Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 9995
Har tenkt litt på når kan man si at man har narkogjeld? 5000? 10 000? Jeg for min del kjenner flere som glemmer at folk skylder dem penger så lenge det ikke begynner å bli snakk om noen tusen.Er en gjeld på foreksempel 1200 nok til å kunne frykte for liv og helse? Er jo mange gategutter som skal markere seg og tar i bruk drøye metoder for småbeløp men føler det er mer for å markere seg en at man bryr seg om selve beløpet,varierer det fra by til by? Mitt inntrykk er at man har andre regler I Kristiansand en man har i Bergen foreksempel,Kristiansand oppfattet jeg som en snakke by,var helt andre koder andre plasser jeg har vært. Vært gøy å høre "reglene" til den byen folk her inne bor i.
Sist endret av Bjørneboe; 13. februar 2017 kl. 01:25.
Geezus christ. Dette har jo ikke noe universelt regelverk eller normer. Det spørs jo kun på hvor godt personen du skylder penger liker deg eller ikke. Hvor mye du skylder. Og skylder du noen 1 krone for narkotika er det narkogjeld det også. Gjeld er gjeld. Er det narkotikagjeld er det gjeld selv om det er 1 krone også.

Dette er det umulig å gi noe svar på. Er du 17år og skylder en normal dealer du kjenner 1200kr så betaler han ikke en dude 5000kr for å slå inn døra og drepe katta di. Er annerledes om du skylder 250,000kr, tyster og dealeren er helt klin bananas

Når du kan frykte for liv og helse kommer helt an på personen du skylder penger. Enkelt og greit.

De færreste mennesker risikerer å bli bura inne for å statuere et eksempel over 1200kr
Sist endret av seroto9n; 13. februar 2017 kl. 01:30.
Sitat av Saint Gut Free Vis innlegg
Har tenkt litt på når kan man si at man har narkogjeld? 5000? 10 000? Jeg for min del kjenner flere som glemmer at folk skylder dem penger så lenge det ikke begynner å bli snakk om noen tusen.Er en gjeld på foreksempel 1200 nok til å kunne frykte for liv og helse? Er jo mange gategutter som skal markere seg og tar i bruk drøye metoder for småbeløp men føler det er mer for å markere seg en at man bryr seg om selve beløpet,varierer det fra by til by? Mitt inntrykk er at man har andre regler I Kristiansand en man har i Bergen foreksempel,Kristiansand oppfattet jeg som en snakke by,var helt andre koder andre plasser jeg har vært. Vært gøy å høre "reglene" til den byen folk her inne bor i.
Vis hele sitatet...
Kan trøste deg med at de fleste i den bransjen har 1 mål for øyet og det er å tjene mest. De tjener ikke på å bli fengsla i noen år og act'en de viser (for nogenlunde proffer) er bare for å skremme til rask betaling.

I mine debutantår var det en big time "i moderat målestokk" som trua med å klippa av finga mine for 300 spenn. Hadde penga. Betaler alltid for meg men han fikk vente en stund.

Er det idioter så er det utilregnelig men proffer vil bare løse saken fort stort sett.

Får du lån i banken på en så liten sum anbefaler jeg det
I mine yngre dager (15-17), husker jeg at flere som hadde narkogjeld i 400-kroners-klassen på mystisk vis fikk "innbrudd". Alt av stæsj, tv'er, pc'er, spillkonsoller forsvant samtidig som narkogjelda ble nedbetalt. Var små summer som maks 1000,-.

Hadde dog en kompis i psykose som henta inn gjeld for 200,-. Brukte brødkniv for å true å greier Så varierer vel fra gjeng til gjeng.

Pay up alle sammen med gjeld, ikke kult å krite for så ikke betale tilbake.
Gjelde er gjeld, narkogjeld er narkogjeld. Uansett mengde.

Er jo ingen regler som gjelder, og ingen oversikt da det som nevnt varierer helt på personen, og miljøet.
Vil anta om du scamma din weed-dealende kompis for 2000kr hadde han blitt sur, kuttet deg ut, og gått videre med livet.
Om du scamma speed-dealern i Brugata for 2000kr tror jeg det er greit å unngå kontakt med den personen, og aldri møte de på gaten.

Har selv kompiser som har blitt slått ned på gata for 5000kr. Og blitt oppsøkt med balltre for beløp som fremdeles er under 10 000kr. Endte med knekt arm og noen ribbein hvis jeg husker rett.

Men nei, hadde ikke fryktet for helsen og å bli overfalt på gata på dagen for 1200kr
17-18 årsalderen var det en kompis som hadde ordna seg ett gram for en hundrings, som var normal pris på den tiden. En time seinere ble han ringt opp av selgeren - hvor det ble stilt krav om 100kr til, fordi han hadde visst "fått for mye".

Det var visstnok en gjeng afghanere som satt klare til en 2 timers kjøretur for å få krevd inn de 100 kronene. Duden som solgte var en fengselsfugl som var virkelig junkie... siden vi ikke var inn i miljøet eller visste "normen" rundt dette fikk han de hundre kronene.

Ser jo at det var tomme trusler nå. Men vet aldri med de som er såpass inne i et kriminelt miljø at de alltid vil være det.
Speedfreaks er troende til hva som helst for 1200 kroner.
Også gjør stoffet dem i overkant sadistiske, type voldtekt med kosteskaft eller sette skudd med diverse dritt inn i kroppen din.
Også er dem våkne dag og natt så man får aldri fred.
gjeld er gjeld ja, men som sakt kommer helt ann på personen det er snakk om, om du vet eller kjenner personen , eller om fyren er ustabil ellr psykotisk, må også huske på at det kan komme en situasjon der personen vet at han har de pengene tilgode og tar seg ikke nært av det akuratt da, men plutseli en annen dag så er det noen som skviser han for penger å han må få tak i pengene for å betale andre. er like greit og betale og få det ut av verden. har vært i mange byer og forskjellige miljøer stemmer at det varierer, vært borti mange sinnsykt råtne miljøer der folk gjør det drøyeste for det minste. plus hvorfor sette seg i gjeld i 20k klassen når du vet at i det sekunde eier dem deg. og det med folk som skal markere seg er bare gruppe mentalitet vise andre hvem som er sjef. må ikke gi etter til sånne folk, for da fucker dem deg i fremtiden å vet du gir etter, for min del høres dette ut som noen dritunger som går i gjeng på 5 for og ta 1
Kjenner han nogelunde men har aldri kritet eller handlet av han før så vet ikke åssen han er i forhold til det.Men får inn kroner på fræddan så things er all good !
Sist endret av Bjørneboe; 13. februar 2017 kl. 22:58.
for og si det slik så kommer det helt ann på økonomien til dealeren din, jeg solgte aas da jeg gikk på vg1 (16-17 år) og finansierte og basserte mitt eget forbruk av aas på inntektene på salg til andre og selvfølgelig hendte det at folk ikke kunne gjøre opp for seg og dette var kanskje beløp ned i 500 kr klassen som fikk meg til og flippe helt og banke vedkommende, (jeg var 67 kg tung og dro 190 i markløft når jeg var på kur) går dealeren din på speed eller boler så betal i tide da psyken dems kan være helt ødelagt, jeg sliter med voldsomme sinnebølger den dag i dag og dette er antagelig noe jeg kommer til og ha resten av livet
Sist endret av freebird; 14. februar 2017 kl. 00:29.
Sitat av freebird Vis innlegg
for og si det slik så kommer det helt ann på økonomien til dealeren din, jeg solgte aas da jeg gikk på vg1 (16-17 år) og finansierte og basserte mitt eget forbruk av aas på inntektene på salg til andre og selvfølgelig hendte det at folk ikke kunne gjøre opp for seg og dette var kanskje beløp ned i 500 kr klassen som fikk meg til og flippe helt og banke vedkommende, (jeg var 67 kg tung og dro 190 i markløft når jeg var på kur) går dealeren din på speed eller boler så betal i tide da psyken dems kan være helt ødelagt, jeg sliter med voldsomme sinnebølger den dag i dag og dette er antagelig noe jeg kommer til og ha resten av livet
Vis hele sitatet...
Nei det kommer ikke an på økonomien til dealern din, er bare syke eller skada folk som holder på sånn som du gjorde. Fatter ikke hva slags folk som risikerer år i fengsel for småpenger, hjernen kan ikke være større enn en ert. Ett slag, hodet i asfalten, bang så er du fucked, du har drept noen for 500 ,- Yay RESPEKT!
dette virker det ikke som du har peiling på, kall meg syk og skada, helt iorden men husk at du sitter og fyrer løs med personangrep mot meg bassert på noe jeg gjorde for 6-7 år siden og som jeg sier jeg sliter med følgene av den dag i dag og det fremstiller ikke hjernen din som så veldig mye større en en ert det heller :P fei heller for din egen dør, er vell en grunn til at du loker her inne selv
Anonym bruker
"Digital Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvorfor begynte du med stoff i det hele tatt? Da hadde du sluppet dette. Det er jo nettopp dette som er så farlig da du må begynne å stjele penger.
Dealere som skal gå til angrep på deg, true deg eller stjele ting fra deg for lave summer er useriøse duster du heller bør holde deg unna.
Selvfølgelig så vil jo alle dealere ha pengene sine, en dealer har gjerne andre folk han skal gi penger til som vanligvis sitter hakket høyrere opp og som er hakket farligere en hva din dealer er.

Jeg for min del er glad jeg har en dealer som ikke finnes voldelig, aldri sett han sur på 6 år.
Null stress om jeg ikke får betalt akkurat der og da og tar det litt lenger tid så er det bare å sende en mld
Sitat av freebird Vis innlegg
dette virker det ikke som du har peiling på, kall meg syk og skada, helt iorden men husk at du sitter og fyrer løs med personangrep mot meg bassert på noe jeg gjorde for 6-7 år siden og som jeg sier jeg sliter med følgene av den dag i dag og det fremstiller ikke hjernen din som så veldig mye større en en ert det heller :P fei heller for din egen dør, er vell en grunn til at du loker her inne selv
Vis hele sitatet...
Haha jeg har definitivt gjort myyyyye rart i mitt liv ja, tror enda ikke foreldelsen er gått ut på noe som har med noe om kjøp og salg og gjøre, så bretter nok ikke ut historien her, selv om dette er 10 isj år siden, jeg gambler ihvertfall ikke på det.
Jeg bare holder meg til det at nye historier er ikke skapt, så den tid er forbi.

Men jeg mener det fremdeles, det er bare syke eller skada folk som denger andre for småpenger, skada i øyeblikket teller jo også selvfølgelig og er no offense, det kan være en veldig god forklaring på ting.
Har selv hatt en kar som skulle slå meg med en tung sykkel foran meg, litt sånn semi psykose, er flaks han ikke skulle løfte bilen sin, hadde vel vært min feil om han hadde fått vondt i ryggen, LOL.
Har du kritet i kilos klassen så er det dumt å krite videre.
Sist endret av SinHazzard; 14. februar 2017 kl. 23:36. Grunn: Formatering
Men jeg mener det fremdeles, det er bare syke eller skada folk som denger andre for småpenger, skada i øyeblikket teller jo også selvfølgelig og er no offense, det kan være en veldig god forklaring på ting.
Har selv hatt en kar som skulle slå meg med en tung sykkel foran meg, litt sånn semi psykose, er flaks han ikke skulle løfte bilen sin, hadde vel vært min feil om han hadde fått vondt i ryggen, LOL.
Har du kritet i kilos klassen så er det dumt å krite videre.[/quote]

er helt enig med deg at det er rimelig sløkkt og denge noen for slike beløp men hele poenget mitt er at man bør betale i tide da man kan risikere at dealeren din er skada/syk i hodet
I 10 år ruste jeg meg sporadisk på hasj, piller, speed, cola, ecstasy pluss pluss. Måtte ofte krite, men oppga alltid den datoen jeg faktisk fikk penger og kunne betale for meg. Brukte aldri den velkjente frasen: "jeg får penger på mandag". Dermed kunne jeg gå med senkesett skuldre, og ærlighet førte til gode priser og kvalitetsvarer. Så visst man ikke sklir helt ut så kan man slippe unna mye problemer og oppleve at det finnes faktisk en del kule dealere i ett vanligvis kynisk miljø
Hvis du holder på i stor skala, og en useriøs type skylder deg penger, så kan du fort føle deg pressa til å ty til vold for å ikke fremstå som en veik type. Vet du ikke det her, så har du rett og slett ikke holdt på i stor skala(med krit).

Det handler ikke om at du er skada i huet, det handler mer om det valget du tar når du starter å deale med krit. Det er en bransje uten ordensinstans, når man da skal få igjen penger fra noen du VET tar deg useriøst og ikke prioriterer å betale tilbake, så kan fort vold og trusler føles som eneste mulig utvei, uansett hvor lite man liker det.
Sitat av subscribe Vis innlegg
Hvis du holder på i stor skala, og en useriøs type skylder deg penger, så kan du fort føle deg pressa til å ty til vold for å ikke fremstå som en veik type. Vet du ikke det her, så har du rett og slett ikke holdt på i stor skala(med krit).

Det handler ikke om at du er skada i huet, det handler mer om det valget du tar når du starter å deale med krit. Det er en bransje uten ordensinstans, når man da skal få igjen penger fra noen du VET tar deg useriøst og ikke prioriterer å betale tilbake, så kan fort vold og trusler føles som eneste mulig utvei, uansett hvor lite man liker det.
Vis hele sitatet...
Det her eskalerer, snakker om småpenger jeg, plutselig har vi en fuckings liga hvor alle har kritet mengder og du tar nærmest ett bevist valg på å skyte en i kneet for å kunne leve på respekten etter du kommer ut av fengsel.

Meeeeen spin-off!
Nei har aldri dengt noen, nei har aldri kritet menger, nei ville aldri kritet bort til noen som jeg vet jeg må denge for å få betalt, har en ikke råd til å tape det, ikke krit bort.
Pay up front så er alt dette løst, vær ærlig om det blir tull så er ihvertfall alt løst. Vet du at du blir dengt om noe gå galt, finn noen andre og krit 5'eren av.

OG du denger uansett ikke folk for småpenger, du driter i dem, hva faen for slags søppelmiljø er dette da!? Ikke kom og belær meg som om jeg er en liten fitte bare fordi jeg påstår at det går an å være redelig. Har nå faenmeg 15 år med ymse greier, men jeg liker ikke vold og jeg klarer å tenke, i tillegg lyver jeg ikke.

Hvis du driver i stor skala og ikke kan tape 500,- , poor you/them altså, er jo ingen andre kunder å ta av. Det er ikke svakhet å kunne tilgi, det er faktisk styrke.
Jeg har verken sagt eller antydet noe som å "skyte noen kneet, for å leve på respekt etter du kommer ut av fengsel". Det jeg sier er at enkelte mennesker(du finner mange av dem i rusmiljøer) som er villig til å snyte deg over en lav sko. Hvis du blir oppfattet som en som gir faen i utestående penger, så vil du tiltrekke deg flere av disse menneskene og situasjonene. Det handler om at man ikke vil fremstå som en som man kan fucke over uten konsekvenser.

Å selge narkotika er et sjansespill i seg selv, man vil gjerne krite bort for å tjene mer penger. Det er penger hele greia handler om, skjønner du virkelig ikke det? Hvis du lar småsummer passere hver eneste gang, blir det dessuten mye penger til slutt. Det med tilgivelse og det der er en fin tanke, men det egner seg dessverre jævlig dårlig hvis du skal selge narkotika. Sier ikke at du skal klikke mongo, og sparke ned døra til folk for småsummer, man må også vurdere risikoen for at politiet kan bli involvert, noe som er det siste man vil.

Du kan alltid tape 500 kroner, men hvor mange ganger du tillater deg og gjøre det blir etter hvert avgjørende for hvor mye du tjener.
Sitat av subscribe Vis innlegg
Jeg har verken sagt eller antydet noe som å "skyte noen kneet, for å leve på respekt etter du kommer ut av fengsel". Det jeg sier er at enkelte mennesker(du finner mange av dem i rusmiljøer) som er villig til å snyte deg over en lav sko. Hvis du blir oppfattet som en som gir faen i utestående penger, så vil du tiltrekke deg flere av disse menneskene og situasjonene. Det handler om at man ikke vil fremstå som en som man kan fucke over uten konsekvenser.

Å selge narkotika er et sjansespill i seg selv, man vil gjerne krite bort for å tjene mer penger. Det er penger hele greia handler om, skjønner du virkelig ikke det? Hvis du lar småsummer passere hver eneste gang, blir det dessuten mye penger til slutt. Det med tilgivelse og det der er en fin tanke, men det egner seg dessverre jævlig dårlig hvis du skal selge narkotika. Sier ikke at du skal klikke mongo, og sparke ned døra til folk for småsummer, man må også vurdere risikoen for at politiet kan bli involvert, noe som er det siste man vil.

Du kan alltid tape 500 kroner, men hvor mange ganger du tillater deg og gjøre det blir etter hvert avgjørende for hvor mye du tjener.
Vis hele sitatet...
Nei jeg skjønner ikke det, ville aldri har vurdert å satt meg i en sånn situasjon der jaget etter penger var alt. Det ender alltid dårlig.

Dessuten så velger en sitt klientell, ugresset blir luket ut og igjen sitter de de kan stole på, langsiktig investering hvis en ikke blir for grisk.
Vold er lavmål, sorry, vil aldri uansett hva forandre mening på dette.
Pay up or get fucked up. Er vel ikke noe att diskutera?
Hva skjer hvis du ikke betaler en regning, selv om den bare er på 200.-?
Du får enda enn med höyre belöpp.

I kriminelle kretser finnes det förvisso bot, og, men våldskapital er det som ser til att folk betaler.
Hvis alle får höre att du er en sånn type som blir fucked over og later det skje, well, da kommer du bli fucked over enda mer.

Hörte nylig om en som mista en last med div. benso for sånn 30.000... ett par hull i skallen og ett ansikte moren hans ikkje hade kjent igen, ett par brutna revbein og en arm brekkt i 90 grader..

BETALE ELLER STYR UNNA.
Ellers skal man ikkje bitcha når dörren sparkes inn...
Og hvilke muligheter fikk denne personen til å gjøre opp for seg?
Han prövde å baila. De fant han.

Point is- 300 eller 30.000 - folk kommer fucka deg over du om later dem.

Hvis jeg hade pusha og noen skippa fra betaling, om så 500.-, så hade jeg gjort ett hjembesök.
Sist endret av travaxa; 17. februar 2017 kl. 21:18.
Står jo hellre i gjeld till Storebror enn noe dope-slinger.
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Prøver vel som regel å vise skjønn, hvis mulig.

Undergrunnen har sine egne måter å rydde opp på.

Regning er regning, bot er bot. Slik er det for alle.
Sitat av travaxa Vis innlegg
Han prövde å baila. De fant han.

Point is- 300 eller 30.000 - folk kommer fucka deg over du om later dem.

Hvis jeg hade pusha og noen skippa fra betaling, om så 500.-, så hade jeg gjort ett hjembesök.
Vis hele sitatet...
Dumt å baile der ja... Er en del penger, og ting havner alltid ut av kontroll, straffen står sjeldent til forbrytelsen.
Problemet med miljøet er jo ofte at en blir redd fordi en vet at kravene som oftest er urimelige, tanker som "får jeg mulighet til å ordne opp i rimelig tid" surrer i ett hode som kanskje allerede er fucked pga rus. Er rimelig mange paranoide freaks her også, som nesten får panic etter å ha røyka seg en tjall.

Dessuten, psykologien i dette er enkel, mennesker vil rømme, det er naturlig.

Jeg er prinsipielt enig med at en skal betale for seg, jeg liker å betale selv, det er det som er riktig.
Men tenk, den samme prinsippfaste jævelen av en langer kan jo like gjerne være den som blander ut shitten for å tjene mer penger, er det liksom noe bedre? Å selge bøff?

Jeg har en tanke om at en ikke skal sette folk i en situasjon som en vet de ikke vil mestre.
Dvs. ikke lån bort for mye til de som ikke har noe, narkomane vil ikke klare å styre seg, trangen etter dop er for sterk.
Er jo en grunn til at de fleste alkiser nedprioriterer familien og velger flaska.
Jeg har en far som gjorde det samme, drittfull hver dag både før og etter, strøk med noen år etterpå da.
Men poenget er valid, vitende om at alt vil ryke så fortsetter en å ødelegge for seg selv, det er ingen logikk igjen.

Er du villig til å sitte i fengsel for å ha lemlestet noen som samfunnet kaller søppel?
Hvis ja så er ikke det ett veldig logisk valg.

Men sånn seriøst, finn annet klientell enn junkier som ikke har penger, er massevis av straighte folk å deale med, da slipper en å sitte i fengsel senere.
Er mange dealere som egentlig ikke bryr seg så mye om å lage konsekvenser for andre som skylder penger. Men det betyr overhode ikke at du ikke skal dra noen som helst under en kam. Spesielt i storbyenene, der folk går litt mer drastisk til verks for å få pengene sine.

Kom nettop på en som hadde nesten 20k i gjeld til en dealer, men ble jo ingenting ut av det, han fikk en sint telefon og mange trusler, men har jo ikke skjedd noe som helst med han og han har ikke betalt tilbake en krone. Uansett blir man fort misslikt i det her gamet om man holder på sann..