Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1047
Hei Freaks!

Jeg har tenkt til å kjøpe meg en bærbar spill pc for 4000,- kroner, og har funnet en som jeg tror er ganske bra.

http://www.netonnet.no/art/data/lapt...h/205961.3003/

Hva tror dere? Er den bra?

Takker for alle svar!
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Du får ikke mye bærbar spill pc til 4K. Hadde da heller kjøpt fra finn.
Trådstarter
35 3
Sitat av HanDuck Vis innlegg
Du får ikke mye bærbar spill pc til 4K. Hadde da heller kjøpt fra finn.
Vis hele sitatet...
Det er ikke mange på Finn for 4000 kroner, og de som er har nesten ingen garanti. Spørsmålet mitt var om forslaget mitt var bra eller ikke
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Mulig det bare er jeg som har vært uheldig, men jeg har kjøpt et par maskiner til ca. det dobbelte og fortsatt bare fått crap. Kalte seg "gaming-PC", men var sheit som holdt 50-60 grader idle og fortsatt ikke taklet noe mer gaming enn kabal.

Tenk deg om minst tre ganger om det virkelig er bærbar du trenger.
"Bærbar" og "spill-pc" er to begrep som stort sett ikke går hånd i hånd.

Og spesielt ikke hvis prisen er 4k..

Det er sikkert en hel grei bærbar, og den kommer sikkert til å føles rask og grei de første gangene til du har installert litt crap på den. Men noe spill-pc er det ikke, den kan sikkert spilles på med lave load-times og dårlig fps med low/medium-settings i de fleste spill, og etterhvert som det kommer nye spill, kommer den ikke til å henge med...

Jeg vil aldri anbefale bærbar til spilling, om du trenger bærbar av andre høyere prioriterte grunner så go for it... hvis ikke, bygg en stasjonær.
Sist endret av Astaroth; 12. oktober 2014 kl. 13:49.
Du får knapt nok en stasjonær gaming PC for 4000. Tror neppe du får en brukbar gaming laptop for samme prisen da..

Sitat av robhol Vis innlegg
Mulig det bare er jeg som har vært uheldig, men jeg har kjøpt et par maskiner til ca. det dobbelte og fortsatt bare fått crap. Kalte seg "gaming-PC", men var sheit som holdt 50-60 grader idle og fortsatt ikke taklet noe mer gaming enn kabal.
Vis hele sitatet...
Hvor mange ganger har vi sett innlegg på freak som sier noe ala "Legg ut på finn, skriv at det er supermegadritbra gaming pc og lur en 15-åring til å kjøpe den for konfpengene sine..."Høres nesten ut som du har gått i den fella.
For å finne noe som helst brukbart for 4000, må du nesten gå på finn. Her er en test på skjermkortet i den laptoppen du linket. http://www.notebookcheck.net/AMD-Rad...M.87211.0.html Den klarer feks. ikke Call of Duty Ghosts på lavest grafikk med brukbar FPS engang.


http://www.finn.no/finn/torget/annon...archQuery=750m er ganske grei for prisen, men den har fått en del dårlige omtaler om å bli veldig varm.
Sist endret av Loffenius; 12. oktober 2014 kl. 15:03.