Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1435
Hei!

Jeg lurer på om en nettverkskabel/Tp kan påvirke internettet dersom den er i klem??

Må jeg ha en sendeforsterker dersom kabelen er veldig lang??

På forhånd takk!
Spørs hvor lang kabelen er. har hatt kabel over 100 m uten problem. Men jeg vil ikke anbefale å klemme kabelen noe særlig. Har gjort det mellom en dør. Gikk bra helt til den røyk selfølgelig. Sjansen er din.
Sitat av Slasher
Må jeg ha en sendeforsterker dersom kabelen er veldig lang??
Vis hele sitatet...
Hvis du får problemer, prøv med en hub/switch.
Slik har jeg koblet det nå:
Router fra ngt > Hub > 25m. kabel > Min maskin.
Har prøvd å bytte ut huben med både en rett og en krysset kabel men ikke klart å koble meg til med den avstanden.
Under 100m så er det ikke noe signaltap, altså går det greit. Skal du ha lengre enn det må du ha en repeater, som forsterker signalet igjen.

Jeg har også hatt en TP-kabel som har blitt klemt i døra hver dag i to år cirka.
Det resulterte i meget ustabilt internett/nettverk.

Det spørs egentlig om den skal ligge i fast klem, eller om den kommer til å bli klemt gjentatte ganger (som f.eks i en dør). Sistnevnte er ikke å anbefale.
hvis den er veldig lang kan du trenge en hub ja.

Helst ikke bøy eller klem på den, det kan funke bra, men det kan også gå ganske dårlig. Helst så burde du bøye og klemme den så lite som mulig den skal helst ikke bøyes 90 grader inntil i et hjørne for eksempel.
Sitat av Grimdoc
Under 100m så er det ikke noe signaltap, altså går det greit. Skal du ha lengre enn det må du ha en repeater, som forsterker signalet igjen.
Vis hele sitatet...
Du kan gjerne ha et strekk på over 100 meter, men signalet blir svakere og svakere jo lenger strekket er. Jeg har selv hatt et strekk på vel 200 meter. Det gikk "OK".
Trådløst nettverkskort med ekstern antenne? *host host*
Har forresten en slik "teknisk" løsning som dere refererer til her. Kabelklem i døra metoden. Funker helt utmerket. Jeg gidder ikke ta meg bryet med å koble om i punktet på veggen, har ikke tang Og jeg er lat. Men nok om det.
Over 100m går, men det er ikke til å anbefale.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Trådstarter
6 0
Takker for svarene!
en nettverkskabel har et strekk på 100 meter som max.
Har du bøy på denne kabelen så vil det tilsi at du spiser opp av de meterene.
En bøy =5 meter er en regel jeg har hørt og setter du kabelen i klem så fungerer
det ikke lenger.
men som sakt dette er noe jeg har hørt, erfaringen som jeg har opplevd gjelder mere 50m + bøy