Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1962
Slik jeg har forstått det skal man vel, etter loven, informere sexpartnere om evt. seksuelt overførbare sykdommer. Om man er positiv for f.eks HIV og blir voldtatt, er man fortsatt pliktig til dette? "Du, må innrømme at denne fysiske bakgårdgreia ikke helt er min ting, men føler jeg må innformere om at jeg faktisk er HIV-positiv..." Til tross for at forbryteren er et rasshøl blir jo tross alt ikke offeret fritatt fra loven.
Sist endret av PairADice; 20. februar 2014 kl. 23:28.
Selvfølgelig blir du fritatt om noen voldtar deg og du har Hiv, og den voldtektsansvarlige blir smittet. Det blir litt det samme som å bevist kjøre rett inn i en trailer, og kreve erstatning, når du hevder selv at du gjorde det med vilje.
Er jo ikke alle som vet at de har slike sykdommer, ikke at det retferdigjør noe som helst av lovbrudd.
Hvis jeg var HIV-smittet og ble voldtatt, hadde det dog vært en glede å fortelle voldtektsmannen det.
Sitat av Susanna Vis innlegg
Hvis jeg var HIV-smittet og ble voldtatt, hadde det dog vært en glede å fortelle voldtektsmannen det.
Vis hele sitatet...
Ikke ta gledene helt på forskudd. Sjansene for å bli smittet av ett enkelt vaginalt samleie (uten beskyttelse) ligger trolig rundt 0,1% eller lavere

Kilde: http://www.fhi.no/eway/default.aspx?...:6446:55:::0:0
Ja, irriterende det der. Men jeg kunne i det minste gitt ham litt angst i en ukes tid.
Sitat av Susanna Vis innlegg
Ja, irriterende det der. Men jeg kunne i det minste gitt ham litt angst i en ukes tid.
Vis hele sitatet...
Bedre å si det på forhånd vel? Ikke at jeg har kjenner så mange voldtektsmenn, men jeg ville stoppet sporenstreks om noen sa de hadde hiv.
Sitat av Susanna Vis innlegg
Ja, irriterende det der. Men jeg kunne i det minste gitt ham litt angst i en ukes tid.
Vis hele sitatet...
Hevngjerrig og vakker tankerekke, på den måten. Så lurer man på, hvor mange andre ofre hadde eventuelt svinet tvunget seg på, før han fikk presentert de kjedelige nyhetene? Og, hadde det eventuelt spilt noen rolle? Hva tror dere? Har litt vanskelig for å sette meg inn på enhver side av bordet her...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg lurer på om noe effektivt for damer/jenter som føler seg truet for voldtekt, å fortelle at De har HIV/Aids?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Ja det er straffbart å ha ubeskyttet sex med noen hvis du har HIV hvis de ikke kjenner til at du har HIV. Det var en fyr som havnet i fengsel for det, han var i nyhetene en god periode tilbake. Han var på sånn "streak" der han pløyde en haug med damer og flere var blitt smittet.
Sist endret av meaculpaUIO; 5. mars 2014 kl. 02:22.
Det beste ville jo vært å sagt det, unngå og bli voldtatt selv og ikke minst forhindre overgriper i å spre smitten.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
http://www.dagbladet.no/2011/05/27/n.../sex/16688842/

Ellers kan du ikke havne i trøbbel for å ikke ha informert voldtektsmannen din om at du hadde HIV.
Sist endret av meaculpaUIO; 5. mars 2014 kl. 02:32.