Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1315
Det ønskes et system som gjør at man kan lagre dokumentene sine på Internett på arbeidsplassen min. Altså at man bruker et FTP område som en drive i Windows. Finner sikkert noe om jeg søker, men jeg finner mye dårlig/useriøst. Kravet til sikkerhet er naturligvis stort, også stabilitet. Noen som vet om noe bra system ?

Ideen er jo at man ikke trenger å ta med seg alle dokumentene sine hjem fra jobb fordi man ikke vet hva man trenger hvis man jobber på kvelden hjemmeifra.
Sist endret av Turamann; 23. desember 2006 kl. 21:03.
Kanskje en DAV lønsing er bedre? Innebygd på OS X i alle fall, er mulig å bruke det i Windows XP også. Har intrykk av at alle sånne lønsinger er ustabile.
Støtte for å koble til en FTP som en drive i windows er støttet default i WindowsXP iallefall. Det heter noe slikt som "Koble til nettverkssted".
Hva med www.writely.com kan det fungere? Ikke helt løsningen du leter etter kanskje, men der er du hvertfall sikker på sikkerheten.
Bruker Gmail drive selv -> http://www.viksoe.dk/code/gmail.htm og det funker nydelig.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
campod: Hvordan er hastigheten? Jeg testa det da gmail ble lansert cirka, og da gikk det passe treigt.
Det kommer ann på hvor rask linje du har.. Det tar like lang tid som om du skulle laste opp filen manuelt, men du har det integrert i windows og da gå det jo litt fortere fordi du slipper å logge inn hver gang. Dessuten er det mye mer oversiktelig.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Nå var det jo heller begrensninger i andre enden jeg tenkte på. Det var et problem tidligere med gmail, men jeg har ikke testet det siden.
kjenner jeg ikke til. Last ned og prøv selv.
Synes Gmail løsningen fungerer alldeles utmerket! men noen som vet hvor mye plass man har til rådighet?
Oh, and you still have over 2797.257154 megabytes (and counting) of free storage.
Er ikke dette litt sånn som skoler bruker? At de henter fra server?
kan jo prøve å sette opp et virtuelt-lan sted.. med programet hamachi (www.hamachi.cc)