Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1515
Er ny på forumet her..

Er det noen her som har erfaringer med bruk av cannabis og trening ?

Det er ikke det folk flest assosierer med trening, men har selv prøvd det og det har vært greit for å koble ut mye hodekjør..
Sist endret av Pankyr; 3. september 2023 kl. 18:55.
At man typ røyker på vei til trening?
Det skal gå greit det. Noen mener de får bedre "muscle mind connection"(lmao meme ord) når de er påvirket og trener enn hvis de ikke gjør det.
Ja, var vel litt sånn for å lade opp med å røyke litt...på vei til løpetrening fikk jeg god effekt, klarte å stenge ut litt smerte og ta i hardere..
Jeg hadde en periode hvor jeg spliffa ca. 40-60 min før trening. Jeg holdt meg til det fordi jeg hadde for meg at blodgjennomstrømmingen ble dårligere pga. tobakk. Det samme gjaldt snus også. Ingen tobakk timen før/etter trening.

Akkurat det løser du jo ved å mekke med noe annet enn tobakk.

Jeg syns det var helt greit. Trente tidlig på dagen, så det var ikke så mye folk der, og det kunne være trøtthet som gjorde at øynene var litt røde.

Om det påvirka i positiv eller negativ retning, vet jeg ikke. Men det var fint å ta seg en økt litt fjern.

Tror nøkkelordet er litt. Ikke ballefjern.
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
At man typ røyker på vei til trening?
Det skal gå greit det. Noen mener de får bedre "muscle mind connection"(lmao meme ord) når de er påvirket og trener enn hvis de ikke gjør det.
Vis hele sitatet...
"Muscle mind connection" ja, det kan hende.. også har jeg pleid å få litt angst av å røyke en liten en, det er jo tross alt ulovlig. Så det kan hende jeg løp fra meg litt av den angsten !
Sist endret av Pankyr; 3. september 2023 kl. 20:09.
Pleier å ta en feit en som apetitt forsterker etter trening. Ikke unormalt det. Det er jo lukten som setter seg på klærne som er problemet. Du vil vel ikke bli stempla som en NARKOMAN av naboene dine. Det leder ikke til noe godt...

Mine to ører.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Dette kan jeg svare på. trener skækk flere ganger i uken,.spiser kake (hasj) ganske ofte (røker aldri).. komboen 500 PushUps (25x25 1min pause mellom), og hasjkake gir en veeeeeldig fin boddyhigh.. THC + endorfiner er RunnersHigh ganger 10!
Du havner veldig i sonen, tunellsyn på d du driver md, merker ikke smerte på samme måten. Rett å slett en nydelig kombo! Men skal sies at det passer best til øvelser du er komfortabel med og kan, og som ikke krever maksimal styrke, eller perfekt teknikk. Liker hasj til utholdenhetstrening, calisthenics og BJJ. Men styrketrening/baseøvelserhar for høyt skadepotensial til å være rusa under trening… Åsså er d litt lettere å hente ut PR i knebøy med koffin en md bønner.. thats s fact.
Lettere å legge merke til mind muscle connection, at man kjenner hvilken muskelgruppe som blir trent. Er vel det eneste som er positivt kanskje lettere å bulke pga munchies.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Trening på treningssenter vet jeg ikke om det er perfekt for, men jeg og mange andre mener det er ganske så Gucci med cannabis når man tøyer, gjør yoga eller kroppsvekt/ekstensjon type øvelser. Særlig i forbindelse med typiske scenario som overbelastning eller konvensjonell støl ,og stivhet, og et behov for å tøye ut.

Den effekten man ikke klarer å fange opp i studier særlig godt, cannabis og smerter, og da muskulære, føles for meg sterkt tilstede i en sånn kontekst
Det lukta hasj av kropps svetta mi når jeg røyka og trente, fikk et meget rart blikk en dag haha. Ikke konstant lukt eller noe, men plutselig en viff her å der. Så pass på
Cannabis utvider blodårer om jeg ikke tar helt feil? Har ikke peiling på om det hjelper med tanke på O2 opptak, men mulig det gjør det?
Har en sjelden gang røyka litt før rolige yogatimer, men aldri før kardio eller vektløfting. Liker å fyre etter en intens økt brasiliansk jiu-jitsu.
Sist endret av Zahremar; 3. oktober 2023 kl. 17:10.
Det er vitenskapelig bevist (til en viss grad) at endocannabinoider har mye med å oppnå "runners high", googla litt på det for noen år siden når jeg fikk dille på å røyke meg stein å stikke på joggetur. Tror jeg løp av meg 20 kg på en sommer. Var god weed.

en studie som ble publisert i Proceedings of the National Academy of Sciences of the USA i 2015, viser forfatterne at runner`s high er avhengig av cannabinoide reseptorer - ihvertfall hos mus. Løping øker blodnivået av både endorfiner og endocannabinoider. Endocannabinoider er kjemikalier kroppen selv produserer, som ligner på kjemikalier vi kan finne i cannabis.

Forskerne fant at mus hadde høyere nivå av både endorfiner og endocannabinoider etter å ha løpt. De fant også at mus var mindre følsomme for smerter, mindre engstelige, og roligere etter å ha løpt. Når forskerne blokkerte musenes endocannabinoide reseptorer, var ikke musene lenger avslappet etter å ha løpt. Tvert imot - de var like engstelige som før de løp, og svært følsomme for smerte. Blokkering av opioide reseptorer, som blokkerer endorfinene, så derimot ikke ut til å påvirke roen musene følte etter å ha løpt.

fra:https://nhi.no/trening/aktivitet-og-...s-high/?page=2



Kanskje noe av det samme er for oss menneksker. Funka i alle fall som faen for meg.

litt mer info for de som gidd

https://www.pnas.org/doi/10.1073/pnas.1514996112
Sist endret av mr.roundtree; 3. oktober 2023 kl. 23:48.
Røyker alltid på vei til trening, ikke at jeg tror det hjelper for treningen sin del da... Er mer kosen.
i oppveksten røykte vi i garasjen til en kompis mens vi trente benk og slo på bokse sekk og jeg synest det hjalp på treningen, kom i en manisk tilstand og fikk masse energi