Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 906
Hei!

Er det noen som vet hvordan jeg sette instillingene på xboxen min og pcen min for å få smb til å fungere?

mvh

BK
Kjører du Windows Vista på PCen din? Om det er tilfellet, støtter ikke xbmc dette enda. Her i kollektivet ødela en Vista-pc smb-nettverket. Så serveren vi streamer media fra kjører nå xbmsp, en protokoll som i alle fall er raskere enn smb-protokollen når det kommer til å surfe eksterne maskiner.
Sist endret av Marjo; 20. desember 2006 kl. 21:47.
hvilken version av XBMC er det snakk om?
Litt mer info kunne vært kjekt.

i XBMC skal det være under: innstillinger --> nettverk --> tjenere
Mener det er noe der.
Uansett så må du dele en mappe på maskinen, og maskinen og xboxen må være i samme arbeidsgruppe...
Sitat av vqb
hvilken version av XBMC er det snakk om?
Litt mer info kunne vært kjekt.

i XBMC skal det være under: innstillinger --> nettverk --> tjenere
Mener det er noe der.
Uansett så må du dele en mappe på maskinen, og maskinen og xboxen må være i samme arbeidsgruppe...
Vis hele sitatet...
hmmm.....har vel den nyeste versjonen tror jeg.......
men hvordan får jeg xboxen og pcen i samme arbeidsgruppe!?
fannt en guide jeg kunne bruke, men den gjaldt bare for Windows XP Pro:S (har home edition)

Sitat av Marjo
Kjører du Windows Vista på PCen din? Om det er tilfellet, støtter ikke xbmc dette enda. Her i kollektivet ødela en Vista-pc smb-nettverket. Så serveren vi streamer media fra kjører nå xbmsp, en protokoll som i alle fall er raskere enn smb-protokollen når det kommer til å surfe eksterne maskiner.
Vis hele sitatet...
hehe har ikke vista nei=)
Sitat av zyrtec
Vis hele sitatet...
har fulgt den guiden ja.....men får bare meldingen "finner ikke arbeidsgruppe"?

men hvilken mappe skal XboxMediaCenter.xml ligge egentlig?