Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 757
Jeg har elendige mottakerforhold på trådløst nettverk hjemme, radius på max 10m.
Kan plasseringa av ruteren ha noe og si? Jeg har den bak TVn (ikke flatskjerm).

Ruteren er en D-Link Air plus G+.
Noen snakket om at hastigheten på ruteren og datan må være lik.
Nettverkskortet på datan mener jeg er på 54, og ruteren tror jeg er 108.
Eller har det ikke noe og si?
Tven støyer, flytt routeren så langt bort fra TV som du kommer.
Ellers så kan jeg nevne at mange av naboene dine _sansyneligvis_ (og deg..?) sender på kanal 6 som er default på de fleste routere.
Det jeg anbefaler deg er å laste ned http://www.netstumbler.com/ og finne ut hvilke kanaler som naboene dine sender på. Sansyneligvis så sender på kanal 6). Det du gjør da er å bytte kanal til kanal 11, da er du ikke lenger i konflikt med naboenes nett. Du skal nå ha bedre singal.

Skriv gjerne tilbake og fortell hvordan det går.
Mener å huske at kanal 11 er default i de fleste routere Gubbe... men hvertfall prøv en annen kanal og flytt den fra tven.
Den eneste routeren jeg vet om som har kanal 11 som default er Linksys wrt (med orginal firmware).

Trendnet, D-Link, Jensen Scandinavia har alle kanal 6 som default (ihvertfall de jeg har vært borti).
Trådstarter
2 0
Takk for raskt svar, men jeg har funnet ut hva det var. Antenna var ikke skrudd langt nok inn, slik at senterkontaktene fikk kontakt. En fabrikasjonsfeil, i og med at jeg måtte bruke tenger og "all" kraft.
Signalet viste "utmerket".
Men det som da hendte, var at jeg ikke får internettkontakt.