Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 710
Først og fremst: Ja, bittorrent er noe fordømt dritt, og ja, portene er åpnet.

Prøver å seede litt på en fil jeg har lastet ned, men det viser seg å være helt håpløst. Alle porter og sånt er åpne, alle tester jeg har kjørt sier OK, men jeg får IKKE hastighet på upload OVERHODET. Filen jeg laster ned har 200 leechere og 100 seedere, så det burde ikke stå til hinder. Alikevel får jeg aldri mer enn 1-2 KB/s, og kanskje 1 peer tilkoblet.

Nedlasting går helt fint.

Har nå prøvd følgende:

ti forskjellige portranger
to forskjellige PCer (Windows & Linux)
tre forskjellige klienter uTorrent, Azereus, TorrentFlux
tre forskjellige torrentfiler fra tre forskjellige nettsteder

Router er en Netopia 3351 med 4000\512 fra NGT.

Noen som har noen tips å komme med før jeg hiver hele bittorrent på sjøen?
Sist endret av vidder; 27. desember 2006 kl. 20:03.
jeg har lyse nett, det eneste torrent programmet jeg har fått til og virke hos meg, er bitcomet, har prøvt mange andre men da får jeg enten hastighet på 1-2 eller rundt 10, uannsett hvor mange seedere osv. har spurt rundt på forum om hjelp, men har aldri funnet ut av problemet, så jeg holder meg til bitcomet
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Om jeg ikke tar helt feil så har bittorrent et køsystem. Altså, de som har vært "pålogget" på trackeren lengst blir prioritert over de som akkurat har kommet inn. Dvs. de som seeder lengst får seede til flest peers så langt de klarer å laste opp like mye som leecherne klarer å laste ned. La torrenten stå på en stund, så kommer du nok til å få seeda mer høyere og høyere hastighet. Det er iallfall slik jeg har forstått det.

Når der er 100 seeders og 200 leechers er det ikke så rart at du ikke får seeda dersom du akkurat har kobla deg inn på trackern. Det er alltid en eller annen superseed som sitter med 1TB-connection og seeder til alle.
/dev/null
vidder's Avatar
Trådstarter
Sitat av Proxick
Om jeg ikke tar helt feil så har bittorrent et køsystem. Altså, de som har vært "pålogget" på trackeren lengst blir prioritert over de som akkurat har kommet inn. Dvs. de som seeder lengst får seede til flest peers så langt de klarer å laste opp like mye som leecherne klarer å laste ned. La torrenten stå på en stund, så kommer du nok til å få seeda mer høyere og høyere hastighet. Det er iallfall slik jeg har forstått det.

Når der er 100 seeders og 200 leechers er det ikke så rart at du ikke får seeda dersom du akkurat har kobla deg inn på trackern. Det er alltid en eller annen superseed som sitter med 1TB-connection og seeder til alle.
Vis hele sitatet...

Mistenker at det er noe sånt ute og går ja.. Noen andre som kan bekrefte dette? Det skal dog nevnes at jeg har latt den stå på over 24timer en gang, fikk vel da lastet opp 20 MB eller noe sånt.
Sist endret av vidder; 27. desember 2006 kl. 20:20.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av vidder
Mistenker at det er noe sånt ute og går ja.. Noen andre som kan bekrefte dette? Det skal dog nevnes at jeg har latt den stå på over 24timer en gang, fikk vel da lastet opp 20 MB eller noe sånt.
Vis hele sitatet...
Du kan forresten sjekke innstillingene på torrent-programmene da det pleier å være upload-begrensninger som default på de fleste. Pass også på at linja di ikke er belasta av noe annet enn bare torrenten. Virker alt annet som normalt? Surfing, andre nedlastinger, pinging.. ?
/dev/null
vidder's Avatar
Trådstarter
Finnes ikke belastning på linja. Begrensinger er slått av overalt..
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Utifra det du har opplyst om vil jeg tro det er routeren problemet ligger i, siden det er det eneste PCene har til felles (vil jeg tro). Uten å ha den fjerneste anelse om hva problemet kan være ville jeg ha sjekket der av instinktive grunner. Merkelige greier btw. Har aldri vært borti noe lignende før.
prøv å drop routeren, koble deg direkte til internett-"boksen". Se om det hjelper, Ellers er det noen av instillingene dine som er "rævva"..