Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 922
Jeg er helt stuck mellom google nexus 5 og lg g2, men en av de skal være bestilt innen imorgen uansett. Begge har fordeler og ulemper som gjør at jeg er helt 50/50 mellom de og trenger flere meninger om fordeler og ulemper.
Jeg lurere på hva dere andre ville valgt og hvorfor dere ville valgt den telefonen.
Takk for svar.
Jeg vet ikke så mye om LG G2, men det jeg kan om Nexus 5:

1. Holdes alltid oppdatert etter siste Android (den får snart Android L). Den er fortsatt like god idag som da den kom, kanskje enda bedre.
2. Dårlig batteri, du kan slite å holde den hele dagen.
3. Ingen SD slot, så du burde kjøpe 32GB om du har mange sanger/filmer.
4. Dette er subjektivt, men jeg synes den er dritfin.
5. Pure Android.
6. Ikke så supre høyttalere, og de er plassert bak.

Hvis du klarer å holde deg så kommer Nexus 6 snart og da får du Nexus 5 enda billigere, eller så kan du kjøpe Nexus 6.

Nexus 5 er egentlig ment som en developer telefon, det er derfor den er så billig, har pure Android og "det siste" innen specs.
Sist endret av Xernox; 4. oktober 2014 kl. 17:04.
Har nettop vært i den situasjonen og gikk for LG G2 batteritiden og kamera er bedre .. Så var den billig også. Jeg er superfornøyd med G2 !
Jeg har ingen erfaring med Nexus sine telefoner og kan ikke si noe om hvilken av de som er best, men har hatt LG G2 siden april og synes det er en alle tiders telefon. Hadde LGs optimus 2x også som var skikkelig dårlig og virket mer som en betamodell av en telefon og var dermed veldig skeptisk til å kjøpe en ny telefon fra LG, men G2 fikk mange anbefalinger og var relativt billig, og jeg angrer ikke et sekund på valget.

LG bruker sitt eget overlay på OSet som fungerer flytende og gir noe ekstra funksjonalitet i forhold til Nexus som kjører clean Android. Knappeplasseringen bakpå fungerer veldig bra for min del, den har utnyttet plassen bra til stor skjerm, har nyeste Android-versjon og grei lydutgang. Et minus er at det ikke er mulig å sette inn eksternt minnekort, men det er vel ikke mulig i Nexus 5 heller. Mobilen er ganske stor, så vær bevisst på om du kan tåle å måtte bruke begge hendene for å navigere den effektivt. Alt i alt har den alt jeg ønsker meg i en telefon, og har ikke hatt noen problemer med den.
Hvis du ville delt noen tidligere mobiler du har hatt og om du likte de kan jeg si hva som er best for deg nesten uten tvil valget varierer mest på hva du liker i en telefon, når specsa er å like
Trådstarter
20 1
Takk for svar, jeg begynner å falle litt for LG G2 pga kameraet og jeg syntes skjermen var så bra, føles som den ''flyter'' på mobilen på en måte. Jeg besøkte elkjøp idag for å prøve de på utstillingen, men de hadde ikke nexus 5 på noen elkjøp eller lefdal butikker i området. Jeg ble overraska over lg g2, mest pga kameraet og skjermen, så siden jeg ikke får prøvd nexus 5 lurer jeg på: Er kameraet og skjerm kvaliteten bedre på lg g2?

Har faktisk bare hatt Huawei Ascend p6 før, ganske fin mobil, men jeg likte ikke helt at den var av aliminium og skarpe kanter, foretrekker design som nexus 5 mye mer, liker ikke designet på lg g2, glossy svart og stygt karbonfiber mønster, men det er en bedre mobil på innsiden. Huawei ascend p6 var en veldig fin mobil som var veldig kjapp, fin og billig mobil som ga mye for pengene, men var jo så uheldig å miste den.

*Edit* Når jeg sitter å ser på lg g2 og nexus 5 hands on videoer, forelsker jeg meg i menyene til google nexus, men også kameraet, skjermen og batteritiden på lg g2. Er det mulig å roote lg g2 og laste ned launcher som gir meg eksakt samme menyer som google nexus har? Liker blant annet designet på ikonene og størrelsen
Sist endret av Evast; 5. oktober 2014 kl. 00:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.