Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  50 4051
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Jeg trenger egentlig å høre at det er greit å ta sopp igjen, etter å ha ikke ha dosert på lenge, og med stor avstand før forrige inntak også.
Jeg tar det for depresjon, og finner at i ukene etter et inntak så lever jeg på en helt annen måte enn når jeg er fullstendig umedisinert på mange måter. I positiv, konstruktiv og "livsmestring" forstand.


Jeg har vært umedisinert fra sopp på lenge, fordi jeg ikke har hatt sett & settingen intakt. Stort sett for få fridager på rad
og en samboer som har hatt stort behov for at jeg bidrar også.

Nå har jeg endelig hatt noen dager for meg selv, der jeg kunne ha tatt sopp. Isteden har jeg bare gamet, røyket og spist junk food. Siden tirsdag. Innerst inne er jeg redd og bekymret for hva slags erkjennelser og følelser jeg kommer til å sitte igjen med hvis jeg spiser soppen.

Jeg som har så mange tripper bak meg, viker unna selv om jeg trenger det.

Men jeg ser også at livet mitt preges av rutine, gjentagelser og unnvikelse. Slikt er nettopp grunnen til at jeg tar sopp, det rokerer om forståelsene og gir grunnlag for ny retning, nytt håp og en oppreising fra fortvilelsen

men samtidig er jeg redd for de vanlige tingene, å tro at jeg er gal, at jeg skal dø, å kjenne puls/respirasjons-ubehag, at jeg skal bli redd og ringe nødtjenestene (aldri skjedd), at jeg skal gå ut i snøen, etc etc

jeg har ingen rundt meg som har forståelse for dette og kunne passet på meg, samtidig er jeg et voksent menneske med masse slike erfaringer og "alenekvelder" bak meg

Klarer ikke vri det over noen av veiene, enten så er det uansvarlig å la være, eller så er det uansvarlig å gjøre det.



Sitte i hasjtåka i dagesvis er ikke vits hvis det er en sopptur jeg trenger for å ta livet fatt igjen
Sist endret av meaculpaUIO; 7. mars 2020 kl. 18:08.
Er du meg? Sitter i nøyaktig samme situasjon og med samme tankene!

Har ikke mange råd å gi, naturligvis. Kjenner at jeg må samle motet og konfrontere en del ting, men viker unna. Sopp og DMT har jeg fått litt for mye respekt for, så mye respekt at jeg knapt tørr å se i deres retning Som deg har jeg en god del turer bak meg, ingen av dem var så traumatiske at det skremte meg fra å ta det igjen, men det har oppstått en viss barriere som hindrer meg fra å innta det.

Jeg tror at det rett og slett ikke er tid og sted for meg enda. Jeg driver enda og integrerer det som har skjedd før. Jeg kommer garantert til å begi meg ut på det igjen, men kun under perfekte omstendigheter. Ingen hast sånn sett.
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitter i samme båt, bortsett fra at jeg aldri har trippet. Skulle så ønske det hadde vært en klinikk med erfarne trippsittere man kunne ha dratt til!
Alltid begynn med halve dosen når det er snakk om psykedeliske stoffer. Sopp er kjent for å "ta over" trippen mer enn andre stoffer som 2cb og lsd.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sitter i samme båt, bortsett fra at jeg aldri har trippet. Skulle så ønske det hadde vært en klinikk med erfarne trippsittere man kunne ha dratt til!
Vis hele sitatet...

https://www.psyn.no/integrasjonstera...r-bull-hansen/
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Jeg trenger egentlig å høre at det er greit å ta sopp igjen, etter å ha ikke ha dosert på lenge, og med stor avstand før forrige inntak også.
Vis hele sitatet...
Jeg tror forresten ikke at lang tid siden sist skal ha så mye å si. Det er heller positivt. Bare å følge de samme gamle reglene:

-Et trygt og behagelig sted, ingen forstyrrelser, avslått telefon etc
-Helst ha god stemning den dagen
-Ta en dose midt på treet hvis du bekymrer deg for mye, bli vant med headspace igjen
-Hvis du velger å hive innpå en større mengde, så gjelder det å ha evner til å holde hodet relativt kald, spesielt i øyeblikk der du begynner å bekymre deg for å dø/bli gal/aldri komme tilbake. Mindfullness skal være et bra verktøy i en slik situasjon - ikke forbind deg med tankene på et emosjonelt nivå, flytte fokuset, puste og observere.

Å akseptere sin egen død kan muligens også brukes i slike tilfeller, kanskje det er hele vitsen? Dø for å bli gjenfødt? Jeg er sikker på at buddhister har noe slikt nedskreven en plass Jeg har ikke lyktes med det enda. De siste gangene dette skjedde med meg, klarte ikke jeg å overvinne frykten. Men jeg har troa på at hvis jeg klarer det, vil det bli verdt det, garantert.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Trådstarter
Det er frykt det handler om, en dyp viten om hva som må til for å løsne dette, det er nettopp det å slippe kontroll og gjenvinne fatningen som er helbredende for meg, samtidig er det min dypeste frykt å slippe kontroll over hva som skjer på den måten - det kjennes nesten som en slags voldtekt jeg må gjennom for å få det bedre
Er over 1 mnd siden sist sopptur på 5g, og selv om det var veldig lærerrikt, er det på ingen måte noen ferie, men mer som å dra ut i en krigssone.

Jeg har lyst på et psykedelikum som er litt mindre ekstremt, men er så dårlig med utvalg for tiden.
Anonym bruker
"Orange Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mikrodoseringen? Slippe trippen men få effekten ��
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Helt enig her ahaha, føler med deg. Vet jeg har en del ting jeg burde ta opp og finne ut av, men orker ikke å ha mer å tenke på, bruker heller lenger tid på det, føler det blir litt som et prosjekt å ta sopp.
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Det er frykt det handler om, en dyp viten om hva som må til for å løsne dette, det er nettopp det å slippe kontroll og gjenvinne fatningen som er helbredende for meg, samtidig er det min dypeste frykt å slippe kontroll over hva som skjer på den måten - det kjennes nesten som en slags voldtekt jeg må gjennom for å få det bedre
Vis hele sitatet...
Jeg vil tro at gode omgivelser kan hjelpe mye på frykten og evnen til å slippe kontroll. Typ ei hytte langt uti skogen eller i fjellet, ingen naboer og mobildekning. Tilnærmet null sjanse til å treffe noen. Dø og bli gal i fred, med vakker natur som bakgrunn, hvis noe så dramatisk i det hele tatt inntreffer.

En profesjonell tripsitter hadde vært kjekt å ha. En sympatisk og innforstått person som kan betrygge og veilede gjennom en krevende opplevelse. Gjerne psykolog/sjaman. Men disse karer skal man lete lenge etter.

Før, da jeg tura oftere, kunne jeg f.eks. ta 3,5 g sopp og havne i en visuell transe som mykt og nærmest smertefritt oppløste meg. Lite frykt, mest fascinasjon og aksept. Nå, derimot, er det nådeløst. Rart hvordan sopp endrer karakter med erfaring. Men jeg tror at det er overkommelig. Derfor tok jeg en lang pause - for å integrere, finne balansen igjen og forstå hva kan bli gjort/må endres på for å komme over kneiken. Når jeg føler meg klar og har en passende setting, så blir det enten gjenfødsel eller DPS

Mindfulness/meditasjon er uansett gode skills å ha hvis man driver med psykedelika. Hjelper å unngå mange fallgruver.
slenger meg på med dere @meaculpa og @stray, sitter i samme båt her !
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan dere utdype litt? Ser mange skriver at under tripp så bringer det opp ting fra underbevistheten som kan være ganske ubehaglig? Av typ personlige problemer eller?

Jeg vil nesten ikke trippe pågrunn av akkurat det, har det fint slik livet mitt er nå men redd for at under trippen skal det komme opp ubehagelige ting eller noe av den slags..
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg tar også laaaange pauser mellom hver sopptrip. Jeg tror kanskje jeg blir mer påvirket enn andre (akkurat som noen blir lettere fulle) for jeg blir som regel langt mer mindfucked enn kompisene mine, så jeg orker rett og slett ikke alltid. Det jaget etter å løse universets og vår eksistensielle tilstand hver gang jeg tripper blir litt mye for meg og veldig slitsomt. Noen ganger vil jeg bare trippe mens jeg slapper av og hører på litt Hendrix eller noe, og ikke tenke på hva mørk materie egentlig er i 5 timer i strekk, hehe.

Synes LSD er mye snillere sånn sett. Da klarer jeg som regel å tenke de tankene jeg ønsker og min erfaring er at jeg nyter rusen bedre da. Og LSD synes jeg også er litt enklere å gjenkjenne fra gang til gang, mens sopp føles som noe nesten helt nytt annerledes hver gang. Kanskje fordi det er så mange varianter av soppen.

Flere som har det slik?
Shit ass gutta, jeg har det akkurat på samme måte som dere! Like vel så vet jeg at det kommer til å gå bra til slutt. Jeg pleier å trekke en parallell til da man var på tivoli som barn og tok de heftigste karusellene. Vet ikke om dette er gjeldende for dere, men som barn tok jeg absolutt alt jeg kom over og var generelt fryktløs når det kom til karuseller, men når jeg bikka 13 så begynte jeg å få skikkelig noia bare jeg hørte lyden av Thundercoaster på Tusenfryd, og 2 år senere, da jeg var 15 og var på Tusenfryd måtte jeg pent be kompisen min om å ta meg og han ut av køen til Speedmonster fordi frykten for hva som potensielt kunne skje ble for stor til at jeg klarte å forholde meg til at det etter all sannsynlighet kom til å gå bra. Køen var lang som et vondt år, så jeg endte opp både med en pissed kompis og litt sure ungdommer som også sto i kø fordi vi fucka til køsystemet men det føltes ikke riktig så jeg følte jeg ikke hadde noe annet valg. I senere tid, altså i voksen alder har jeg prøvd karuseller igjen og det var jo ingenting å være redd for selvom jeg hadde like noia rett før.

Sånn føler jeg det er med sopp også. Jeg tror det har å gjøre med at erfaring gjør at man vet hva som potensielt kan skje og det skremmer en. Jeg kan trøste dere med å fortelle en historie som jeg tror vil få dere til å le litt og forstå at det kan gå bra tross i at man kan drite seg ut.

Så, her i Februar bø anledningen seg, jeg hadde liggende 3,3 g flein som jeg hadde kjøpt tidligere. Jeg holdt egentlig på å utsette det nok en gang, men bestekompisen min ringte, og formante om at han hadde gleda seg sånn til at han og jeg endelig skulle trippe sammen igjen, sånn som vi gjorde i gamledager, på gode gamlemåten, altså tripping bestående av sopp og at vi kommuniserte med hverandre via FAcetime. For den ene nerden som er lik meg og husker brukernavnet mitt opp i mot det faktum at jeg for mange herrans år siden skrev den første rapporten her på bruket om hvordan det var å trippe som blind så er det min like blinde bestekompis J det er snakk om. Uansett, oppturen går meget bra når jeg endelig får manna meg opp til å spise dem og ting ser generelt lyst ut, og jeg føler endelig jeg får valuta for min irrasjonelle frykt. Vi prater ikke mye men har det ganske fett, helt til J begynner å hikke noe voldsomt, såpass at han går på dass for å forsøke å løse problemet der. I mellomtida bryter forbindelsen så jeg prøver å ringe han opp på macen men han svarer ikke, fordi han somler der ute. I mellomtida har vi begynt å trippe relativt hardt forstår jeg plutselig, så uvisst hvorfor tenker jeg at jeg heller skal prøve å ringe han opp med telefonen. Koordinasjonen er helt på bærtur så jeg klarer å fucke opp så til de grader når jeg skal låse opp telefonen så jeg ender opp med å få den deaktivert i en time. Uten å helt forstå meg på dette teknologiske, noe jeg aldri gjør når jeg tripper men alltid ellers forstår jeg ikke helt hva den "nødsituasjonsknappen" faktisk skal brukes til, så jeg ender opp med å ringe nummeret jeg får anvist, som er nødnummeret til snuten. Jeg presterer da å spørre snuten om de kan hjelpe meg med å låse den opp. En ganske paff operatør forteller meg at jeg har kommet til politiet, og i det han sier det forstår jeg hvilket et fuckings løktryne jeg nettopp har vært så jeg blir ferdig med samtalen fort som faen og legger på. Får kontakt med J rett etterpå og i forvirringen som oppstår klarer han nesten å sperre sin egen telefon fordi han ikke helt skjønte konseptet pinkoder men på tross av det er det den beste soppturen jeg har hatt på mange år. det faktum at jeg presterte å kontakte det elementet som alltid har vært et gjennomgående fryktmoment på de klassiske psykedelikaene gjorde at resten utelukkende besto av en eneste konstant lættis resten av dagen egentlig. Helt utrolig flaut og helt ubrukelig gjort, men å måtte stå til ansvar for egen udugelighet på den måten var en renselse i seg selv.

Konklusjon, jeg føler frykten deres brødre, men jeg vet dere vil klare dere! Mediter og vær mindfull i forkant, det går bra skal dere se! Peace!

Edit: Med det sagt, selvom det var en jævlig fet opplevelse så blir det lenge til neste gang, sånn funker sopp på meg i disse dager rett og slett. Jeg har tydeligvis blitt eldre, men også fordi jeg personlig føler jeg får mye mer ut av Ketamin terapeutisk. Syre tror jeg jeg er helt ferdig med og jeg mener etter mitt subjektive skjønn at keten gruser alt det andre i så stor grad at jeg føler det på generelt grunnlag blir overflødig med unntak av spesielle anledninger så klart.
Sist endret av equimanthorn; 8. mars 2020 kl. 13:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan dere utdype litt? Ser mange skriver at under tripp så bringer det opp ting fra underbevistheten som kan være ganske ubehaglig? Av typ personlige problemer eller?

Jeg vil nesten ikke trippe pågrunn av akkurat det, har det fint slik livet mitt er nå men redd for at under trippen skal det komme opp ubehagelige ting eller noe av den slags..
Vis hele sitatet...
Det er veldig uforutsigbart. Noen ganger blir det til en euforisk opplevelse preget av vannvittig interessante tanketråder om alt mulig. Man ser på alt fra et helt annet perspektiv, noe som kan være veldig lærerikt. Jeg har ofte fundert på f.eks. politikk, kultur, samfunnet som helhet, min plassering i det. Man får en flerlags forståelse av disse konsepter. Veldig interessant. Andre ganger blir hele personligheten dekonstruert bitt for bitt, alle negative aspekter blir påpekt på en streng måte. De blir forstørret og blåst ut av proporsjon for å banke dem inn i hodet mitt og få meg til å innse alvoret av mine flaws og hvordan de påvirker mennesker i livet mitt.

Man kan også plutselig møte det som kan betraktes som Gud/høyere makter, tilsynelatende ut av det blå, og når man like plutselig snapper ut av det, føler jeg meg som den Buddha

Det kan dukke opp ubehagelige ting som man ikke var klar over på bevist nivå. Men det er heller en gave enn forbannelse. Da er man ihvertfall klar over det aspektet av seg selv og har mulighet til å ta tak i det, istedenfor å la det forgifte deg i det skjulte.

I tillegg er det verdt å nevne at ikke alt som blir servert av psykedelika bør tas for god fisk, man må filtrere en opplevelse i etterkant. Det er ikke 100 % sannhet som kommer frem, men en forstørret gjenspeiling av psyken til den som inntar stoffet. Også må man ikke havne i woo woo land etter å tilsynelatende ha møtt Gud, en viss rasjonalitet og kritisk tenkning er kjekt å ha.

Så overraskelser er vanskelige å unngå når det kommer til psykedelika, særlig DMT, sopp og ayahuasca (har ikke prøvd sistnevnte enda, dessverre, men tar muligheten når den byr på seg). LSD er enklere å håndtere, som Trygg Abbor skriver, den er mer jordnær og kontrollerbar. Det er som et analytisk verktøy uten like. Så jeg vil anbefale å starte der. Eller 2C-B, men den føler jeg mangler mye av det "ekte" psykedelika har å by på. Nemlig dyp headspace.

equimanthorn: sammenligningen med karuseller er ganske spot on! Har ikke tenkt på det på den måten. Det er rett og slett bedre vett og konsekvenstenkning som står i veien. Selvom det fortsatt er litt irrasjonelt å frykte karuseller, på lik linje med sopp. For det vil mest sannsynlig gå bra så lenge man følger visse regler.
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
og få meg til å innse alvoret av mine flaws og hvordan de påvirker mennesker i livet mitt.
Vis hele sitatet...
Har du et eksempel så jeg skjønner konkret?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Trådstarter
Vel, et eksempel kan jo være at man innser at noe av atferden en selv har en klar og tydelig oppfatning av at "er sånn, betyr det og tolkes slik" blir splintret og gjort om til "hva om jeg hele tiden har kommunisert y med å gjøre det sånn? Det er jo helt tydelig for meg nå at dette egentlig er mer komplisert.."

I tillegg kan man bli klar over, og tvunget til å kjenne på, akkurat i hvilken grad og "forstand" man er "arkitekten bak sine egne problemer" og hva man med et øye lukket gjør med seg selv og andre, hver dag. Hvordan man til en viss grad velger døden, hvordan man selv velger å holde seg selv inne i et fengsel eller i en begrensende forståelse.

Man kan bli kjent med at man har eller har internalisert å ha opplevd et overgrep, som man ikke har et klart bilde av, men som likevel påvirker deg mange år etterpå. Å kjenne på ting er en del av kognisjonens store livshendelser, at man kjenner det man har bygd opp til en viss grad er bygget på en løgn, at man har følelser og betraktninger i seg selv og "i kroppen" som man har et fremmedgjort og unnvikende forhold til.

Grovt oppsummert så kan i overført betydning se ting i speilet som ikke er så lett å håndtere. Eneste vei er fremover, men noen ganger lengter vi bare bakover, eller ønsker å bli der vi er.. Og sånne følelser kan være mye "større" og mer "alvorlige" enn man innser på daglig basis..

Kompis av meg som ikke tar psykedelika men er nysgjerrig på det sammenligner det med å møte på det Jung kaller skyggene i oss selv.
De er like mye en del av oss som det som vi har konstruert for å beskytte oss selv.

Bibelsitat "Om et rike kommer i strid med seg selv, så kan det riket ikke bli stående"
Sist endret av meaculpaUIO; 8. mars 2020 kl. 19:26.
Og ta fleinsopp i en trip en meir en mindre som en gjennfødt på nytt opplevelse, å reise på din egen tidlinje oppi hode ut eit univers av minner å opplevelser å rense psyken din, å løyse den negative energien til positive og nye tenke mønster ej sjølv har såttet i den situasjonen for mange år siden, d var ein sånn stoner periode ej var i 6års cs, , mykje negatift å dårlige tanker som gjikk mest i hode, så møtte ej en kompis, som sa flein vill sikker rette på d meste å fixe sej, den trippen glømme ej aldri.

tura som eit jettfly å flaug igjennom hode mit å rette på alt av tanker å sjølvbilde og danna mj eit nytt mønster vidare i livet Tar flein/Lsd ca 3 ganger i året så har kun hatt veldig gode tripper, i trygge omgjivelser helst hjemme, å i godt selskap med rolig klassisk/indie chill musikk
Kjenner meg igjen i dette. Ofte gjør jeg alt annet enn å ta sopp, selv om jeg vet at det er sopp som vil hjelpe.
Tror dette er ganske klassisk da, det er jo egoet som er redd for å miste forsvarsmekanismene vi lager oss i dette til tider vanskelige livet.

Men når jeg først gjør det, tenker jeg alltid; hvorfor har jeg utsatt dette så lenge...jeg bør gjøre dette oftere.
Mye lettere å fyre en splif eller ta seg en fylle......
Ketamin funker som sopp light for meg på et vis, men effekten varer alltid kortere.

Artig at du skulle komme med et bibelsitat også, sist jeg tok sopp fikk jeg den jesus-trippen. Følte virkelig jesus nærvær. Det ble litt mye på en måte, men var også fint. Tenkte at tar jeg sopp ofte framover, ender jeg med å bli kristen
Sist endret av iamafreak; 8. mars 2020 kl. 23:46. Grunn: skrivefeil
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Trådstarter
Man blir ihvertfall fort pseudo religiøs, "awe struck"
har tenkt å ta sopp siden sommer, har kanskje til og med trengt det i flere år. helt siden 2013 eller før
har ikke trippa før, men har lest mye om det. Man, shit is serious.
har mulighet å invitere noen av dere å trippe sammen på fjellet
bare at det skjer så mye i livet nå; må blant annet ta opp minst 2 eksamener i april/mai perioden. Detter er tillegg til 2 deltidsjobber -_-
Hadde vært digg med en tripp nå ja. Husker nesten ikke hvordan det er å trippe lenger. Det er mildt sagt kjedelig at ingen jeg kjenner driver med dette lenger.

Har du tid og får satt deg i et godt mindset så ser jeg ingen grunn til at du ikke skal ta deg en tur, du vet jo hvor grensa går.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Trådstarter
I dag tror jeg blir dagen. Jeg gjør ferdig den lille arbeidsoppgaven som henger over meg, barberer meg, vasker og rydder kjøkkenet, tenner noen stearinlys, lader opp den lille minihøytaleren, etc, og gjør meg klar.
God tur i så fall.
Du kommer styrket ut av det, det er jeg sikker p�
Bare husk å ta nok����
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
I dag tror jeg blir dagen.
Vis hele sitatet...
Gjerne del dine opplevelser etterpå da det hadde vært interessant å lese ettersom du har dvelt over avgjørelsen på forhånd. God tur
Hopp i det Alle sammen, motgang og frykt er ikke din fiende. "Alle andre" har taklet å gå gjennom helvete, og dere får det til like fint. Vi er sterkere, tøffere og smartere enn det vi først tror, og flesteparten har i utgangspunktet litt for høye tanker om seg selv allerede...
Stol på den indre lille ape-stemmen som prøver å deciphere alt som skjer baki der, den er virkelig til å stole på!
Det fineste i vår sanseopplevelse her på jorda finnes på den andre siden av frykt, det vet jeg, og det kan jeg personlig skrive under på
Husk at alt som måtte komme kommer fra deg selv og ditt eget hode. Hvis du sier til ditt indre at du har kontrollen så vil du nok i enda større grad oppleve å ha det også.
Del gjerne opplevelsen etterpå om du føler for det.
Lykke til, gi oss en update når du kommer til hektene igjen ��
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Trådstarter
Putrer ca 3,5 gram flein i gryta nå - håper ikke dette er posen med "woodeater"

Da har vi silt av soppen, og helt væsken oppi et stort melkeglass. Lukten er som vanlig "musky" eller jordlignende.
Den vanlige narkisparanoiaen om at man "waster noe" med å ikke spise opp alt det resterende soppmaterialet er overvunnet.
Drikker det ferdig til 2015
Sist endret av meaculpaUIO; 9. mars 2020 kl. 20:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sitter i samme båt, bortsett fra at jeg aldri har trippet. Skulle så ønske det hadde vært en klinikk med erfarne trippsittere man kunne ha dratt til!
Vis hele sitatet...
https://www.psilohuasca.com/group-retreats/

Kan varmt anbefales! Oliver og Jeroen er fantastiske hjertevarme mennesker. Hadde en livsendrende helg der for noen år tilbake. Fikk meg ut av dyp depresjon. I vakre omgivelser på landsbygda i syd-Holland.
Nice. Lykke til.
Mulig dette er litt upassende, men her er en dokumentar om Buddha. Ikke noe spesielt, men hjalp meg veldig en gang jeg følte meg litt frynsete på nedturen. Den er veldig chill.
https://www.youtube.com/watch?v=EDgd8LT9AL4&t=4520s
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Trådstarter
Ja nå er det ingen vei tilbake. En stor kraftfull pseudo fullmåne stirrer på meg utenfor vinduet. All elektrisk lys annet enn laptopen er skrudd av. Vaskemaskinen durer, vil sikkert skremme meg senere.

Å røyke nå vil som vanlig enten roe ned, eller bøttfucke totalt

Wish me luck gutta (svetter allerede)
Lykke til!
Fokuser på pusten din hvis ting blir for intenst. Kjenn luften bevege seg inn og ut av neseborene.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Trådstarter
Det var nok god funk i materialet ennå - kjenner en kraftig opptur tvinge seg på.. Kan godt hende jeg velger senga hvis ting blir for heftig
Ja, god holdbarhet på tørket flein
En ting som funker er bevegelse, bare la kroppen gjøre det den føler for. Om det er flyt-bevegelser, risting, dansing eller hva som helst. Dette hjelper ofte psykisk, og jeg tror også det er en måte for kroppen å kvitte seg med uønsket spenning aka demoner. Go with the flow altså.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Trådstarter
Oppdatering: Sirkuset er i gang, og jeg har iverksatt countermeasures. Dere kan jo selv prøve å stave ihvertjsatt

men jeg anser situasjonen som mer eller mindre trygg her på badet, med telys, rennende vann og pink floyd -stryk siste - santana

det er som det skal være, i boksern og ydmyket allerede 30 minutter inn

blir umulig å skulle kommunisere de neste timene, så vi snakkes

tipper jeg har meldinger å komme med nærmere midnatt
Sist endret av meaculpaUIO; 9. mars 2020 kl. 21:16.
Da er det i gang, og din videre utvikling og forståelse av deg selv og det kompliserte universet vi befinner oss i...
Legg deg ned og og ha en dyne/pledd klart, lukk øyene og la deg flyt bort! (angst er helt normalt på opptur)

Ønsker deg virkelig lykke til! Håper å høre fra deg senere, men helst hold deg unna pcen i kveld...
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Trådstarter
ble stuk og rot på flere måter - full rapport i morra

frykten tok blandt annet overhånd, ble liggnende lent over dasslokket å spy hele kvelden

masse luft i magen og andre ting

30+ boomerrkid som vet bedre roter det til

frykten for å dø as
Sist endret av meaculpaUIO; 9. mars 2020 kl. 23:56.
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
ble stuk og rot på flere måter - full rapport i morra

frykten tok blandt annet overhånd, ble liggnende lent over dasslokket å spy hele kvelden

masse luft i magen og andre ting

30+ boomerrkid som vet bedre roter det til

frykten for å dø as
Vis hele sitatet...
Dødsfrykten er reell på sopp, når en først har kommet dit er det ingenting annet å gjøre enn å gi slipp, lettere sagt en gjort vel å merke. En kan komme seg over den kløften der en tror at en blir gal, men dødsfrykten er ennå verre, for det er da en virkelig må gi slipp.

Jeg vil si det hele er et dekondisjonering-arbeid, der en må renses for alt av løgner en har "lært" i oppveksten, for å få tilbake, og kunne være i denne "oseaniske tilstanden".
Sist endret av Hans Høyhet; 10. mars 2020 kl. 06:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hva med lsd? Da har du mulighet til å få samme livsendring uten så stor fare dersom set og setting er litt feil eller noe sånt, eller du ikke er helt siker på sopp er bra akkurat nå. har endret hele livet mitt med en syretripp, flere ganger oppgjennom årene og føler det sitter i etter min forrige syretripp fremdeles etter sikkert 6mnd.

Om dere ikke gidder lese bad-trip report fra sopp, eller en lett bad tripp sånn sett, som endte veldig bra heldigvis, min eneste 'badings' på flere hundre tripper, så les hvertfall de tre siste avsnittene, eller fire siste om den siste setningen teller som et avsnitt for deg. Pluss de to-tre første avsnittene;-) Har brukt alt av psychedelics jeg har fått tak i, favorittene er fra best og nedover slik: LSD LSD LSD=), KETAMINE, 2C-D, 4-aco-DMT, 5-meo-DMT(har desverre ikke prøvd vanig dmt enda, men tar det om jeg får sjansen en dag), MDMA(jeg ser på det som en psychedelic), trøffel sopp, hawaian baby woodrose seeds(LSA), sopp fra andre land, spissfleinsopp(villeste hallisene så engang alle med to ansikter, et godt og ett ondt side om side, alle hadde begge deler i varierende garad etter hvordan jeg likte dem, bortsett fra en skikkelig ekkel fyr som hadde bare ondt ansikt i mitt hode, så bort på han men måtte se vekk til en afro neger som bare hadde godt ansikt nesten, men når jeg så på han onde og plutselig bader han som faen og begynner å hylgrine, jeg skjønte ingenting, jeg sa ikke et ord liksom, så litt skummel å trippe på for meg hvertfall)..............=)

Leste bare ts sitt inlegg, men min anbefaling er å heller ta lsd om du er usikker, mye tryggere mtp noia osv, jeg har bad-trippet en gang av hundrevis av tripper, på sopp, der jeg som er høytfungerende autist trippet med en annen tilsvarende oppegående autist, vi håpte på å komme nærmere hverandre og få mer forståelse for hverandre gjennom en tripp og planla alt ned i minste detalj, men så spiser jeg min sopp og han friker nesten ut før han har spist sin sopp for jeg tok det så fort og voldsomt sa han, skal jeg vente enda noen måneder liksom tenkte jeg for meg selv, for vi stresset lenge med å få tak i nok sopp, vi hadde plukket noe spissflein, men ikke nok til to, så fikk vi noe mexican eller noe i den duren og delte likt mellom oss. Men han tok soppen sin og virket ok, og vi gikk med hundene våre til det vi bare kalte utkikspunktet, midt i skogen, med utsikt over havet og masse fint å se på.

Så sier han plutselig,' jeg tror ikke vi forstår hverandre uanset jeg', og begynte å gråte, jeg ble så redd for han at jeg begynte å bade selv, men så når vi kom hjem reddet vi kvelden med å sette på en serie, Fringe, for de som kjenner den er jo han gale professoren der ofte på lsd i flere episoder, og vis spiste isen med sjokosaus vi haddek kjøpt og pratet lite til ingenting, men jeg satt med en følelse av at dette var min feil det som sjedde i skogen, men jeg iste ikke hvordan han hadde det NÅ liksom, for jeg hadde trippet masse med han før når han var nøktern, eller han bare røykte g med meg da, på alt fra 5-meo-dmt og 2c-d(nydelig stoff alt så ut som det var glass og glitret i solen) til sopp og syre. Og det var alltid kult og han var en fin tripsitter. Men tilbake til historien.

Jeg kom plutselig på, jeg er jo narkoman, og glemte å ta skuddet mitt med 4mg subutex(gikk på 3x 4mg subb med nål hver dag på den tiden), så tok jeg den, og skjønte plutselig hvorfor jeg hadde begynt å like subb, jeg hadde ikke selvtillit uten, og jeg fikk en massiv god følelse av selvtillit, og at jeg var i kontroll, og ikke skyldig i å få han med på trippen, for han var alltid fascinert av mine tripper, og sa ofte en dag vil jeg være med, men kun på sopp, for han mente det var mest naturlig for han, samme som hasj var lov i hannes øyne for han å bruke for det kommer fra en plante. jeg prøvde å si at 4-aco-dmt er bedre første gangen pga den er ikke så uberegnelig som sopp med flere virkestoffer en psylocybin. Mens 4-aco-dmt blir om til psylocin som psylocybin også gjør. Men med min nyfunnede selvtilitm i rein form rett i blodet, så tok jeg litt kontrollen.

Så foreslo jeg at vi måtte finne frem rk pipene våre og g'en og gå ut på terassen i loftstuen hos faren hans der vi var helt alene et par dager for faren hadde funnet seg en ny dame for første gang etter konen hans og mor til min venn døde av kreft ung, og de dro på en helg på ferie et annet sted i norge de to. Han holdt med i å røyke g, og endelig så jeg han smile for første gang på trippen, og etter det satt vi bare og nøt den deilige friske luften på terassen, med musikk på og døren åpen, hunden kom og gikk og vi røykte masse g og lo, og spøkte.

Dette reddet meg fra å få varige men i vennskapet tror jeg fremdeles, for jeg begynte en stund å tenke at han var redd for meg og min ekstreme tilnærming til all rus, og ville isolere seg etter trippen var over, noe han kunne gjøre om han fikk en liten knekk pga dette med moren som døde av kreft hovedsakelig.

Som autist ha man ofte en eller to personer som holder livet sammen for bådee meg og han, og hannes viktigste person i livet var moren. Faren hadde klare autistiske trekk selv, kanskje mer en sønnen sin, og han trakk seg vekk når konen ble syk, for hun begynte å skrike at gud er egentig satan(før det var hun VELDIG kristen) og kunne hive maten de kom med etter dem så tallerken knuste i veggen.

Søsteren og broren hans flyttet fort langt vekk, og min venn måtte sette ketorax i veneflonen til moren selv og gjorde basically alt for henne til hun døde, etter det isolerte han seg i tre år fra alle som kjente han og sov om dagen og gik ur ed hundene sine om natten og spilte wow på nett. Helt til jeg flyttet vekk fra byens hospits helvete med heroin, speed, og piller som daglig medisin, til mormor og morfar, der de betalte for hundre subb om gangen, så lenge jeg ikke tok heroin og søkte på lar umiddelbart så de ikke ble ruinert før jeg kunne klare meg selv. Så jeg holdt meg rein utover subben, litt g, og tripper. Det var en gullalder i mitt liv, og mormor er min 'autist hjelpende person nr 1', nesten mer min mor en mamma, for jeg og mamma hadde det hardt.

Men de var en somewhat bad- trip report, men lsd er like givende eller mer, og det føkker ikke med deg like mye om du har litt feil set og setting, jeg kunne gå på lsd på byen før, og drikke folk under bordet uten å bli særlig full. Det var så gøy, for når jeg gjorde det gikk jeg rett på det faste utestedet jeg gikk til, for en veninne jobbet i baren, og jeg måtte alltid holde ut tungen med lappen på og blinke med ett øye til henne, hun bare lo hver gang, for jeg var ekstremt snill og grei på utestedet.

Bortsett fra en gang jeg bare skulle ha en halvliter og gå hjem etterpå, så tok jeg to bagger heroin på dassen som ble litt sterk eller litt mye, for jeg ble kasta ut før jeg hadde drukket en slurk med øl, for jeg satt og duppet av på et av utebordene og røkte sigg. Det satt noen jeg kjente rundt bordet, foreldre av venner som var veldig hyggelig med meg, og som ikke sa noe negativt til meg, men plutslig kjente jeg to hender under armene og ble støttet opp og bedt å komme tilbake når jeg klarte å holde meg våken. Jeg sa 'det er jo min første øl, jeg vile bare drikke den og gå hjem, for jeg er litt trøtt i dag'. De sa 'du har fått nok av noe annet du mister' og jeg måtte bare gå hjem da. Tok heldigvis halve ølen i en slurk før de klarte stoppe meg, så det var ikke så ille.

Men mitt råd, i denne lange posten er lsd kan jeg ta hvor og når som helst nesten, mens sopp er villt og uberegnelig effekt på, for en sop kan tilsvare tre andre sopp, og det er andre ting en psylocybin der er jeg helt sikker på. Det gir en mer 'earthy' effekt en 4-aco-dmt, med villere humørsvingninger og mer ting jeg ikke liker så godt med soppen. Får du tak i 4 aco-dmt, er det også mer som lsd, du har litt mer kontroll på humøret IMO. Men jeg har lsyt å prøve litt sop en gang igjen når jeg har en passende anledning, eller heller noen av de andre psychedelics jeg nevnte. Min siste syretripp var 300mcg flytende lsd, og nydelig fra jeg hoppet i dusjen etter intak til jeg røykte ittt hasj dagen etterpå og begynte og trippe igjen som bare faen vettu.

Den siste tripen lever jeg på litt enda, for den kurerte min skrekk for å dusje(autisme, remmeber, vann klødde liksom på kroppen før) og det var friskt og reint og deilig å dusje, og jeg satte på tørkeskapet med åpen dørpå badet så hele rommet var varmt og deilig når jeg kom ut av dusjen.... Så gikk jeg rundt i morgenkåpen min og tørket av den heller en håndkler, bruker samme metode hver dag jeg skal ta en dusj, som blir hver tredje dga ca nå, mot fem dager til over en uke på det værste. Da turde jeg ikke møte alle, spesielt jenter, og fikk litt noia om jeg møtte noen som ville klemme meg.

Synd han jeg fikk syren av og de BESTE edibles jeg har prøvd, eller egentlig den eneste av de som var værdtm prisen. Hører folkbetaler 500kr foren stor kapsel med hasj/kokosfett mix, jeg fikk de til 25kr av min ordning som ga seg helt med slikt etter han gikk på ketaminkur i oslo for sin depresjon, og det hjalp sånn at han sier han bare jobber hardt nå, og har kjøpt en flott leilighet etter det jeg har hørt. Skulle helst hatt flere slike kapsler, foren var mer en nok, og jeg var så stein i mer en sjutimer, men hver syvende time redoserte jeg, og ble mer stein for hver kapsel=)

Tror jeg har skrevet litt vel langt, men en interesant opplevelse var det hele. Peace love and unity amongst freaks of any kind.

saviour
Håper du snart orker å dele opplevelsen når oppfatningen din av den er så fersk som mulig...
Alt er subjektivt!
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
er det en mulighet å ta sopp hvis man er i fotlenke uten å bli tatt ?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
er det en mulighet å ta sopp hvis man er i fotlenke uten å bli tatt ?
Vis hele sitatet...
Om du vet det er er noen dager (3-5) til du skal ha med noen å gjøre (familie, møter, avtaler, politi o.l) er det bare å slå deg løs IMO.

Oppfordrer deg til å iallefall prøve små doser 0,5-1g tørket spiss flein, eller ta høyere doser 3-6g tørket... Doser imellom er egentlig ikke like verdt det om du er uerfaren. Len heller mot sistnevnte dose, frykt ikke...

Vel, det er hva jeg pleier å anbefale folk
venter spent på oppdatering, evt når ting er falt på plass
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Trådstarter
Grunnen til at jeg ikke oppdaterer er fordi hele greia ble for flau egentlig
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Grunnen til at jeg ikke oppdaterer er fordi hele greia ble for flau egentlig
Vis hele sitatet...
Neida bro, del med oss - det er veldig interessant å lese om det absurde og 'far out there', jeg leser med glede og dømmer deg på ingen måte.

Vi psykonauter forstår deg.
trenger ikke ta det personlige for min del, mest interessert i om du føler du fikk noe ut av det, da jeg føler mine tanker ang å ta d igjen var som dine - men du gjennomførte..?

edit: bare et "ja el nei" på om det var verdt det vil nok ikke bare psykonauter skjønne, men selv folk som ikke har prøvd rus tror jeg :P
Sist endret av Munted Artist; 11. mars 2020 kl. 20:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Flau er en del av gamet. Derfor jeg alltid er alene når jeg tar større doser.
Loking på gulvet i bokseren er ikke uvanlig. Grining, snørr og prating med seg selv er helt vanlig. En gjør ikke dette her for moro skyld
Selv om det er moro også til tider
Sist endret av iamafreak; 11. mars 2020 kl. 23:57. Grunn: skrivleif
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Trådstarter
Trip rapport:

Det som er flaut er ikke å ha tilbrakt tiden på baderommet, med fingeren i halsen for å kaste opp og antidosering av seroquel knappe 2 timer inn i det hele, og det som var flaut var ikke grunnen: at jeg var redd og lot tankene mine "get the better of me". Det er ikke at jeg ble redd i seg selv heller. Men at jeg egentlig vet bedre. At jeg har overvunnet det før, og kommet ut i den andre enden.

Mange ganger må man trosse gisping, følelse av å bli kvelt, at man skal dø, at man er gal, at man har forgiftet seg selv ugjenkallelig, men på sopp er de greiene der 99% i hodet ditt og styrken av det i hodet ditt er 99% av hvordan du puster, tenker og "snakker" till deg selv.

Du trosser det som fremstår som en total, loop av en badtrip og tankerekke, og så kommer du ut på andre siden, påminnet om hvor mye som er perspektiv, følelser og hva du tror og innbiller deg selv. Og så gjenfødes du i litt grad av å "dø" eller føle sterk frykt og alvor, noe som vi har snakket om i mange andre tråder, og man trenger ikke nærme seg full egodød/samsara/fullstendig tap av typisk kognisjon og kroppslighet. Dette kan skje på relativt lave doser, og jeg hadde fått i meg en dosering som var umulig å bestemme i effekt pga maohemmerens tilstedeværelse.

Det som skulle bli en hyggelig gjenvisitering ble en ganske ukomfortabel kveld, men jeg var aldri i reell fare, og selv om jeg endte opp med å "kansellere" trippen gjorde jeg det av en viktig grunn: jeg hadde uvitende fått det for meg at jeg hadde samtidig spist en ukjent mao-hemmer når jeg doserte fordi jeg har forsynt meg av en blandingspose jeg haded fått av et shroomery medlem fra tyskland som har kontonavn "Captain Future" og er en legendarisk soppdyrker der borte, og anti-banker fra Tyskland.

Er det verdt det? Var det verdt det? Ja, det man må forstå at selv en badtrip, skremmende og ukomfortabel kveld på sopp, selv en du kansellerer som dette, har positiv effekt i etterkant. Jeg har smilt og fått gjort mer på dagtid de etterfølgende dagene, og jeg er ikke skremt vekk fra soppen i lignende grad som jeg var redd for å prøve den igjen, jeg vil bare neste gang spise mine egne cubensis uten mao hemmer, fordi det er egentlig mer enn jeg ønsker å få i seg 3,5 gram flein + en ukjent mao hemmer, som kan tørne inn til en full time "Psilohusca" type opplevelse.

I tillegg var det en annen, mer kjedelig medisinsk vurdering jeg gjorde. Siden jeg hadde tenkt å ta en liten dose seroquel 1-2 på natten etter å ha inntatt soppen rundt 20:30, var jeg bekymret for interaksjonen fra maohemmeren. Hvis jeg hadde fått i meg en maohemmer så var det ikke nødvendigvis trygt å innta seroquel, jeg kunne få en uønsket interaksjon. Jeg visste ikke, hadde ikke evne til å google en mulig interaksjon fra å henge over dassen i boxern.

Derfor måtte jeg først kaste opp hele mageinnholdet, mens jeg hadde meget høy puls og angst, og sleit med å få det opp, før jeg så kunne innta en moderat mengde seroquel, og få sove når effekten inntraff for fullt. Jeg tror de verste effektene var fordrevet etter ca 2 timer.

Sånn kan det også gå. Fear is the mind killer. Mine minner av å ha sittet helt "serene", helt opplyst, helt "mett" og fornøyd med alle ting og alle steder, virker fjerne og uvirkelige sammenlignet med mandagens blåsopp-blåmandag.

“I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.”

Neste gang...
Sist endret av meaculpaUIO; 12. mars 2020 kl. 02:30.