Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1578
Endelig etter alle disse årene, bestemte jeg meg i å investere i en god pc. gikk fra 160-270fps til å ha 300-500 fps på vanlig CSGO.

testet ut csgo2 beta, mye hadde jeg i fps da? 170-250


Lurer bare på om det er noe settings jeg må fikse, eller vil dette selv forbedres når de kommer med updates?

er dere flere her som opplever redusert FPS i csgo2 beta?
Dårlig optimalisert. Flere som plages med det så ikke unormalt.
Så vi kan være sikre på at de vil fikse på dette i kommende updates ? tørr ikke tenke på hvor mange fps jeg ville hatt på den gamle pcen min
Sitat av kingkentyy Vis innlegg
Så vi kan være sikre på at de vil fikse på dette i kommende updates ? tørr ikke tenke på hvor mange fps jeg ville hatt på den gamle pcen min
Vis hele sitatet...
Blir vel bedre etterhvert. Er kun beta. Men ble jo sagt at CS2 releaser ila sommeren, og offisiell slutt på sommeren i USA er 23.Sept. Jeg har mine tvil. Begynner å bli drittlei alle lovnadene deres. Bare bullshit de kommer med.
Opplever redusert fps ja. Ikke så mye som det du opplever, men gikk fra 250 til 170.

Så regner jeg med at cs2 krever litt mer, så at du skulle få samme fps er vel ikke helt utenkelig? Og med mindre du er superpro med 240hz skjerm?
Jeg forventer heller ikke å ha å ha 400fps hele tiden, men 250-350? det må jeg kunne forvente
siden det ikke er et nytt spill du kan velge å spille fremfor csgo, men en oppgradering som gjør at du må spille cs2, csgo blir erstattet så "må" de vel strengt tatt prøve å få spillet til å kjøre som csgo gjorde. Hvert fall hvis de vil holde på spillerbasen. Eller er det nå forventet at alle diehard cs grindere er nødt til å oppgradere pc for å ha en kompetitiv fps.
En diehard cs-grinder har nødvendig specs til å kjøre cs2.
Tror ikke det er en kontrovers påstand.

Anyhow; det er en beta og man kan fint velge å spille cs:go ved oppstart enn så lenge. Og visste ikke at dette ikke blir mulig ved cs2 release.
Sitat av reklame Vis innlegg
En diehard cs-grinder har nødvendig specs til å kjøre cs2.
Tror ikke det er en kontrovers påstand.

Anyhow; det er en beta og man kan fint velge å spille cs:go ved oppstart enn så lenge. Og visste ikke at dette ikke blir mulig ved cs2 release.
Vis hele sitatet...
Jeg tror det er en kontrovers påstand da en stor del av spillerbasen, også de største «grinderne» på faceit er fra Øst-Europa. Tror ikke majoriteten av de sitter på det nyeste og raskeste man får av hw. Det er også mange i Norden som spiller kun cs, ingen andre spill, og sitter derfor på gammel hw siden det aldri har vært behov for å oppgradere for å spille cs, de siste 10 årene.
Selvfølgelig må man regne med at man må oppgradere hw nå og da, men sånn som det er nå er det plasser jeg har halvert fps fra Csgo til Cs2, og det med 3080 og en ganske trimma cpu, forventer/håper de klarer å optimalisere det betydelig bedre en de har klart til nå. De færreste bryr seg om hvordan vannet i cs ser ut. De vil ha Max ytelse.
Det finnes diverse config setup forslag rundt om på nettet. Hvilke innstillinger har du nå? Kjører du alt default eller har du justert på noe?
Svar til ts, her er hva jeg har syntes fungerer best av video settings, burde ha shadows på medium egentlig da det kan gi en liten fordel av å se skygger på noen spesifikke plasser.



Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Hjelper egentlig 300+ fps når du ikke har skjerm som viser så mye?
Jeg har alt på low, fortsatt får jeg ikke mer enn 200-250 fps. I tillegg til dette så er veldig stygg grafikk når jeg har alt på low. På vanlig CSGO tho ser ting fint ut selv med alt på low

Sitat av Quakecry Vis innlegg
Hjelper egentlig 300+ fps når du ikke har skjerm som viser så mye?
Vis hele sitatet...
har 244hz
Sist endret av kingkentyy; 11. september 2023 kl. 19:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av kingkentyy Vis innlegg
Jeg har alt på low, fortsatt får jeg ikke mer enn 200-250 fps. I tillegg til dette så er veldig stygg grafikk når jeg har alt på low. På vanlig CSGO tho ser ting fint ut selv med alt på low



har 244hz
Vis hele sitatet...
Greit nok. Men tviler på at du er særlig bedre med 200-250 fps enn på 170. Tviler egentlig på i det store og hele at det utgjør noen praktisk forskjell. På nyere grafikkmotorer så er det nå slik at det krever mer, og det å ha flere hundre fps krever ganske mye.
Man merker stor forskjell på LAV (144) og HØY (400+) fps i cs. Man ser det kanskje ikke. Eller jo, det gjør man. Men det er mer en blanding av hva man føler og hva man ser. Men kombinert så merker man definitivt høyere fps.
Sist endret av IW2022; 11. september 2023 kl. 19:25.
Specs har du ts? Ligger på 420-450 med 3080ti & i9 10900k. Husk å fiks settings osv, hjelper en god del.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Greit nok. Men tviler på at du er særlig bedre med 200-250 fps enn på 170. Tviler egentlig på i det store og hele at det utgjør noen praktisk forskjell. På nyere grafikkmotorer så er det nå slik at det krever mer, og det å ha flere hundre fps krever ganske mye.
Vis hele sitatet...
Ta opp igjen den diskusjonen i 2023 blir rimelig tåpelig

Fra Linus Tech Tips for 3 år siden
"Does High FPS make you a better gamer? Ft. Shroud - FINAL ANSWER"

Sitat av kingkentyy Vis innlegg
Jeg har alt på low, fortsatt får jeg ikke mer enn 200-250 fps. I tillegg til dette så er veldig stygg grafikk når jeg har alt på low. På vanlig CSGO tho ser ting fint ut selv med alt på low



har 244hz
Vis hele sitatet...
Hvis du har "FidelityFx super resolution" på noe annet en disabled så får du "stygg" grafikk
Sist endret av Omkalfatrere; 11. september 2023 kl. 19:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Omkalfatrere Vis innlegg
Ta opp igjen den diskusjonen i 2023 blir rimelig tåpelig

Fra Linus Tech Tips for 3 år siden
"Does High FPS make you a better gamer? Ft. Shroud - FINAL ANSWER"



Hvis du har "FidelityFx super resolution" på noe annet en disabled så får du "stygg" grafikk
Vis hele sitatet...

Joda, men flere hundre fps? Men mye mulig i guess.
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Specs har du ts? Ligger på 420-450 med 3080ti & i9 10900k. Husk å fiks settings osv, hjelper en god del.
Vis hele sitatet...
skjermkort : NVIDIA® GeForce RTX™ 4050 6 GB
CPU : AMD Ryzen™ 5 7640HS
RAM : 16 GB RAM



FPS på CSGO: 300-500
Sist endret av kingkentyy; 11. september 2023 kl. 22:31.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Hjelper egentlig 300+ fps når du ikke har skjerm som viser så mye?
Vis hele sitatet...
Ja. Men hvor mye kan diskuteres. Det er f.eks en fordel å ha 288 Hz på en 144 Hz skjerm, hvis man ikke bruker v-sync/g-sync/freesync. Siden det alltid vil være noe usynkront mellom skjerm-refresh og frame-drawing, kan man risikere at man har (1/framerate-0.0000001) sekund forsinkelse ekstra i bildet man ser. Ved å doble frameraten vil man da halvere den potensielle latencyen i bildene man ser.

Men personlig vil jeg si at 144 fps vs 288 fps ikke kommer til å gi deg en høyere rank i csgo, da man kan heller lære seg å bli bedre i spillet enn å overtenke framerates grafikkkort og dataskjerm.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Da har det nye spillet kommet. Hva syns folk? har fps blitt bedre?

Det har blitt litt bedre her, nå har jeg et sted mellom 180-320, men skulle ønsket jeg hadde litt mer