Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1042
Hei, freaks!

Etter julen tenkte jeg på å kjøpe en gaming pc til 5000 kr.
Spørsmålet mitt er da om det går an å kjøpe en gaming pc, som takler spill i ultra og 1920 x 1080 for 5000 kr.

Kunne dere evt. laget en liste med komponenter til 5000 kr?

Takker for all hjelp!
Har du noen som helst komponenter fra før? Kabinett, psu, harddisk etc? Eller må du ha alt nytt?
Trådstarter
35 3
Sitat av danielsk Vis innlegg
Har du noen som helst komponenter fra før? Kabinett, psu, harddisk etc? Eller må du ha alt nytt?
Vis hele sitatet...
Har ingenting fra før av, bortsett fra skjerm, tastatur og mus.
Skjermkabel, satakabel, strømkabel osv, har jeg også.
Her har du et oppsett som duger til det meste 1080p. CPUen er vel den svakeste av komponentene, så hvis du har mulighet til å bruke en 5-600 kr ekstra så du får råd til en i5 er du mer framtidssikret. Det sagt, så er det ikke snakk om mer en 5-6 fps i de fleste spill som er forskjellen. Unntaket er veldig cpu intensive spill som metro last light. Avhenger litt på hva du spiller.

https://www.netonnet.no/Customer/SharedList/30486
Sist endret av danielsk; 6. oktober 2014 kl. 16:28.
http://www.prisjakt.no/list.php?l=118696&view=c

Litt svak prosessor men jeg synes at den passer fint til prisen. Du kunne vel også valgt en i3 (f.eks. G3258) og passende hovedkort. Hadde du kunne brukt litt til hadde det nok vært bra med en prosessorkjøler.
Hva er poenget med GTX 970 til 2500kr når han kommer til å bli heftig bottlenecka av den CPUen? G3258 er forresten ikke en i3, men en pentium prosessor, og den krever ganske heftig OC for å komme opp i tilsvarende performance som en i3. Skal man overclocke trenger man et z97 hk, som fort utgjør prisforskjellen fra G3258 opp til i3.

Spør du meg er det bortkasta å gå for 970 uten minst en i5, for det kommer til å bli cpu bottleneck. Da er det bedre å gå for rimeligere GPU og bedre CPU for å få et balansert build.
Sist endret av danielsk; 6. oktober 2014 kl. 21:22.