Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 994
Hvordan kan jeg fikse det sånn at det hele tiden står www.dittdomene.no og ikke for eksempel www.dittdomene.no/bilder/bilde.jpg, www.dittdomene.no/dokumenter/dokument.doc osv. ?

Noen som forstår hva jeg mener?
Cloacking av domenet? Aka. frames? 1992 banket på døren og ville ha tilbake forretningsideèn sin.
Du vil at URL'en ikke skal endre seg når man besøker underkategorier på siden din.
Ja ja, siden dere tydeligvis forstår hva jeg mente, noen som veit?
Sist endret av EasyLiving; 21. desember 2007 kl. 00:44.
Lag en ieframe med

width: 100%;
Height: 100%;
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Det første jeg tenker på er frames, men det regnes generelt sett ikke som noen god løsning. Vet ikke om det finnes andre metoder.

HTML-kode

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title>TITTEL PÅ SIDEN</title>
<style type="text/css">
<!--
.style1 {height: 100%;
width: 100%;}
-->
</style>
</head>
<body>
<iframe src="URL TIL SIDEN" class="style1"></iframe>
</body>
</html>
Noe sånt som dette tror jeg
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Iframes er jo en ufattelig klønete løsning- hvis du vil skjule URL til bilder, etc, er det vel kanskje bedre å gå gjennom en server-side skriptfil som ECHO'er innholdet i filen for deg, PHP kan brukes til dette. Og hvis du bruker POST i stedet for GET til å angi hvilken fil du vil ha, kan man ikke se det i adressefeltet.
Om du gidder å gjøre dette er din sak.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Frames er eneste løsningen. Husk at dette kan være frustrende for besøkende som skal copy/paste direktelenker.
Nå skal det sies at dette er noe av det mest irriterende EVER! Jeg hater sider som ikke lar meg følge med i adresselinjen hvor jeg er. Som oftest er det ikke verre enn høyreklikk, og "view only this frame" for å unngå det. ( i FF)

Hvorfor vil du ha domenet på den måten?
Sist endret av campod; 21. desember 2007 kl. 01:24.
Sitat av robhol
Iframes er jo en ufattelig klønete løsning- hvis du vil skjule URL til bilder, etc, er det vel kanskje bedre å gå gjennom en server-side skriptfil som ECHO'er innholdet i filen for deg, PHP kan brukes til dette. Og hvis du bruker POST i stedet for GET til å angi hvilken fil du vil ha, kan man ikke se det i adressefeltet.
Om du gidder å gjøre dette er din sak.
Vis hele sitatet...
mod-rewrite.

Øvrig, skjønner godt hva du mener - jeg er noe usikker på nøyaktig hva som gjøres under denne prosessen, men jeg vet at dersom du har et domene hos namecheap, så kan du benytte noe som de kaller for en frame direct (eller noe lignende). Det er gratis å opprette konto hos de, og du kan sikkert få flyttet over et domene dit om du ønsker det.

Jeg skjønner forøvrig ikke vitsen med dette, personlig mener jeg det medfører at brukere vil ha vanskeligere for å kunne benytte seg av siden sin. Å huske en adresse med undermapper er ofte veldig hendig, og det er ingen grunn til at du på noen måte skal skjule dette. Adressen vil uansett være synlig for de aller fleste med vett nok til å trykke "view page info" i nettleseren sin. Man kommer ikke utenom HTTP Protokollen uansett, så data må fortsatt sendes til serveren og der krever at man vet hvor ting ligger. Derfor vil du ikke kunne skjule dette veldig enkelt på denne måten.
Sist endret av m0b; 21. desember 2007 kl. 01:36.
Sitat av campod
Nå skal det sies at dette er noe av det mest irriterende EVER! Jeg hater sider som ikke lar meg følge med i adresselinjen hvor jeg er. Som oftest er det ikke verre enn høyreklikk, og "view only this frame" for å unngå det. ( i FF)

Hvorfor vil du ha domenet på den måten?
Vis hele sitatet...
har aldri sagt jeg skal ha domene på den måten, jeg spurte bare hvordan det kunne gjøres!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Vi har javascript, php/asp, og vanlig html

Du har en form
<form name="page" style="display: none;" action="målfil.asp/.php">
<input type="hidden" name="show" value="" />
</form>

Så har vi ett javascript som endrer verdien i denne formen gidde ikje å finna detta just nu...
men du lage ihvertfall linkar som får følgande:
<a href="link til fil" onclick="javascript: byttSide('bane/til/fil'); return false;">Link</a>

Gidder ikke å ta server delen.. Men slik kan det gjøres..:P