Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1280
Hei, står stadig i situasjoner på jobb der jeg må ta en del avgjørelser. Noen ganger gagner det alle i positiv forstand, og det er greit. Andre ganger kan noen, eller alle, bli misfornøyde. Det verste er kanskje når noen er fornøyde og andre misfornøyde.

Jeg har ikke noe problem med selve avgjørelsene, men jeg sliter litt i etterkant noen ganger, neste litt lett angst. Kan sove dårlig og lignende. Jeg er den typen som vil gjøre alle til lags, men det går jo ikke alltid med aktuelle forutsetninger. Kan få så dårlig samvittighet selv om kanskje ikke var andre måter å løse saken på, og avgjørelsen var riktig.

Overskriften om å gi mer f… er kanskje feil, men jeg lurer på om det er fler som føler det slik? Hvordan tenker dere og gjør dere med eventuell dårlig samvittighet i etterkant?

Iblant får jeg nesten på grensen til angst i etterkant og føler på at jeg nesten ønsker å holde meg unna folka og situasjonen, men det kan jeg jo ikke, så jeg må finne en bedre måte å takle det på enn å ligge søvnløs og tenke på det døgnet rundt.
*septiktekniker*
Mr.Septik's Avatar
Kanskje verdt å sjekke ut denne ?

https://www.ark.no/boker/Mark-Manson...-9788205518735
Bare glem det å skulle gjøre alle fornøyd, alltid noen som vet bedre enn sjefen sin, ikke alltid disse har hele bildet. Ta imot innspill, men om din måte å gjøre ting på er bedre så ikke la deg overkjøre. Om du ikke har noe problem med avgjørelsene så sier det vel bare at du gjør det rette. Ikke alle som egner seg som sjef nettop fordi de er mer opptatt av å bli likt, og da blir man ofte utnyttet.
Sitat av Mr.Septik Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Bra den? Lang kø på biblioteket tydeligvis pop.

Jeg trenger seriøst å lære meg å gi faen på mange områder
*septiktekniker*
Mr.Septik's Avatar
Sitat av Dough Vis innlegg
Bra den? Lang kø på biblioteket tydeligvis pop.

Jeg trenger seriøst å lære meg å gi faen på mange områder
Vis hele sitatet...
Jeg gir iallefall litt mer f...
Takk for svar, skal sjekke ut den boka!

Albundy: du har rett, fine innspill. Det handler jo om å stole på seg selv. Jeg er litt uvant i rollen enda og mangler kanskje derfor litt selvtillit også.

Tar gjerne imot flere innspill!
Sitat av sjuken Vis innlegg
Hei, står stadig i situasjoner på jobb der jeg må ta en del avgjørelser. Noen ganger gagner det alle i positiv forstand, og det er greit. Andre ganger kan noen, eller alle, bli misfornøyde. Det verste er kanskje når noen er fornøyde og andre misfornøyde.

Jeg har ikke noe problem med selve avgjørelsene, men jeg sliter litt i etterkant noen ganger, neste litt lett angst. Kan sove dårlig og lignende. Jeg er den typen som vil gjøre alle til lags, men det går jo ikke alltid med aktuelle forutsetninger. Kan få så dårlig samvittighet selv om kanskje ikke var andre måter å løse saken på, og avgjørelsen var riktig.

Overskriften om å gi mer f… er kanskje feil, men jeg lurer på om det er fler som føler det slik? Hvordan tenker dere og gjør dere med eventuell dårlig samvittighet i etterkant?

Iblant får jeg nesten på grensen til angst i etterkant og føler på at jeg nesten ønsker å holde meg unna folka og situasjonen, men det kan jeg jo ikke, så jeg må finne en bedre måte å takle det på enn å ligge søvnløs og tenke på det døgnet rundt.
Vis hele sitatet...

Jeg er i en jobb som gjør noen misfornøyde og andre fornøyde men bestemmer stort sett ikke noe selv da! Men jo flere man snakker om jo vanskeligere er det å please alle og enhver
Omringet av idioter. Les den
Sist endret av makkamysen; 13. februar 2023 kl. 15:08. Grunn: Mer tekst
The Virtue of Selfishness av Ayn Rand hjalp meg mer en noen selvhjelpsbok på akkurat det området.
Sist endret av Bjørneboe; 13. februar 2023 kl. 16:02.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av Mr.Septik Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Sitat av Dough Vis innlegg
Bra den? Lang kø på biblioteket tydeligvis pop.

Jeg trenger seriøst å lære meg å gi faen på mange områder
Vis hele sitatet...
Sitat av Mr.Septik Vis innlegg
Jeg gir iallefall litt mer f...
Vis hele sitatet...
Takk. Holder omsider på med den. Anbefales.