Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3498
Hvilke apps bør/må man bare ha til sin Android-telefon?

Min telefon: SE X10 mini

For min egen del er lista denne:

ADW launcer (Nytt brukergrensesnitt)
Gmail (e-post progam)
Opera mini (nettleser)
Facebook (facebook-klient)
Norgeskart (gps med topo-, vei- og sjøkart samt mulighet for å laste ned kartblader)
AndFtp (Ftp klient)
SwiFtp (Ftp Server)
Swype (nytt tastatur med swype funksjonalitet)
AndroidVNC (vnc klient)
Barcode Scanner
AndChat (Irc klient)
Chess (sjakkspill, greit for tog/bussturer etc)
ConnectBot (SSH klient)
Countdown Widget (praktisk for nedtellinger)
GMote (fjernstyring av media på pc + tuchpad)
Noen av mine favoritter er:

Photoshop (Bilderedigeringsprogram )
Ringdroid (Brukes til å klippe egne ringetoner)
MortPlayer Music (Musikkspiller)
Shazam (Tar opp lyd, og finner ut hvilken sang som spilles)
ASTRO ( File Manager)
Copilote Live / Navigon ( offline GPS program, men er ikke gratis)
XiiaLive Lite ( webradio app med mange stasjoner)
Boxee ( Hvis du bruker boxee som mediacenter, fungerer denne som en fjernkontoll over trådløsnettet)
Sitat av svaagan Vis innlegg
Norgeskart (gps med topo-, vei- og sjøkart samt mulighet for å laste ned kartblader)
Vis hele sitatet...
Hvor får man tak i Norgeskart.

Jeg googlet det og fant denne siden:
http://www.androidzoom.com/android_a...kart_gldq.html

Der står det:

This app is no longer in the Android Market
Vis hele sitatet...
Jeg finner den ved å søke på: "Norgeskart" i Android market-appen på mobilen. Navnet på utvikleren er forøvrig Nordic Droid hvis det kan hjelpe.
As said: Programmet finnes ikke lenger på Android Market. Har søkt, har også vert inne på Nordic Droid sin hjemmeside og sett. Har nå sent en mail til utvikleren. Men; gidder du sende meg apk fila? Bare ta en backup av den og uploade den på megaupload eller rapidshare eller maile den meg. Takk
Send meg mailadresse på PM, så skal jeg se om jeg får gjort det ila kvelden
Sitat av svaagan Vis innlegg
Send meg mailadresse på PM, så skal jeg se om jeg får gjort det ila kvelden
Vis hele sitatet...
kunne ikke lagt ut linken her også?
Sender på mail, PM om du vil ha.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Femmer på at Norgeskart er fjernet fordi det er et klart brudd på kartverkets regelverk.
Med brostein i hånden
Johnny B's Avatar
Har forresten kommet ut flere guider for å få x10 mini og x10 mini pro rooted. Et kjapt google søk så finner du dem ; )
Forøvrig anbefaler jeg Astro file manager. Leter også etter themes til x10 mini (pro), om noen har funnet noe spennende.
PandaHome på X10 Mini FTW!
compass er kjekk å ha! eller så er laberyinth lite et morsomt spill, sånn bane med hull også skal du navigere en kule forbi alle hulla ved å vippe telefonen.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Femmer på at Norgeskart er fjernet fordi det er et klart brudd på kartverkets regelverk.
Vis hele sitatet...
Dette er forøvrig ikke sant. Jeg har nettopp lastet ned ny versjon av Norgeskart (1.3) fra Android Market på min Samsung Spica.
Kartene som brukes i applikasjonen er Statenskartverk sine frigitte kart. Disse kartene er med andre ord, en gratis tjeneste, noe som utvikleren av denne applikasjonen utnytter.
All den informasjonen du trenger å vite står under "Informasjon" i applikasjonen. Her står det vilkår, som blandt annet sier at Statens kartverk legger restriksjoner på bruken av de frigitte kartene, dette vil si at det er grenser på hvor mange kartbilder man får lov til å laste ned.

Quote fra applikasjonen:
"Kartene i denne applikasjonen hentes ifra Statens kartverk sine frigitte cache tjenester og ifra Google Maps."

Dette er da en pålitelig kilde til at det er lovlig.

Anyways, denne applikasjonen er genial, rett og slett! Og inneholder til og med sjøkart, som jeg bruker daglig i min nye båt. Selvom det står i applikasjonen at kartene ikke skal brukes til navigasjon, er de ekstremt hjelpsomme i ukjente farvann.

Kartbildene blir lagret internt på mobilen din i opptil 2 uker. Koble deg til et trådløsnettverk og last ned kartbildene som du regner med du kan få bruk for!

Og med den nye oppdateringen til programmet (1.3) får man også oppgitt heading, fart (kan velge mellom km/t, knop og m/s), m.o.h og GPS kurs. Alle disse nye funksjonene bruker GPS for å samle informasjon.

Konklusjon: Norgeskart anbefales på det sterkeste!

Finnes på Android Market, helt gratis! (Lasta ned seinest 10. august, så det ligger der enda!)
Sist endret av Mini Me; 10. august 2010 kl. 03:57. Grunn: Skriveleif + litt til