Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1324
Jeg spiller en del online når jeg ikke gjør lekser,ting i huset eller er med venner. Spiller en del bf2 og bf2142.

Det blir det en slutt på når broren min starter å laste ned, er ikke snakk om lav ping i det hele tatt. Her er det snakk om alt fra 20-500 (bf ping) Dette betyr ekstremt mye lag og man blir kicket hvis det blir standard for lenge.

Har prøvd å skru det av men han blir så pokkers sur, prøver å få litt info til han. Blant annet hvorfor jeg kan drive med det jeg gjør og han ikke, men neida han gir seg ikke!

Så fort jeg lukker programmet merker han det. Fattern liker heller ikke at han laster ned, selv om han sier ifra så fortsetter han.

Blokkering av et eller annet? Helst åsen man gjør det og hvis du nevner noe..

Takker for alle ideer og svar.
Jeg vil på det sterkeste råde deg til ikke å blokkere nedlastinga hans, men prøv å snakk med han om det med et nøytralt utgangspunkt så kanskje han skjerper seg.

Lillebroren min spiller også en del online spill, er ikke verre enn at jeg pauser nedlastinga mi mens han spiller... Det krever selvfølgelig at du lar han bruke nettverket også.
Får vel prøve igjen da og snakke med han..om han kan laste ned om natta og når jeg er på skolen..
Sitat av Arath.inc
Får vel prøve igjen da og snakke med han..om han kan laste ned om natta og når jeg er på skolen..
Vis hele sitatet...
Det er den mest logiske løsningen på problemet.
Arath.inc, last ned NetLimiter til han og deg selv, så deler dere linja likt.
Hvorfor dele? Du er størst og førstefødt - krev din rett.

Last ned et slikt foreldre kontroll filter, gi deg selv foreldre status, og han barn. Enkelt og meget greit. Eventuellt konfigurerer brannmuren til å sperre programmene fra å kunne koble seg opp mot internett.

Edit: Etter å ha lest tråden på nytt ser jeg du er minst. Gjør det små søsken er best til - grin deg til viljen din. Med andre ord sett deg ned å hulke helt til foreldrene dine tar affære. Eventuellt gjøre som jeg foreslo i andre avsnitt.
Sist endret av nikita; 29. desember 2006 kl. 16:59.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Du kan tilby deg å ta deg av nedlastingene hans, så laster du ned mens du ikke spiller, f.eks når du sover. De fleste nedlastinger bør vel være ferdig i løpet av en natt dersom nedlastingene får stå i fred.
Få familien din til å invistere i Ip-telefon. Da slutter han å laste ned så mye, må da uansett skru ned farten. Det er vel tross alt far som bestemmer i huset? Og når det er nesten umulig å snakke eller høre noe, så blir familien litt arg.
Vi har ip-telefon og det er hat å snakke i tlf, når man laster ned med f.eks utorrent:P Fikk selv streng beskjed om å kutte ned nedlastinga etter vi fikk det.
kjøp en iskrem til han, gi han en kos og si at du er glad i han. Og så sprør du forsiktig: "Bror, kan du slå av de HELVETES nedlastningene?!! "
Tror egentlig ikke det vil funke, har ikke prøvd før.
eller gjør som grimdoc sa, del linja Det blir best
Sitat av Noose
Få familien din til å invistere i Ip-telefon. Da slutter han å laste ned så mye, må da uansett skru ned farten. Det er vel tross alt far som bestemmer i huset? Og når det er nesten umulig å snakke eller høre noe, så blir familien litt arg.
Vi har ip-telefon og det er hat å snakke i tlf, når man laster ned med f.eks utorrent:P Fikk selv streng beskjed om å kutte ned nedlastinga etter vi fikk det.
Vis hele sitatet...
Aldri, aldri, aldri, aldri be om å få ip-telefoni.
Vi hadde det i et halvt år, og det går ikke å spille i det hele tatt, hvis noen snakker i telefonen får du ca 1000 i ping, og du kan aldri ringe til noen med hjemmetelefonen fordi det hakker hele tiden.
Har routeren din QoS-funksjon?