Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1885
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei,

så litt gjennom Google og fant ikke svaret jeg er ute etter. La oss si at jeg får dårlige karakterer på fagskolen/høyskolen, men jeg klarer alikavel å bestå alle fagene og få en bachelor grad.

Når man søker jobb vil de se på de individuelle karakterene jeg har fått på skolen eller vil de bare se at jeg har fått en bachelor grad og har bestått?

Dette spørs vel på ulike stillinger/jobber? Eller er det vanlig å vise alle karakterer man har fått på skolen, vil de da miste interessen med en gang hvis de ser at jeg ikke akkurat har vært den beste eleven?

Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Dei ser ingenting. Du leverer vitnemål. Der står karakterer. Dei kan be utdanningsinstitusjonen bekrefte at dei har rette karakterer, men dei får ikkje utlevert noko frå utdanningsinstitusjonen direkte.
All the way up
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei,

så litt gjennom Google og fant ikke svaret jeg er ute etter. La oss si at jeg får dårlige karakterer på fagskolen/høyskolen, men jeg klarer alikavel å bestå alle fagene og få en bachelor grad.

Når man søker jobb vil de se på de individuelle karakterene jeg har fått på skolen eller vil de bare se at jeg har fått en bachelor grad og har bestått?

Dette spørs vel på ulike stillinger/jobber? Eller er det vanlig å vise alle karakterer man har fått på skolen, vil de da miste interessen med en gang hvis de ser at jeg ikke akkurat har vært den beste eleven?

Vis hele sitatet...
Om du ikke har noen relevant arbeidserfaring og eller fagbrev stiller du svakere enn en med A og B vitnemål.
Sist endret av semis; 28. januar 2018 kl. 20:42.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Eller er det vanlig å vise alle karakterer man har fått på skolen, vil de da miste interessen med en gang hvis de ser at jeg ikke akkurat har vært den beste eleven?
Vis hele sitatet...
Det kommer jo helt an på hvilken jobb du søker og hvilket firma det er.
Noen bryr seg masse om karakterer, noen bryr seg mindre.
Det jeg har fått høre så leses det kronologisk bakover med prioritet på bachelor. Deretter vil de siste fagene du tok kunne være interessant. Hvis du ikke har hatt jevne karakterer i studiet ser det mye bedre å gå ut med gode karakterer. Da har du hatt en positiv utvikling.
Veldig mange trenger ikke å vise karakterer til arbeidsgiver i det hele tatt. Dette kommer helt an på hvilken jobb det dreier seg om.

Hvis jeg er arbeidsgiver og skal ansette noen i f.eks. en selgerrolle som kan være selskapets ansikt utad, så er det mye viktigere at de har karisma enn A i matte og exphil.

Men i stillinger hvor videre læring baserer seg på at du kan skolefagene vil karakterer være viktigere. Jeg har selv blitt spurt om å sende karakterkort til arbeidsgiver og da er det selvsagt ikke bare bachelorkarakteren h*n er ute etter.
Sist endret av Pope; 29. januar 2018 kl. 10:18.