Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2546
Hei!

Skal til Bergen om 4 uker, og har ikke råd til å sove på hostel eller hotell.

Noen ideer om hvor jeg kan ordne meg en plass å sove?

Ikke "bekjente" eller andre slike forslag.

Tenker mer forlatte hus, varme plasser eller kanskje en lawo som står ute i skauen.
Om du absolutt ikke har noe sted å bo kan du jo alltids sove ute under en bro slik som uteliggere(derav uteligger).
Sov i telt. Finn et sted på Fløyen og sett det opp. Ganske sentralt i forhold til sentrum egentlig.
Er det ikke en hytte på Fløyen man kan låne? Sikkert barnefamilier først og fremst, men kanskje mindre pågang på høsten.
Er det ingen sentralbanestasjon du kan sove noen timer på da?
Couchsurfing?
Var denne jeg tenkte på:
https://www.bergen.kommune.no/hvaskj...article-147802

Sitat av Nature Spirit Vis innlegg
En kirke, kanskje.
Vis hele sitatet...
Kirker står jo ikke åpne om natta.
Sist endret av *pi; 28. september 2019 kl. 08:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Står diverse gapahuker rundt omkring i skogen, blant annet to på fløyen, brukt av speidergrupper, idrettslag og en og annen narkotiker. Det er neppe utpreget behagelig, men det er i det minste et tålelig tett tak.
Sitat av *pi Vis innlegg
Var denne jeg tenkte på:
https://www.bergen.kommune.no/hvaskj...article-147802



Kirker står jo ikke åpne om natta.
Vis hele sitatet...
Så man får ikke lov til å sove inne der hvis man spør presten om dagen?

Jeg leste en fyllehistorie en gang om en som våknet i kjelleren i en kirke av at en mus gnagde på hånda hans. Sikkert mulig å ta seg inn og ut ubemerket på en måte.
Sitat av Nature Spirit Vis innlegg
Så man får ikke lov til å sove inne der hvis man spør presten om dagen?
Vis hele sitatet...
Det villeoverraske meg veldig hvis de lar kirker stå åpne for kreti og pleti som trenger et sted å henge. Men du kan jo be om kirkeasyl, da
Tenkte hvis man spurte pent på forhånd. Eller spiller veldig utslitt.
Sist endret av Nature Spirit; 28. september 2019 kl. 18:33.