbegrepet er. Hva kaller du det når man senker volumet på de andre lydsporene hver gang kicken inntreffer?
I alle fall - det var litt i overkant her. Jeg opplever det på grensen til fysisk ubehagelig, spesielt med tanke på hvor ofte og regelmessig (eller ikke) det skjer.
Vis hele sitatet...
Sidechaining er det du tenker på. Til TS: Prøv sidechain via Fruity Limiter, Fruity Peak Controller, eller automering av volum. Fin teknikk å kunne. Selv bruker jeg sidechain for limiter om jeg vil dempe volum og peak kontroller lenket til en parametric eq for å kunne dempe kun de frekvensene som kræsjer.